جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-03
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34548 |
|
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

تولیدفیله ماهی درآمل مدیرکل شیلات مازندران: ما می توانیم سالانه ۱۰۰ تن در بحث گوشت ماهیان خاویاری و یک و نیم تن خود خاویار را جهت صادرات به کشورهای مطبوع ایران داشته باشیم. محمدرضاترحمی جوان خوش فکر بدون دریافت تسهیلات وام اشتغال با راه اندازی ۱۰ حوضچه پرورش ماهی خاویاری همراه با سیستم مکانیزه تصفیه […]

تولیدفیله ماهی درآمل

مدیرکل شیلات مازندران: ما می توانیم سالانه ۱۰۰ تن در بحث گوشت ماهیان خاویاری و یک و نیم تن خود خاویار را جهت صادرات به کشورهای مطبوع ایران داشته باشیم.

محمدرضاترحمی جوان خوش فکر بدون دریافت تسهیلات وام اشتغال با راه اندازی ۱۰ حوضچه پرورش ماهی خاویاری همراه با سیستم مکانیزه تصفیه آب مداربسته درمساحت ۱۰۰۰وپانصدمتر دربخش دابودشت به تولید ظرفیت اسمی ۲۰ تن پرداخت.

گزارش پایگاه خبری سیده آمل: به مناسبت دهه مبارک فجر مدیرکل شیلات مازندران در مراسم افتتاح استخر پرورش ماهی خاویار فیله در بخش دابودشت از ایده پردازی کارآفرینان جوان حمایت کرد و گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ واحد آبزی پروری در استان مازندران مشغول فعالیت تولیدی انواع آبزیان هستند.

قاسم کریم زاده در ادامه بیان داشت: سالانه میزان تولید ما به بیش از ۸۵ هزار تن با ارزش اقتصادی ۴ هزارمیلیارد تومان می رسد.

فعالیت ۳۷۰۰ واحد آبزی پروری در مازندران

وی همچنین تصریح کرد:درسطح اداره کل شیلات استان ۳۷۰۰ واحد آبزی پروری فعالیت دارند که از این تعداد ۳۷ واحد بخش ماهیان خاویاری به ثبت رسیده است که میزان تولیدات آنها به مقدار ۲ هزارتن با استحصال باروری تخم این ماهی تا ۸ تن درسال می رسد.

۱۱۳ تشکل صید ماهی های پره درمازندران

به گفته مدیرکل شیلات مازندران ۱۱۳ تشکل صید و صیادی پره در سواحل مازندران مشغول به کار هستند که سالانه میزان تولید آنها به ۱۰۴ هزارتن با ارزش اقتصادی ۵ هزار میلیارد تومان هست.

شناسایی ۸۴ فرصت سرمایه گذاری در شیلات مازندران

کریم زاده با اشاره به حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و تاثیر آن در روند رشد اقتصادی اعلام کرد: تاکنون ۸۴ فرصت سرمایه گذاری از طریق اداره کل شیلات مازندران شناسایی شد که اگر همه این شرکتها درخط تولید قرار بگیرند، سالانه به میزان ۶۵ هزار تن به تولیدات گوشتی ماهی اضافه خواهد شد که می توان منعاقبا شاهد کاهش قیمت ماهی بود.

اشتغالزایی در بخش پرورش ماهی

وی همچنین با تاکید بر اینکه تاکنون دراین مسیر، حدود ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفت، ادامه داد: با این روش بیش از ۵ هزارو ۳۰۰ شغل جدید در این حوزه ایجاد خواهدشد که در جایگاه خودش بی نظیر است.

مدیر کل شیلات مازندران با تقدیر از زحمات محمدرضا ترحمی اذعان داشت: امروز مزرعه آقای ترحمی در شهرستان آمل با ظرفیت ۶ تن ماهیان خاویاری نمونه ای از این طرح هست که مطرح شد.

تولیدفیله ماهی درآمل
تولیدفیله ماهی درآمل
seyyedeamol.ir

کریم زاده با بیان اینکه این مجموعه با هزینه شخصی حدود ۶ میلیارد تومان راه اندازی شد، افزود: با زحمات این جوان خوش فکرتقریبا تا ۱۶۰ کیلوگرم تولید ماهی گوشتی خاویار فیله در این مجموعه برآورد شده است.

صادرات ماهیان خاویاری از مازندران

وی با اعلام اینکه استاندارد جهانی مصرف آبزیان ۲۲ کیلوگرم هست، از سرانه مصرفی آبزیان داخل کشور می گوید: متاسفانه فاصله فاحشی با سرانه مصرف جهانی داریم که درنوار ساحلی خزر۱۵ کیلوگرم و مصرف خانوار از این اغذیه دریایی درکل به ۱۲ کیلوگرم رسیده است.

این مدیرشیلات درمازندران خاطرنشان کرد: نگاه ما دراین بخش تولیدی ماهیان آبزی هم به اشتغالزایی است و هم به کمک افزایش رشد تولید و تامین پروتئین درکشور هست که از طریق صادرات به کشورهای دوست و همسایه، ما می توانیم سالانه ۱۰۰ تن در بحث گوشت ماهیان خاویاری و یک ونیم تن خودخاویار راجهت صادرات به کشورهای مطبوع ایران داشته باشیم.

تولیدفیله ماهی درآمل

محمدرضا ترحمی نیز در افتتاح واحد تولیدی خود در توضیحات کارشناسی اش ابراز داشت: این پروژه بدون دریافت تسهیلا وام اشتغالزایی از سال ۹۷ با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان راه اندازی شد.

این فعال قتصادی اضافه کرد: اگر امروز اقدام به راه اندازی این واحد تولیدی با این امکانات مکانیزاسیون انجام شود، هزینه ای بیش از ۱۰ برابر خواهدشد که قطعا نیاز به حمایت بیشتر دولت و مسئولین ذی ربط برای راه اندازی چنین خط تولیدی دارد.

تولیدفیله ماهی درآمل
تولیدفیله ماهی درآمل
seyyedeamol.ir

توسعه مجموعه پرورش خاویار تا ۳۰ تن

ترحمی بیان کرد: چون ما در این واحد تولیدی از سیستم تصفیه آب پیشرفته و مدرن بازگشت آب به اکوسیستم استفاده کردیم این ظرفیت و توانایی برای افزایش ۲۰ تن را به ۳۰ تن فیله ماهی خاویاری داریم.

محمدرضا ترحمی با اظهار امیدواری به رشد و افزایش تولیدی مجموعه خود اعلام کرد: علاقمندان جهت خرید می توانند با هماهنگی این واحد تولیدی اقدام نمایند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید