دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36406 |
|
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

بصیرت آملیها زبان زدشد. ازنرم افزارموبایل «سنگردلها» مجموعه جامعی از حماسه مقاومت اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ برای آگاهی از روزشمارحماسه تاریخی سال ۱۳۶۰درمراسم درچهل و دومین سالروزآن ایام رونمایی شد.  به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: مراسم گرامیداشت حماسه مقاومت ششم بهمن سال ۶۰ با حضور آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص […]

بصیرت آملیها زبان زدشد.

ازنرم افزارموبایل «سنگردلها» مجموعه جامعی از حماسه مقاومت اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ برای آگاهی از روزشمارحماسه تاریخی سال ۱۳۶۰درمراسم درچهل و دومین سالروزآن ایام رونمایی شد.

 به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: مراسم گرامیداشت حماسه مقاومت ششم بهمن سال ۶۰ با حضور آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردارمسلمی، فرمانده سپاه کربلا، سیدمحمودحسینی پور، استاندارمازندران، ائمه جماعت شهرستان آمل، خانواده شهدا، فرماندارویژه شهرستان آمل و مسئولین دستگاههای اجرایی شهرستان آمل درمصلی قدس آمل با شرکت شهروندان آملی با شکوه هرچه بیشتر از سالهای قبل برگزارشد.

صادق آملی لاریجانی درچهل و دومین سالروزحماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ با گرامیداشت یوم الله ۶ بهمن و یاد و خاطره ۶۷ شهید مقاومت شهرستان آمل بیان داشت: گرامیداشت آن ایام حماسه ساز مردمی برهمه ما فرض است، عده ای به خیال واهی، تصرف این شهروکشور را درسرشان می پروراندند ولی همه صلابت دروغینشان توسط همدلی مردم آمل شکسته شد.

بصیرت آملیها زبان زدشد.
بصیرت آملیها زبان زدشد.
seyyedeamol.ir

عظمت مقاومت مردمی

به گفته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: بزرگی ایام و حوادث به لحاظ حجم و گستردگی و وسعت نیست، نمونه بزرگ این معنا قیام امام حسین(ع) و شهادت عظیم، ارضی و سماوی خاندان نبوت در کربلا بود اگر به جهت تعدادشهدایی که دراین صحرا به شهادت رسیدندقضاوت کنیم عده کمی شهید شدند ولی حادثه کربلا بخاطر مقاومت خاندان نبوت حادثه ای عظیم درعالم شد.

وی با بیان اینکه تأثیر قیام امام حسین(ع) و یارانش دائم در ایام تجدید است و مردم به اقامه عزا می پردازند، تصریح کرد: امروزه در کشورمان کشورمان ظهور این حادثه را بیشتر از گذشته می بینیم و اربعین در مسیر رسیدن به وصال کربلا هم امروزه حادثه عظیم است و هیچ نیروی دولتی و غیر دولتی نمی تواند میلیون ها انسان را در مسیر نجف به کربلا جمع کند.

بصیرت آملیها زبان زدشد.

 آیت الله صادق آملی لاریجانی با اعلام اینکه درشهرستان آمل حادثه ای رخ داد که در زمان و مکان خاص است و حلقه ای ازحلقات نظام جمهوری اسلامی بود، اظهارداشت: این حادثه بساط کمونیست و مارکسیسم درکشور را تاحد زیادی جمع کرد البته آنها به خیال خود به فکر دراختیار گرفتن کشور از مسیر شمال بودند ولی حادثه بزرگی رخ داد که عبرت های زیادی درخود دارد.

تاثیر ایمان در همدلی و مقاومت

آملی لاریجانی همچنین تاکیدکرد: زمانی حادثه خاص است ولی برای جامعه عبرت وروشنگری دارد، باید ببینیم، فتنه مارکسیسم چطورازجامعه جمع شد، مهمترین درس این حماسه حضور مردم و داشتن ایمان آنها بود که در آن روز مردم آمل با حضوربه موقعشان در صحنه،آگاهانه، با دل روشن دست به مبارزه و حفظ اسلام زدند.

وی با اشاره به اینکه ایمان دل انسان را روشن می‌کند و خداوند درقرآن می فرمایند که اگر کسی ایمان آورد خداوند قلبش را هدایت می کند، قلب اش روشن می شود و مسیر زندگی را پیدا کرده که این وعده الهی است، گفت: انسان می خواهد درطول زندگی برابر حوادث به صورت روشن حرکت کند و قلب روشن داشته باشد، یکی از عبرت های این حادثه سرعت عمل وگرفتن تصمیم بجااست.

پیچیده شدن بساط کمونیسم درکشور

 نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شب ششم بهمن عده ای مارکسیسم به داخل شهر ریختند و تعداد۴۰ نفر ازمردم بی‌گناه را به شهادت رساندند که جرم شان حزب الهی بودن بود، ادامه داد: هرچند درمسیر انقلاب با حوادث زیاد مواجه بودیم وفتنه‌های بزرگ و حوادثی همانند فتنه سال ۱۳۸۸ را مشاهده کردیم ولی درهمه این وقایع مردم درصحنه بودند و حرکت قهرمانانه بساط فتنه‌گران را جمع کردند.

 وی خاطرنشان شد: شهدا مرگ قهرمانانه داشتند پس باید زندگی قهرمانانه داشته باشیم که یک ارزش واقعی است.

فرهنگ شهادت درجامعه ارزشی

آملی‌لاریجانی با بیان اینکه زندگی قهرمانانه ارزشمند است و شهدا ارزش آفرین هستند که چراغ‌های راه همه ما تا جامعه فرهنگ و ارزش‌های اسلام احیا شود، عنوان کرد: شهدا درجامعه فرهنگ ساز هستند و با شهدا جامعه احیا می شود، خداوند درقرآن می‌فرماید:شهدا همیشه زنده اند و حضور دارند، شهدا رزق عند الله دارند.

 وی ادامه داد: اگر فرهنگ شهادت که برخاسته از ایمان و تقوا است ترویج شود جامعه رشد می‌کند.

راز ماندگاری جوامع

آملی لاریجانی همچنین می گوید:عبورازخود بسیار سخت است و شهید با اختیار خود با روی پا گذاشتن نفس و منیت بسوی حرکت الهی می شتابد و شهادت نصیب آن می‌شود.

آیت الله صادق آملی لاریجانی اضافه کرد: قهرمانی در کشور مقوله مهم است، روح قهرمانی بسیار ارزشمند است و مقام شهید همانند حیات جاودان الگویی است برای زندگی همگان.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ با اشاره به اینکه دنیای غرب روح قهرمانی را از دست داد، بیان داشت: در انقلاب اسلامی با رهبری امام امت دیدیم جوانانی به میدان آمدند که روح قهرمانانه را خجل کردند، از خود و هر چه داشتند گذشتند و خون جوشان شهدا تشیع را درساحت های مختلف پیش برد.

حمایت از ظلم توسط استعمارگران

وی با بیان اینکه حوثی ها دریمن یک قوم شیعی هستند که با محور مقاومت ایستادگی دارد، مردانه و قهرمانانه مقابل استکبار می‌ایستد و پیروز می شود، گفت: استکبارگران در یک مرحله ۲۰۰ میلیارد دلار بمب و سلاح بر روی مردن یمن ریختند ولی آنها امروزه محکم‌تر شدند، این طور روح ایمان و شهادت اثرگذار بوده و در کشورهای لبنان، یمن، فلسطین و نوارغزه الگو و قبله شان ایران است.

جایگاه اعراب درمجامع غربی

آملی‌لاریجانی گفت: عربستان با ۱۱ میلیون بشکه استخراج نفت و ۸۰۰ میلیارد ذخیره ارزی، در سخنرانی ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنار سلطان عربستان که صحبت از کمک عربستان به میان آورد آنها را گاو شیرده خواند و این نشاندهنده جایگاه اعراب برای غربی هاست.

مشارکت همه جانبه مردم و دولت برای رفع موانع

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه در کشورمان مشکلات زیادی داریم و کسی منکر مشکلات اقتصادی و معیشتی نیست، ادامه داد: ولی نباید در مقام ارزیابی اشتباه کرد، قدرنظام هنوز مشخص نشده است و بسیاری ازاقتضاعات نظام هنوزمشخص نشد که بسیار والا و ارزشمند است.

 وی با اعلام اینکه درمقابل مشکلات باید همه دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم، گفت: همه مقابل گرانی‌ها حق دارند و می خواهیم مشکلات حل شود ولی نباید در این راستا همگام با دشمن حرکت کنیم زیرا دشمن به هیچ وجه صلاح مان را نمی خواهد، نباید برجستگی های نظام کوچک شمرده شود و بنای انقلاب با شکست روبرو شود.

این مقام مرجع به وعده الهی اشاره کرد ویادآورشد:اگر اخلاص درکار باشد نصرت الهی شامل می‌شود، باید قدرشناس مردم آمل و خانواده شهدا درکشورباشیم زیرا آنها چراغ‌ روشن زندگی ما هستند.

تاکید در حل مشکلات اقتصادی مازندران

آیت الله صادق لاریجانی متذکرشد: درمازندران مسائل اقتصادی در زمینه برنج و مرکبات بسیار زیاد است که باید حل شود و به نتایج ملموس برسد،همچنین ازدیگرمسائل مهم کشور انتخابات است که رهبرمعظم انقلاب به حضور حداکثری و انتخاب اصلح تأکید دارند هرچند معظم له اعلام کردند که انتخابات امروزه بسیار مهم بوده و حضور مردم پای صندوق رأی مهم است.

داشتن بصیرت در فتنه دشمنان

آملی‌لاریجانی گفت: باید به دشمن نشان دهیم پای نظام همانند شهدا ایستاده‌ایم، نباید اشتباه راهبردی کنیم و خطای دشمن را پاسخ دهیم، دشمن همیشه در فکر ضربه زدن است و در فتنه ۸۸ همه استکبار و آمریکا به میدان آمدند البته دشمن اگر ضعفی پیدا کنند علیه ایران به میدان می آید و رأی وظیفه الهی، عبادی و دشمن شکن است.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید