سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33071 |
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

تبدیل علم به ثروت مهمترین مولفه اقتصادی نامگذاری سال ۱۴۰۱ درگام دوم انقلاب به نام سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نشان از توانمندی علمی جوانان ایرانی دارد که مقام معظم رهبری به آن رسیده، اما دست مایه این جوانان در پروژه های علمی بدون پشتوانه مالی همچنان درقالب طرح ساده، ابتر خواهد ماند، به […]

تبدیل علم به ثروت مهمترین مولفه اقتصادی

نامگذاری سال ۱۴۰۱ درگام دوم انقلاب به نام سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نشان از توانمندی علمی جوانان ایرانی دارد که مقام معظم رهبری به آن رسیده، اما دست مایه این جوانان در پروژه های علمی بدون پشتوانه مالی همچنان درقالب طرح ساده، ابتر خواهد ماند، به همین منظوربرای حمایت مالی از دانش مولد درعرصه توسعه کشور این زنجیره ناگسستنی و مرتبط بهم، جهت پیشرفت، با حضور  سرمایه گذاران تکمیل خواهد شد.

پس چه نامگذاری هوشیارانه ای است سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» اگرگوش شنواو مرد عملی باشد.

به گزارش واحد خبری سیده آمل: محمدرضا ابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی باتاکیدبرلزوم استفاده ازظرفیت تخصصی شرکتهای دانش بنیان در بنگاه های اقتصادی تصریح کرد:باید شرایطی فراهم آید که امکان ورود فناوری به صنایع بزرگ در قالب شرکت های دانش بنیان ایجاد شود.

تبدیل علم به ثروت مهمترین مولفه اقتصادی

درهمین خصوص محمدرضا پورابراهیمی درگفت وگویی،با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین»، بیان داشت: با توجه به تلاش علمی و مجاهدت تمامی جوانان و اساتید در کسب رتبه های قابل توجهی در عرصه علم و دانش، باید تبدیل علم به ثروت رابعنوان یکی از مهمترین مولفه های اقتصادی درنظر گرفت.

وی حوزه نوآوری را به عنوان مهمترین مولفه در اقتصاد دانش بنیان بیان کرد و افزود: براساس گزارشات ارائه شده مسائلی مانند قوانین و مقررات، تامین مالی نظام بانکی و بروکراسی اداری عوامل اصلی در کاهش شاخص نوآوری هستند پس باید با تلاش بیشتر و شناسایی نقاط ضعف، موانع را برداریم.

حدود ۶۵۰۰ شرکت دانش بنیان فعال درکشور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اکنون حدود ۶۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که باید از ظرفیت تخصصی آن ها در بنگاه های اقتصادی استفاده کرد، چون مدل هایی که پیش از این در حوزه صنعت و دانشگاه استفاده می شد، سنتی بود و جوابگوی نیاز کشور نبود.

پورابراهیمی در ادامه با بیان اینکه دو نوع شرکت دانش بنیان وجود دارد، توضیح داد: یک مدل، شرکت‌های استارت آپ مربوط به صنایع خلاق بوده که حجم فعالیت، اشتغال و گسترش فعالیت بسیار سریع دارد. در کنار آنها شرکت های دانش بنیانی هستند که عملا آنچه را به عنوان فعالیت های اصلی شرکت های دانش بنیان در تولید و خلق ثروت از آنها نام برده می شود، به کار می گیرند.

پذیرش شرکت های جدید در تابلوی بازارسرمایه

به گفته وی، یکی از مهمترین اقدامات درباره شرکت های دانش بنیان در سال آینده، پذیرش شرکت های جدید در تابلوی بازار سرمایه کشور و استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای عرضه سهام و مالکیت آنها به سرمایه گذاران به صورت ویژه است. باید شرایطی فراهم شود که امکان ورود فناوری به صنایع بزرگ در قالب شرکت های دانش بنیان ایجاد شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین اختصاص مجموعه ای از فعالیت ها در بازار سرمایه به شرکت های دانش بنیان ضروری است چون جنس و نحوه رفتار آنها با شرکت های معمول متفاوت بوده و این می تواند به حضور علاقه مندان در این بازار و بررسی معیارهای ارزیابی برای این شرکت ها به صورت ممتاز و ویژه کمک کند.

پورابراهیمی درتوضیحات بیشتر خود عنوان کرد: باید برنامه های کمیسیون اقتصادی مجلس برای تحقق اقتصاد دانش بنیان در سال آینده، مواردی همچون زیرساخت های اقتصادی کشور در حوزه دانش بنیان ها و تامین مالی در این شرکت ها، نظارت بر اجرای قانون مربوط به دانش بنیان ها و  نحوه حل مشکلات مالیاتی، نظام بانکی و بیمه ای در شرکت های دانش بنیان، از دستور کارهای کمیسیون اقتصادی مجلس است تا با تسهیل و روان سازی قوانین موجود و اصلاح سایر قوانین امکان رشد و شکوفایی شرکت های دانش بنیان فراهم شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید