جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33838 |
|
تاریخ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

هدف از پروژه مهر درسال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ آماده سازی مدارس در فضایی پرنشاط برای داشتن دانش آموزانی بانشاط هست تا آینده سازان کشور در این فضا با کسب مهارتهای آموزشی و پرورش فکری به بالندگی برسند. حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم زاده، ریاست اداره آموزش پرورش شهرستان آمل در گفتگوی اختصاصی با سیده آمل با […]

هدف از پروژه مهر درسال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ آماده سازی مدارس در فضایی پرنشاط برای داشتن دانش آموزانی بانشاط هست تا آینده سازان کشور در این فضا با کسب مهارتهای آموزشی و پرورش فکری به بالندگی برسند.

حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم زاده، ریاست اداره آموزش پرورش شهرستان آمل در گفتگوی اختصاصی با سیده آمل با تبریک شروع سال تحصیلی ابراز داشت: امیدواریم از شنبه دوم مهر ماه مهری پر مهر را در سال تحصیلی جدید داشته باشیم.

آغازمهر۱۴۰۱ باپروژه مهر

این مسئول آموزش،پرورش حضوروتعامل تنگاتنگ والدین دانش آموزان را درمدارس یکی ازآیتم های مدرسه پر نشاط دانست و افزود: یقینا مدرسه ای موفق تر خواهد بود این ارتباط بین مدرسه و خانواده ها برقرار باشد که درنتیجه رشد و بالندگی فرزندانمان راشاهد خواهیم بود.

وضعیت سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲

وی یکی از دغدغه های کاری خود را ایاب ذهاب دانش آموزان عنوان کرد و بیان داشت: در این خصوص حدود ۲ ماه با مدارس و حمل و نقل شهرداری و فرمانداری و دستگاههای مرتبط طی جلساتی با استعلام از شهرهای همجوار تصمیم برآن شدتادرقالب شرکتهای سازماندهی سرویس مدارس، رانندگان معرفی شوند.

ابراهیم زاده درادامه تصریح کرد: قابلیت وشایستگی این افراد جهت سرویس مدارس از طریق حمل و نقل شهرداری مشخص و از طریق مدیریت مدارس و انجمن اولیاء مربیان آنها به خانواده ها معرفی می شود.

شهریه سرویس مدارس استان مازندران در سال جدید اعلام شد

این درحالیست که درچهل و سومین جلسه استانی درساری با افزایش ۵۰ درصدی کرایه خودروهای سرویس مدارس موافقت شد و در نتیجه کرایه سرویس مدارس برای سواریها ۵۵۰هزار تومان، ون ۴۰۰ هزار تومان، مینی‌بوس ۳۸۰ هزار تومان و اتوبوس ۳۵۰ هزار تومان به ازای هر دانش‌آموز در ماه در نظر گرفته شده است.

ریاست آموزش پرورش شهرستان آمل همچنین عنوان کرد: ما نرخ مصوب شده سرویس مدارس شهرستان را با آنالیز سرویس دهی سنوات قبل نیز مورد بررسی قرار داده ایم و سعی در تقویت نقاط قوت و رفع نواقص را داریم تا موجب رضایت دو طرف قضیه، یعنی هم خانواده ها و هم رانندگان محترم فراهم آید.

وزارت آموزش وپرورش شهریه مدارس غیرانتفاعی را درسال تحصیلی ۱۴۰۱اعلام کرد

شهریه مدارس غیرانتفاعی، هزینه ایست که مدارس غیرانتفاعی معمولا از دانش آموزان برای هزینه های خوددریافت می کنند.حداقل شهریه مدارس غیر انتفاعی سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ از سوی وزارت آموزش و پرورش ۴ میلیون تومان و حداکثر ۳۵ میلیون تومان با احتساب فعالیت ها و امکانات ویژه مدارس در نظر گرفته شده است.

ابراهیم زاده درخصوص شهریه مدارس شهرستان آمل اظهار داشت: شهریه مدارس غیر دولتی ثابت و مشخص هست که براساس نوع فعالیت و امکاناتی که مدارس از لحاظ تربیتی و آموزش های ویژه  برای دانش آموزان مهیا می کند به والدین اعلام می شود.

وی همچنین اذعان داشت: مدارس شاهد و نمونه ما نیز شهریه مصوبی دارند و مبلغی را بعنوان شهریه از دانش آموزان دریافت می کنند که با توجه به وضعیت مناسب آنها خیلی از شهریه مدارس غیر دولتی کمتر است.

حجت الاسلام ابراهیم زاده با تاکید براینکه مدارس دولتی ما به غیر از گرفتن پول کتاب و بیمه حق گرفتن هیچ وجهی را ندارند، خاطرنشان شد: مدارس دولتی به غیر از گرفتن پول کتاب و بیمه حق گرفتن هیچ وجهی را ندارند، مگر اینکه خانواده ای خودش درقالب کمکهای مردمی افتخاری مشتاق به همیاری باشد.

وی درتوضیحات بیشتر در این خصوص ادامه داد: مدارس دیگر هم بصورت هیات امنایی در حوزه آموزش پرورش فعالیت دارند که شهریه مختصری را از والدین دانش آموزان دریافت خواهند کرد.

رتبه بندی مدارس برحسب ایجاد امکانات و مهارت افزایی دانش آموزان

به گفته ابراهیم زاده رتیه بندی مدارس و دانش آموزان درقالب فعالیت هایی است که دانش آموزان از طریق پرورشی مدارس در حوزه های مختلف هنری، فرهنگی مشارکت خواهند داشت که این فعالیت ها از مقاطع ابتدایی برحسب شرایط سنی و پتانسیل دانش آموزان آغاز می شود که قطعا این کسب مهارتها برای ثبت نام دانش آموز در مقاطع بالاتر لحاظ شده و تاثیر خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید