سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | 2024-03-19
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33841 |
|
تاریخ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

شهرستان آمل بعنوان یکی از شهرستانهای جریان ساز در ۳ مقطع مهم تاریخی در تحولات استراتژیک کشور نقش اساسی داشته است پس باید برای آمل حساب ویژه ای در کشور باز شود. جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل با ریاست حجت الاسلام یعقوبیان امام جمعه آمل با محوریت بزرگداشت سالگرد علامه حسن زاده آملی و […]

شهرستان آمل بعنوان یکی از شهرستانهای جریان ساز در ۳ مقطع مهم تاریخی در تحولات استراتژیک کشور نقش اساسی داشته است پس باید برای آمل حساب ویژه ای در کشور باز شود.

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل با ریاست حجت الاسلام یعقوبیان امام جمعه آمل با محوریت بزرگداشت سالگرد علامه حسن زاده آملی و همزمانی ۲ مناسبت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس در دوم مهرماه یا حضور حجت الاسلام حسن زاده برسمنانی، امام جمعه شهر امامزاده عبدالله، جسین جوادی آملی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان، سیدعباس حسینی فرماندار شهرستان آمل و روسای ادارات در سالن اجتماعاتفرمانداری آمل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: ریاست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل با تاکید براینکه باید مصوبات جلسات بزرگداشت علامه حسن زاده آملی فراتر از شهرستان به تمام استان منعکس شود، اظهار داشت: در دروس دانشگاههای ما از نظرات کانت گفته می شود درحالیکه درداخل کشور توجهی به نظرات علامه ما ندارند و بعضا در دانشگاههای برون مرزی از نظریات این عالم ربانی برای تحلیل دروس بهره می گیرند.

آمل شهری پر حماسه در کشور

به گفته حجت الاسلام یعقوبیان: شهرستان آمل بعنوان یکی ازشهرستانهای جریان ساز در ۳ مقطع مهم تاریخی در تحولات استراتژیک کشور نقش اساسی داشته است پس باید برای آمل حساب ویژه ای درکشور باز شود.

وی همچنین افزود:تکریم علما یعنی تکریم دین و شریعت و مکتب اسلام و علامه ذوالفنون ما که جای خود دارد.

در ادامه جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پذیرفتن مسئولیت امامت جمعه حجت الاسلام یعقوبیان را به فال نیک گرفت و به مردم آمل بابت این اتفاق مبارک تبریک گفت و اضافه کرد: تبلور برکات این رویداد قطعا منشاء خیر خواهد شد.

استفاده حداکثری از شورای فرهنگ عمومی شهرستان

جوادی آملی قدرت شورای فرهنگ عمومی شهرستان را بلامنازعه دانست و بیان داشت: تاکنون حتی از ۱۰ درصد این قدرت برای تثبیت ارزشهای ماندگار مازندران درکشور استفاده نشده است.

۱۴ آبان روز مازندران

دبیرشورای فرهنگ عمومی مازندران بااشاره به ثبت روز مازندران درتقویم رسمی کشور ابراز داشت: ۱۴ آبان ماه روز استقرار علویان در شهرآمل آن زمان و مرکز حکومت علویان از گزینه های پیشنهادی برای ثبت این روز است.

وی همچنین به مصوبات استانی استانداری مازندران در این خصوص اشاره کرد: تمام دستگاههای اجرایی سطح استان موظف هستند برای روز مازندران در شورای برنامه ریزی فرهنگی خود مصوبات اجرایی داشته باشند تا از استان شاهد تحولاتی فرهنگی شویم.

حسین جوادی آملی بابیان اینکه شورای فرهنگ عمومی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است که ما هنوز نتوانستیم رضایت خاطر آقا را جلب کنیم، اذعان داشت: شورای فرهنگی ابزاری است برای فیلتر آلودگی ها و مرکز قدرت فرهنگ سازی اجتماعی رفتاری کشوراست.

برگزاری همزمان۳مناسبت کشوری درآمل

سیدعباس حسینی، فرماندار شهرستان آمل نیز همزمانی ۲رویداد درمراسمات بزرگداشت سالگرد علامه حسن زاده رامغتنم شمرد و از عملکرد یکساله خودگفت: آسفالت روستای ییلاقی ایرا در دست اقدام و رو به اتمام هست و کار منبع آب آن ناحیه هم تا ۲ ماه آینده به پایان خواهد رسید.

رونمایی ازتمبر علامه حسن زاده آملی

حسینی از رونمایی تمبر علامه حسن زاده آملی در آن روز خبر داد و عنوان کرد: مصوب شد تا در حجم بالا این تمبر تهیه و در سطح شهرستان و استان توزیع شود.

راه اندازی مواکب عزاداری در مسیر راه هراز

فرماندار آمل از راه اندازی مواکب در مسیر راه جاده هراز تا روستای ایرا ینگونه گزارش داد: فضا سازی مسیر همراه با راه اندازی این مواکب با طرح مباحث کوتاه معرفتی علامه حسن زاده آملی درکنار پذیرایی از مهمانان شمالی را خواهیم داشت.

حسینی همچنین تاکید کرد: این انتظار می رود حتما در مراسمات هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس مطالبی ازبیانات علامه ذوالفنون آملی نیز برای زنده شدن یاد و خاطره آن بزرگوار و بهره گیری از اندیشه و دیدگاههای معرفتی نابش توسط سخنرانان گفته شود.

دریافت احکام مسئولیت شورای جدید

لازم به ذکر است احکام استانی توسط دبیر شورای فرهنگ عمومی استان به امام جمعه و فرماندار شهرستان آمل و دیگر حاضرین تحویل داده شد.

برگزاری همزمان3مناسبت کشوری درآمل
برگزاری همزمان۳مناسبت کشوری درآمل seyyedeamol.ir
برگزاری همزمان3مناسبت کشوری درآمل
برگزاری همزمان۳مناسبت کشوری درآمل seyyedeamol.ir

 

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید