سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-07
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 30731 |
|
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

آمل بعنوان پایلوت در استان مازندران معرفی شد از قدیم الایام قشر کارگر از کم برخوردارترین اقشار جامه محسوب می شد بخصوص یکسال اخیر با شیوع کویید ۱۹ بیشترین تبعات فشار اقتصادی و بیکاری گریبان گیر این زحمت کشان جامعه بود. دین مبین اسلام و پیامبراعظم بر حرمت داری کارگران و دادن حق الزحمه به […]

آمل بعنوان پایلوت در استان مازندران معرفی شد

از قدیم الایام قشر کارگر از کم برخوردارترین اقشار جامه محسوب می شد بخصوص یکسال اخیر با شیوع کویید ۱۹ بیشترین تبعات فشار اقتصادی و بیکاری گریبان گیر این زحمت کشان جامعه بود. دین مبین اسلام و پیامبراعظم بر حرمت داری کارگران و دادن حق الزحمه به موقع آنان تاکید فراوان دارد.

مهندس مسلم مکاری بازرس کانون کارگران ساختمانی کشور و نماینده کارگران درحل اختلاف اداره کار و هیات بدوی شهرستان آمل درپاسخ به این سوال سیده آمل که در رابطه با آسیب های ایمنی  کارگران ساختمانی چه تمهیداتی را انجام داده اید گفت: برای جلوگیری از حوادث کار در کارگاههای ساختمانی استان مازندران و شهرستان آمل ما بعنوان انجمن صنفی  کارگران ساختمانی طرحی را در قالب اموزش ایمنی کارگاههای ساختمانی بصورت خودجوش در سطح شهرستان برگزار کردیم.

آمل بعنوان پایلوت در استان مازندران معرفی شد

وی در ادامه افزود: در این کلاسهای آموزشی به ۳ هزارو ۳۰۰ نفرآموزش داده شد که متعاقبا از سال ۹۴ تاکنون  ۲۶ درصد از حوادث ناشی از کار در کارگاهها کاهش یافت و این موضوع سبب شد تا شهرستان آمل را در سطح مازندران بعنوان پایلوت اموزش و کاهش حوادث معرفی کنند و خود مازندران هم در سطح کشور پایلوت این امر شود که ان شاالله درسال ۱۴۰۰ این طرح در سراسر کشور عملی می شود.

مکاری در رابطه با مدیریت بیمه کارگران ساختمانی پاسخ داد: از سال ۵۴ مصوبه بیمه کارگران انجام شد که متاسفانه به دلیل نداشتن متولی در  سال ۸۶ در مجلس برگشت خورد و به اجرا نرسید ولی بار دیگر در سال ۸۹ با تاسیس انجمن های صنفی کارگران ساختمانی در سراسر کشور این طرح مطرح و در دست اقدام است.

بازرس کانون کارگران ساختمانی کشور همچنین اظهار داشت: آمل بعنوان سومین انجمن صنف کارگران در استان و هفتمین انجمن در سطح کشور پیگیر مطالبات به حق جامعه کارگران بخصوص کارگرن ساختمانی است که با دولت وقت سال ۸۹ مذاکراتی مبنی بر اجرای بیمه کارگران انجام داده ایم که اکنون شاهد اتفاقات خوبی در این رابطه هستیم.

مسلم مکاری در توضیحات بیشتر خود برای بیمه کارگران تصریح کرد: بیمه کارگران ساختمانی شامل کسانی می شود که دارای کارت مهارت فنی از اداره فنی حرفه ای باشند که پس از دادن آزمون این کارت را اخذ خواهد کرد.

وی همچنین ازچالش های بیمه شدن کارگران به سهمیه بندی شهرستانی یا استانی اشاره و عنوان کرد: به دلیل سوبسیتی بودن این نوع بیمه و بهای خوبی که دولت متقبل شده است این سهمیه بندی اجرا شد که خود یکی از دلایل چالشی شدن بیمه کارگران است.

نماینده کارگران درحل اختلاف اداره کار و هیات بدوی شهرستان آمل تعداد کارگران بیمه شده در آمل را ۷ هزار نفر اعلام و بیان داشت: ۶۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی در سطح استان بیمه شدند و ۹۰۰ هزار نفر در سطح کشور .

مکاری در رابطه با سوال سیده آمل مبنی بر ساماندهی کارگران کارتن خواب فصلی و بومی ابراز داشت: در این راستا از سال ۹۲ طرحی را به مسئولین ذی ربط مثل شهرداری و شورای شهر داده ایم تا مکانی را برای کارگران ساختمانی بدون اسکان فصلی و بومی در نظر بگیرند که متاسفانه تا به امروز این اتفاق نیافتاد.

این مسئول صنف کارگری با تاکید اینکه انجمن صنفی کارگران پتانسیل خوبی هست که بانک اطلاعاتی تمامی  استادکاران و کارگران زیرمجموعه شان در ۱۶ رشته ساماندهی شوند عنوان کرد: تخصص کاری خودم با مدرک تحصیلی مهندس معماری و کارشناسی ارشد IT داربست زن و ایزوگام زن هستم و اهل درد این جامعه پس شغل کارگری را از شریف ترین مشاغل دانسته و به همین دلیل پوشش فرم کارگری را برای خودم انتخاب کردم تا عملا نشان دهم کارگری و  کسب روزی حلال افتخاری برای جامعه هست و خواهد بود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید