سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-07
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 30724 |
|
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

تبلیغات زود هنگام اکیدا ممنوع است هر دوره انتخاباتی از چگونگی ثبت نام داوطلبان کاندیدایی تا حفظ و صیانت حریم های حقیقی و حقوقی داوطالبان شرکت و عضویت شوراها تا پایان رای گیری دغدغه های خاص خودش را دارد که این بار پای صحبت های دادستان عمومی انقلاب شهرستان امل رفتیم تا روند فعالیت کاری […]

تبلیغات زود هنگام اکیدا ممنوع است

هر دوره انتخاباتی از چگونگی ثبت نام داوطلبان کاندیدایی تا حفظ و صیانت حریم های حقیقی و حقوقی داوطالبان شرکت و عضویت شوراها تا پایان رای گیری دغدغه های خاص خودش را دارد که این بار پای صحبت های دادستان عمومی انقلاب شهرستان امل رفتیم تا روند فعالیت کاری ستادها و تبلیغات رسانه ای این دوره انتخابات شورای شهر را جویا شویم.

مهدی محمدی دادستان عمومی شهرستان آمل در گفتگو با سیده آمل از برگزاری اولین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم  ششمین دوره انتخاباتی شهر و روستا شهرستان  آمل خبر داد و گفت: قوه قضاییه در راستای برگزاری انتخابات سالم، امن و قانونی اقدام به تشکیل ستادهایی در سطوح ملی استانی و شهرستانی کرده که وظیفه اتخاذ تدابیر پیشگیرانه را بر عهده دارند.

محمدی با اشاره به وظیفه این ستاد در رابطه با پایش و رصد مداوم ومستمر از اقدامات و فعالیتهای انتخاباتی و اتخاذ تدابیر تمهیدات پیشگیرانه عنوان و ابراز داشت: هدف ما ضمن پیشگیری از جرائم انتخاباتی ایجاد هماهنگی بین دستگاهها و نهادهای عضو ستاد در جهت پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی است.

وی در ادامه در تشریح وظایف اصحاب رسانه تصریح کرد: اطلاع رسانی تشریح و توزیع قانون و جرائم و مجازاتهای قانونی از طریق رسانه های جمعی با هدف ارتقاء  آگاهی های عمومی کاهش و پیشگیری از بروز جرائم انتخاباتی از وظائف این ستاد است.

دادستان عمومی شهرستان آمل برخی از جرائم انتخاباتی را اینگونه شرح داد که : استفاده از امکانات دولتی و بیت المال برای تحقق اهداف انتخاباتی – سوء استفاده از مقام و جایگاه اداری له و علیه کاندیداها یا ستاد انتخاباتی – دادن وعده های غیر قابل تحقق به مردم از تخلفات انتخاباتی هست.

محمدی همچنین از مصادیق دیگر جرائم انتخاباتی از اخلال و اختلال و بی نظمی و تعرض نسبت به نشستها و اجتماعات انتخاباتی نام برد  و افزود: تخریب، توهین و افتراء به کاندیداها و انتشار شایعات علیه کاندیدایی معین ، مداخله دهیاران در تبلیغات انتخاباتی و فعالیت و مداخله تبلیغاتی اعضاءء شورای اسلامی شهر و روستاها به نفع کاندیدای خاص نیز از تخلفات انتخاباتی محسوب می شود.

تبلیغات زود هنگام اکیدا ممنوع است

وی از دیگر مصادیق جرائم و تخلفات انتخاباتی به اظهارات تخریبی و تهدیدی کاندیداها و ستادها عنوان و تاکید کرد: همه این موارد توسط ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی مورد رصد و بررسی و اقدام قضایی قرار خواهدگرفت.

دادستان عمومی شهرستان آمل  از جمله موارد مورد توجه در خصوص رسانه های فعال در فضای مجازی به تبلیغات زود هنگام به نفع کاندیداها اشاره کرد و اظهار داشت: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی موجب برخورد و اقدام انونی نسبت به مدیر یا مسئول رسانه مربوطه خواهد بود

بهره گیری از ظرفیت دیدبانان مردمی

مهدی محمدی با اعلام بهره گیری از ظرفیت مردمی تحت عنوان دیدبانان مردمی بیان کرد: جهت رصد و بررسی فعالیتهای انتخاباتی و پیشگیری از جرائم تخلفات انتخاباتی از ظرفیت مردمی تحت عنوان دیدبانان مردمی سامانه سجام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ثبت نام نموده اند نیز استفاده می شود.

دادستان عمومی شهرستان آمل در پایان گفته هایش با اظهار امیدواری هماهنگی و همکاری همه دستگاهها و بکارگیری تدابیر لازم جهت صیانت از آراء شهروندان ادامه داد: ان شاالله انتخاباتی سالم  پرشور با مشارکت حداکثری برگزار شود تا شهروندان همچنین ملت ما موفق و سربلند شوند.

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید