یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-28
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36627 |
|
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

تعداد کاندیداهای ریزشی مازندران سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران گفت:‌ انصراف برخی داوطلبان در روزها و ساعت های پایانی انتخابات پدیده معمول است و انتظار می رود در مدت باقی مانده تا برگزاری انتخابات، داوطلبان بیشتری از حضور در این عرصه خارج شوند. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل:جواد سالار […]

تعداد کاندیداهای ریزشی مازندران

سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران گفت:‌ انصراف برخی داوطلبان در روزها و ساعت های پایانی انتخابات پدیده معمول است و انتظار می رود در مدت باقی مانده تا برگزاری انتخابات، داوطلبان بیشتری از حضور در این عرصه خارج شوند.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل:جواد سالار درگفتگویی با بیان اینکه تجربه های انتخاباتی نشان می دهد در روزها و ساعات پایانی باقی مانده به انتخابات برخی داوطلبان به نفع داوطلب دیگر از صحنه انتخابات کنار می کشند و در این مدت تعداد انصرافی ها بیشتر می شود، افزود:این حرکت تبلیغاتی داوطلبان علاوه بر انسجام بخشی به آرا باعث شور و هیجان انتخاباتی بیشتر در جامعه نیز می شود.

تعداد کاندیداهای ریزشی مازندران

سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در سه مرحله توسط هیئت اجرایی در استان، هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۳۷ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

وی اظهار داشت: در زمان اعلام تایید صلاحیت ها از شورای نگهبان تعداد ۴۹۸ داوطلب در استان مازندران تایید خود را از این نهاد اخذ کردند و طی این روزها با انصراف بخشی از این افراد تعداد افرادی که در این عرصه باقی ماندند اکنون به ۴۳۷ نفر رسیده است.

سالار توضیح داد: مهلت قانونی انصراف داوطلبان مجلس شورای اسلامی ۷۲ ساعت مانده به ساعت اخذ رای است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در استان مازندران با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ آغاز می شود.

حوزه های انتخاباتی ۹ گانه استان مازندران

حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل “ساری و میاندورود”، “قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار”، “نکا، گلوگاه و بهشهر”، “تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد”، “نور و محمودآباد”، “نوشهر، چالوس و کلاردشت”، “بابل”، “آمل” و “بابلسر و فریدونکنار”است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می شوند.

تبلیغات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز چهارشنبه ۲۵ بهمن و تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز سوم اسفند در سراسر کشور آغاز شده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید