شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36595 |
|
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

بیسیم چی پمپاژاطلاعاتی ۲جبهه شهرستان آمل درهفتمین سالگرد شهیدمدافع حرم مصطفی زال نژاد با محوریت پنجمین یادواره گرامیداشت یاد و خاطره ۴۳۰شهید بیسیم چی -فاوا- سپاه کربلا مازندران درحسینیه ثارالله سپاه ناحیه آمل میزبان خانواده های شهداء و جانبازان بیسیم چی استان شد. سردارمیرشکارمتذکرشد: درمقطعی که دولت شما، نیروهای نظامی شما به موشک های نقطه […]

بیسیم چی پمپاژاطلاعاتی ۲جبهه

شهرستان آمل درهفتمین سالگرد شهیدمدافع حرم مصطفی زال نژاد با محوریت پنجمین یادواره گرامیداشت یاد و خاطره ۴۳۰شهید بیسیم چی -فاوا- سپاه کربلا مازندران درحسینیه ثارالله سپاه ناحیه آمل میزبان خانواده های شهداء و جانبازان بیسیم چی استان شد.

سردارمیرشکارمتذکرشد: درمقطعی که دولت شما، نیروهای نظامی شما به موشک های نقطه زن رسیدند از نظر هوش مصنوعی و دیجیتال هم ترقی کرده ایم و آن سپهر۱۱۰ مجموعه ایست که اگر بمبهای الکترونیکی که دشمن می تواند منفجرکند، کمتر از ثانیه ای با ایجاد پالس همه ارتباطات دشمن را قطع می کند وسپهر ۱۱۰ ساخت فرزندان شماست که امنیت کامل را برایتان تضمین می کند.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: درابتدای این مراسم، یونس محسن پور، مدیراجرایی پنجمین یادواره ۴۳۰ شهید بیسیم چی -فاوا- سپاه کربلا مازندران با عرض خیرمقدم به مهمانان استانی و کشوری با بیان این مطلب که اعضاءخدوم یادواره شهدای شهرستان آمل و مازندران برای محتواسازی برگزاری این مراسم هفته ها تلاش کردند، ابرازداشت: خدارا شاکریم که باهمه کاستی ها این توان را داشتیم تا بار دیگر خانواده های معزز شهدای بیسیم چی را گردهم آوریم وبا حضور آنها یکبار دیگر با یاد شهیدشان خاطره سازی کنیم.

حضور بیسیم چی های کربلای ۲۵

درادامه برنامه؛ سردارعلیجان میرشکاراز رزمندگان ۸سال دفاع مقدس نیزبا درود وسلام برتمامی شهدای اسلام بالاخص شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مئافعان حرم وبالغ بر۱۰۰۰ شهید استان لاله خیز مازندران و شهدای گرانقدر مخابراتی ۳استان شمالی کشور که دریگانهای متعدد از جمله لشکر خط شکن و نگهدار ۲۵کربلا حضورداشتند، گفت: یکی از نتایج زیبایی که ازعملکرد خالصانه دردفاع مقدس بدست آوردیم، حضورهمه اقشار درکنار هم برای دفاع ازارزشهای انقلاب و کشوربود.

وی همچنین افزود: شکل گیری یگانهای متعدد ازشمال کشوردر دفاع مقدس باعث بروز بعضی از توانمندی های جوانان آن دوره ما شد که شهدای بیسیم چی نیز ازاقشار مختلف مردمی وارد عرصه نبرد شدند، باتوجه به وضعیت میدان خودشان را تطبیق دادند.

امکانات جنگی اوایل ۸ سال دفاع

میرشکاریادآورشد: ما برای ارتباط گیری مجموعه یگانی در دفاع مقدس ۳ روش داشتیم ، ۱- باسیم ۲- بی سیم ۳- پیک که در ابتدای جنگ ما آن حداقل های باسیم و بی سیم راهم نداشتیم که بجایش تلفن هندلی ها و سیم جنگی هابود وحداکثر ارتباط با تیپ ها توسط پیک بود.

به گفته این سردار سپاه: بعدازعملیات های طریق القدس و نصر وفتح المبین غنائمی که بدست آوردیم، بیسیم های پیازی متعددی که ازدشمن به غنیمت گرفته بودیم تا رده گردانهای ما دارای بی سیم شدند.

ویژگیهای بی سیم چی ها

سردارعلیجان میرشکاربه ویژگیهای بیسیم چی ها دربین رزمندگان اشاره و اظهارکرد: اولین ویژگی آنها رازداری است که اطمینان فرمانده به بیسیم چی اش درحدی بود که محرمانه ترین مطالب را درمیدان رزم فقط با او درمیان می گذاشت.

وی ادامه داد: درکنار شجاعت و بصیرت بیسیم چی، یک بیسیم چی باید توانایی اش آنقدر بالا باشد که اگر فرمانده درمیدان دچار مشکل شد بیسم چی تا مقطع رسیدن فرمانده دیگر جایگزین این فرمانده بود و میدان را هدایت می کرد و با این ویژگیها یک فرمانده بیسیم چی انتخاب می شد.

بی سیم چی نقش عصب در یگانها را ایفا می کند

میرشکارتصریح کرد: همه رزمندگان دردفاع مقدس می رزمیدند و درآن شکی نیست اما اگر یک یگان را به یک بدن تشبیه کنیم این بدن کارآمدیش زمانیست که همه جوارح باهم خوب کارکند و بیسیم چی نقش عصب را در بدنه یگان ایفا می کند.

بیسیم چی پمپاژاطلاعاتی ۲جبهه

یادگار ۸ سال جبهه های دفاع مقدس اذعان داشت: اگرلجستیک قطع بود بیسیم چی بایدهمه اطلاعات را به بدنه یگان پمپاژ می کرد.

وی با اشاره به اینکه درلحظات سخت بمب باران دستور این بود که همه درداخل سنگرها باشند، بیان کرد: اما اگرارتباط قطع می شد این بیسیم چی بود که باید می رفت و بین خطوط را کابل کشی می کرد.

پیشرفت و توانمندی جوانان کشور

علیجان میرشکار ازحداقل ها وعدم داشتن امکانات اولیه دفاع مقدس می گوید: با توانمندی همین متخصصین آموزش دیده باتجربه میدان نه دانشگاه ها آخرهای جنگ بجای سیم کابل کشی می کردند و مهندسی PRC  راعملیاتی کردند و بیسیم سروش، درست کردند که با انبوه شدن تعدادشان تا رده رسته و گردان بی سیم دار شدند.  

اهمیت نقش بیسیم چی ها

این سردار جبهه های جنگ به اهمیت نقش بیسیم چیان در میادین جنگ پرداخت و اضافه کرد: نقش این شهداء را نمی شود از نیروهای بسیج کمتر دید چون در مقطعی از جنگها جنگ تله راه افتاد و دشمن را شنود می کردیم.

میرشکاروضعیت اطلاع رسانی مقطع زمانی کنونی راهمانند عملیات والفجردانست واظهار داشت: در عملیات والفجر خیلی از تصمیمات دشمن درآن طرف آبها با شنود بیسیم دشمن، شما بی سیم چی ها به فرماندهی انعکاس دادید و آن زمان که دشمن می خواست تک یا پاتک کند، درحرکت دشمن اختلال ایجادکردید و هیچ یک از اینها را در اول جنگ نداشتیم که با کارآمدی شما بی سیم چی ها امروز به اینجا رسیده ایم.

ساخت سپهر۱۱۰

سردارمیرشکارمتذکرشد: درمقطعی که دولت شما، نیروهای نظامی شما به موشک های نقطه زن رسیدند ازنظرهوش مصنوعی ودیجیتال هم ترقی کرده ایم و آن سپهر۱۱۰ مجموعه ایست که اگر بمبهای الکترونیکی که دشمن می تواند منفجرکند، کمتر از ثانیه ای با ایجاد پالس همه ارتباطات دشمن را قطع می کند وسپهر ۱۱۰ ساخت فرزندان شماست که امنیت کامل را برایتان تضمین می کند.

فاوا رمز موفقیت در ۸ سال دفاع مقدس

این رزمنده ۸ سال دفاع مقدس عنوان کرد: درکناررزمندگان مخابراتی و رزمندگان پشتیبانی و تخریب چی ها و اطلاعات حتما یک بیسیم چی حضورداشت ونقش بیسیم چی در دفاع مقدس همان سلسه عصب ارتباطی بدن است که اگر دست توانایی برای سیلی زدن داشتیم این بی سیم چی بود که مانندعصب دست را به حرکت درمی آورد، این عصب پیام درست را می داد تا همه جوارح یگان ها به حرکت درآید و ما پیروز میدان شویم و جا دارد دست تک تک شما بیسیم چی ها را بوسید و به آن بصیرت و دلاوری و شجاعت و شهامت و درایت افتخارکرد.

بیسیم چی پمپاژاطلاعاتی ۲جبهه

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید