شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-04
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35916 |
|
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲:۴۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

تکلیف جانمایی زباله آمل زارعی ازتخصیص بودجه ۱۶ میلیون یورویی برای خریدزباله سوزشهرستان آمل خبرداد. اعلام حل کامل چالش زباله آمل پس از جانمایی زمین مناسب، دربازه ۳ ساله که همچنان درانتخاب زمین اندرخم یک کوچه باقی مانده اند از خبرهای تکراری است که مدت ۱۵سال اخیرمی شنویم و شنیدن کی بود مانند دیدن؟!! دیگر […]

تکلیف جانمایی زباله آمل

زارعی ازتخصیص بودجه ۱۶ میلیون یورویی برای خریدزباله سوزشهرستان آمل خبرداد.

اعلام حل کامل چالش زباله آمل پس از جانمایی زمین مناسب، دربازه ۳ ساله که همچنان درانتخاب زمین اندرخم یک کوچه باقی مانده اند از خبرهای تکراری است که مدت ۱۵سال اخیرمی شنویم و شنیدن کی بود مانند دیدن؟!! دیگر دهان مبارک شهروندان آملی با وعده های حلوا حلوا گفتن شیرین نخواهدشد مگر اینکه دراین دوره تصدی فرمانداری ذات الله زارعی اتفاق خوب خوردن حلوای دست یابی به سلامت محیط زیست ورضایت جمعی کام همگان راشیرین کند و بارقه امید در دل شهروندان آملی جوانه بزند.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: فرماندار ویژه شهرستان آمل درنشست ماهانه اعضاء خانه مطبوعات شهرستان از قطعی شدن فریز محل دپوی زباله در عمارت خبر داد و گفت: ضرب العجلی که دولت تعیین کرد بی اساس نبود، بلکه طی جلسات، از روی کارشناسی به این نتیجه رسیده اند که درنهایت برای جا نمایی مکان مناسب ۱۵روزفرصت دادند.

اعتبارات بارآوردشده

به گفته زارعی درنهایت مساله زباله سوز آمل با اعتبار۱۶میلیون یورو مصوب شد که طی فراخوان معاونت علمی فن آوری ریاست جمهور ۱۴ پیمانکار برای گرفتن پروژه ثبت نام کردند که از این تعداد باید یک پیمانکار با سرمایه گذاری تا ۷۰ میلیون یورو آورده داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: تکنولوژی که قرار است برای زباله سوزی آمل بیاید از بهترین تکنولوژی و دانش بنیان خواهدبود.

تکلیف جانمایی زباله آمل

فرماندارآمل با اشاره به مکانهای بازدید شده عنوان کرد: یکی از مکانهای مدنظر همان کارخانه آسفالت ۵ و نیم هکتاری است که ۳ هزارمتر هم سوله دارد که فرآیند زباله سوزی آن مهیاست.

ذات الله زارعی درپاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر انتخاب زمین مناسب وابطال حکم شوکاشور بیان داشت: یکی از زمین های پیشنهادی مکان صعب العبور پاساکش بود که با بازدید میدانی درحال بررسی است و زمین دیگر پشت معدن جوان هست که نیاز به دیواره سازی است و همه اینها درحال بررسی است که البته به گفته کارشناسان بهتر است مکان مورد نظر پایین دست سد باشد که هنوز تصمیمی بابت انتخاب زمین گرفته نشد.

حل مشکل زباله آمل دربازه زمانه ۳ ساله

وی همچنین اظهارداشت: پس ازجانمایی زباله سوز، براساس پیش بینی ها حدود ۳ سال زمان خواهدبرد تا مساله زباله آمل کاملا حل شود.

زارعی در خصوص پروژه سدهراز به آبیاری ۱۱۰ هزارهکتار از اراضی شالیزاری پایین دست سد اشاره و اعلام کرد: آب شربی که امروز شهروندان آملی استفاده می کنند از آبهای تحت الارضی چاهها هست که با احداث سد آب شرب آمل نیز باید تامین شود.

فرماندارآمل ابراز داشت: ۱۶ سال این سد شروع به کار کرده بود که در۲سال اخیر دولت سیزدهم ما شاهد رشد ۸۰ درصدی سد هراز هستیم، اما دلیل توقف کنونی آن وجود همین زباله عمارت هست که با بالا آمدن ۸۰ متر دیگر از دیواره سد، آب آلوده شده نه به درد شرب شهروندان می خورد نه به درد آبیاری شالیزارها که این چالش موجب اتلاف منابع ارزی خواهد بود.

اعضاء کارگروه زباله براساس قانون

وی خاطرنشان شد: بحث مدیریت زباله درسطح کشور براساس قانون در روستاها با دهیاریهاست و درشهرها با شهرداری هاو شوراهای اسلامی شهراست و دولت بعنوان یک کمک کار به یاری این دستگاهها می آید که ما هم طبق این تعریف برای جانمایی زباله آمل همه این عزیزان بخصوص دهیاران محل را در کارگروه مربوط خواستیم و بدون نظر آنها اقدامی انجام نخواهدشد.

استفاده از ظرفیت دولت

ذات الله زارعی با تاکیدبراینکه ماباید تلاش کنیم از ظرفیت هایی که دولت دراختیار ما می گذارد خوب استفاده کنیم ادامه داد: امروز همه ما ۴۳۰ هزارآملی مکلفیم طبق سند چشم انداز با کمک برنامه ریزی کارشناسان شهرستان آمل را درمسیر توسعه و رشد قراردهیم تا همه مردم در این نظام از خدمات خوبی بهره مندشوند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید