یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-05
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33951 |
|
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

وزیرصمت: درحال حاضر باید تمرکزمان را در بخش اشتغال بگذاریم و مهمتر از آن بحث توزیع متناسب اشتغالزایی درکشور مطرح هست. به همت نماینده شهرستان آمل، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن، تجارت، باتفاق هیات همراه، مدیر کل اداره صمت استان و امام جمعه آمل، صبح روز جمعه دربدو ورودخود به مازندران پس ازتجدید میثاق […]

وزیرصمت: درحال حاضر باید تمرکزمان را در بخش اشتغال بگذاریم و مهمتر از آن بحث توزیع متناسب اشتغالزایی درکشور مطرح هست.

به همت نماینده شهرستان آمل، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن، تجارت، باتفاق هیات همراه، مدیر کل اداره صمت استان و امام جمعه آمل، صبح روز جمعه دربدو ورودخود به مازندران پس ازتجدید میثاق باشهدای امامزاده ابراهیم(ع)آمل، ازشرکت فرآورده های مواد غذایی کاله آمل بازدید بعمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: سیدرضا فاطمی امین درحاشیه بازدید ازشرکت کاله ضمن اظهار امیدواری از اتفاقات خوب درصنایع دانش بنیان کشور ابرازداشت: درحال حاضراین صنایع ازتولید صنایع ساده به صنایع ساخت ماشینهای تولیدی و صنعتی محصولات ارتقایافته است که جای مسرت وشکر دارد.

وی درادامه افزود: این تحول نشان دهنده این است که افزایش وارتقا بخش صنعت ومعدن درحال تحول و در مسیرحرکت مثبت هست.

جایگزین مواد غذایی فرآوری شده جهت ارزان سازی هزینه ها

وزیرصمت با تاکید بر اینکه ما باید به سمت فن آوری تولید ماشین آلات قابل بحث برای صادرات باشیم ادامه داد: نکته دوم و مهمتر در صنعت تولیدات صنایع غذایی، ارزان سازی است، یعنی درصنایع غذایی، ما درسطح تولید و کیفیت مطلوبی هستیم و درمحور بعد باید به سمت کاهش هزینه غذایی سفره معیشتی مردم برویم.

وی درتوضیحات بیشتر خود اذعان داشت:این اتفاق می تواند با تغییر روش ترکیبی تغذیه مردم اتفاق بیافتد، به اینگونه که می توان ترکیبهای دیگر فرآوری شده سالم را با موادضروری پروتئینی مانند گوشت جایگزین کرد که هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ قیمت مناسب بدست مصرف کننده برسد.
فاطمی امین به پایین بودن مصرف مطلوب سرانه محصولات لبنی در ایران اشاره کرد و گفت: درست است قیمت لبنیات بالاست اما نسبت به مواد مغزی که در محصولات لبنی سالم وجود دارد به سایر مواد غذایی مشابه، شیر و فرآورده های آن ارزان‌تر هست.
به گفته این وزیر: توسعه و رشد تولید صنایع ماشین سازی و مدیریت جایگزینی مواد غذایی وکاهش هزینه معیشت مردم در کاهش هزینه اقتصاد خانوارهای کشور بسیار موثر و ارزشمند است.

شاخص های مهم وزارت صمت

وی همچنین اعلام کرد: دربخش تولیدات صنعت و معدن چند شاخص هست که ۲شاخص تولید و صادرات درعملکرد اقتصادکشور نقش مهمتری دارند.
وزیر صمت از رشد ۱۰ الی ۱۰۰درصدی تولیدات نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد و خاطر نشان شد: آمارها حاکی از رشد ۶ و ۷ دهم درصد تولید محصولات دربازار بورس در ۵ ماهه اول سال هست.

توزیع اشتغال اولویت وزیرصمت
Seyyedeamol.ir

رشد صادرات در ۶ ماهه اول سال
فاطمی امین درخصوص صادرات با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد در۵ ماهه اول امسال ۲۴ درصد بیش از سال قبل صادرات داشتیم اظهار داشت: آمار متقاضیان محصولات تولیدی ایران خیلی قابل توجه است که بعنوان نمونه، صادرات ما به کشور روسیه درسال ۱۴۰۱ رشد ۱۸۰ درصدی و به کشورهای آفریقایی رشدصادرات ۱۰۰ درصدی بوده است که دربخش صنعت، معدن، تجارت حرکت خوبی است.

توزیع اشتغال اولویت وزیرصمت

وی در راستای شتاب بیشتر درمتناسب سازی توزیع اشتغال کشور تاکید کرد: ما الان باید تمرکزمان را روی اشتغال گذاشته و مهمتر از آن به تعداداشتغالی که در این بخش مطرح هست توزیع بجا و مناسب آن در کشور باشد.

آغاز به کار ۱۰ پروژه از مهرماه ۱۴۰۱
وزیرصمت همچنین عنوان کرد: به همین خاطر تمرکز بیشتری بر ۱۰ پروژه داشته ایم که از اول مهر ماه با احیای ۵ هزار معدن و محدوده اکتشافی به مزایده گذاشته می شود که درنوع خودش بی نظیر هست.

ایجاد تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی برای نوسازی شرکتها

ازنظر فاطمی امین بحث بعدی دروزارت صمت نوسازی و بهینه سازی بنگاه‌های تجاری است.
وی دراین راستا اضافه کرد: شرکت ها و مجتمع های صنعتی پس از مدتی کار و فعالیت فرسوده شده و نیاز به بازسازی دارند که با توافق بسته شده بانک مرکزی ۵۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی این بنگاه‌های تجاری تخصیص داده شد.

تکمیل پروژه های نیمه کاره تا پایان سال

وزیر صمت برای ایجاد فرصت های شغلی بر تکمیل طرح های نیمه کاره مجتمع ها و شرکتهای تولیدی، صنعتی، تجاری تا پایان سال اصرار و تاکید کرد.

توزیع اشتغال اولویت وزیرصمت
توزیع اشتغال اولویت وزیرصمت
Seyyedeamol.ir
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید