شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 32721 |
|
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

توسعه بر مبنای دولت سازنده نیست درنشستی بااصحاب رسانه سیدعباس حسینی،معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل از میثاق خود با شهروندان آملی در دومین گام انقلاب، مبنای توسعه را برپایه اصلاح فرهنگ دانست و بیان داشت: نگاه من به توسعه؛ توسعه بر مبنای دولت سازنده نیست،دولتی که کارش فقط ساخت و ساز باشد. به […]

توسعه بر مبنای دولت سازنده نیست

درنشستی بااصحاب رسانه سیدعباس حسینی،معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل از میثاق خود با شهروندان آملی در دومین گام انقلاب، مبنای توسعه را برپایه اصلاح فرهنگ دانست و بیان داشت: نگاه من به توسعه؛ توسعه بر مبنای دولت سازنده نیست،دولتی که کارش فقط ساخت و ساز باشد.

به گزارش واحد خبری سیده آمل: فرماندار ویژه شهرستان آمل به فضا و رویکرد بودجه و امکانات و شرایط حاکم دولت برجامعه اشاره کرد و افزود: من قائل برایجاد گفتمان درسطح شهرستان بویژه در حوزه نخبگان هستم که در این بین قطعا رسانه بعنوان محور و بازوی اصلی روند توسعه نقش خواهند داشت.

حسینی با تاکید بر تقویت رسانه ها بصورت حرفه ای با رویکرد متعالی درسطح ملی ادامه داد: باید با کمک شما رسانه ایها و نخبه ها از گفتمان سطح شهرستان بگذریم.

فرماندار آمل درتوضیح بیشتر ترسیم چهارچوب گفتمان مورد نظرش اینگونه گفت: ما درسطح استراتژیک، ۲ استراتژیک کلان را دردستور کارداریم که تمام سعی بنده برنحقق این استراتژیک بعنوان یک گفتمان قالب  شکل بگیرد.

وی اولین استراتژیک را به استناد بر فرمایشات حضرت آقا مبنی برشکل گیری غیرت دینی درسطح آحاد جامعه عنوان و اظهار کرد: غیرت دینی درشرایط فعلی مبتنی برشریعت یعنی خدمت به مردم در راستای حفظ نظام اسلامی که ناموس الهی است و پیش زمینه مهدویت و شکل گیری پارادایم معنوی گرایی است که قراراست بر دنیا حاکم شود.

معاون استاندارمازندران پس ازبحث میثاق اول که خدمت به مردم برمبنای غیرت دینی و تکثیر آن درتک تک افراد جامعه به دومین استراتژیک خود اینچنین پرداخت: استراتژیک دوم ما نگاهی تکلیف مدارانه است که با این نگاه تمام دوستان اندیشمند، مفاخر،صاحب نظران و تمام موثرین سطح شهرستان قسمتی از عملیات و تفکر و پیگیری را با امکانات و تخصصی که دارند درسطح شهرستان بعهده بگیرند.

حسینی در ادامه خاطر نشان شد: دربحث راهبرد برنامه ها نیز ۲ راهبرد کلان داریم که انشاالله این هم تبدیل به گفتمان شود و اولین آن حکمرانی دانش است” العلم سلطان” قدرت در داشتن دانش است.

وی همچنین تصریح کرد: باید تمام عناصربازیگر درسطح شهر ستان چه دربخش دولتی وچه دربخش خصوصی باید کارشناس باشد باید به علم و دانش تسلط داشته باشد تا گفتمان غالب شهرستان گفتمانی با رویکرد کارشناسانه جلو رود.

فرماندارآمل راهبرد دوم را بلوغ اعلام کرد و ابرازداشت: ما باید درشهرستان بالغ شویم ما به دنبال نمره قابل قبول نیستیم بلکه باید به دنبال نقطه مطلوبی که وجود دارد باشیم.

وی برای شکل گیری بلوغ تمام فرآیندها را در سطح شهرستان هدفمند، ساختارمندو قابل بازخورد تعریف و اذعان داشت: پروژه ها باید بادرنظر گرفتن هدف و مسیر و شاخصه های مشغص استاندارد سازی شود تا قابلیت بازخورد در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… داشته باشد

حسینی بابیان اینکه درسطح عملیات قائل به مدیریت مشارکتی است اضافه کرد: در نگاه عمده در وزارت کشور مدیریت متمرکز حاکمیتی است بنده بعنوان فرماندار درکنار تمامی بازیگران این شهر قرار خواهم گرفت و حتی اگر نیاز باشد بعنوان مجری و همکار قرار خواهم گرفت.

این مقام مسئول تاکیدکرد:بااین طرح مدیریت مشارکتی، هسته های کلیدی عملیاتی ما با دو رویکرد .هسته های مسئله محور و هسته های استعداد محور در شهرستان شکل خواهدیافت.

فرماندارآمل درشرح بیشترمدیریت مشارکتی بادو هسته مسئله محور و استعداد محور عنوان کرد: ابتدا باید مسئله به درستی تبیین شود سپس صاحب نظران راهگشای حل مسئله شوندکه باشناسایی استعدادها و حضورنخبگان نتیجه برسیم.

سید عباس حسینی با معرفی ایجاد مدلها و الگو بعنوان پایلوت در منطقه گفت: با وجود کمبود امکانات و بزرگی عرصه داشتن الگوی محیطی در بخشداریها می تواند کارساز باشد. بدینگونه که درهر بخش ۲ الی ۳ روستا با طرح برنامه های کارشناسانه بعنوان پایلوت معرفی شده تا بقیه روستاها از آن الگو بگیرند تا اهداف توسعه امکان پذیر شود.

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید