سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | 2024-03-19
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33871 |
|
تاریخ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

ما جنگ طلب نیستیم، دنبال جنگ هم نیستیم، چون دنبال هرج ومرج نیستیم،یک چهره جنگ این تراژدیهاست، اماچهره دیگر جنگ این ارزشهای ایثار، شهادت، شهامت، رشادت، جوانمردی و فتوت است که باید درجامعه زنده بماند. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: حجت الاسلام یعقوبیان امام جمعه آمل در برگزاری رزمایش سپاس و میثاق با یاوران […]

ما جنگ طلب نیستیم، دنبال جنگ هم نیستیم، چون دنبال هرج ومرج نیستیم،یک چهره جنگ این تراژدیهاست، اماچهره دیگر جنگ این ارزشهای ایثار، شهادت، شهامت، رشادت، جوانمردی و فتوت است که باید درجامعه زنده بماند.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: حجت الاسلام یعقوبیان امام جمعه آمل در برگزاری رزمایش سپاس و میثاق با یاوران ولایت در آغازین روز از بزرگداشت هفته دفاع مقدس ۱۴۰۱ با طرح این سوال که چرا ما باید هفته دفاع مقدس داشته باشیم، سخنان خود را شروع کرد.

ایام الله دربیان امام جمعه آمل

وی در ادامه با استناد به کلام خدا در آیه ۵ سوره ابراهیم(ع) تصریح کرد: خدای متعال در این آیه به چرایی گرامیداشت ایام الله ها پرداخته که انقلاب ما و دفاع مقدس ما مصداق همین آیه است.

امام جمعه آمل به صراحت این آیه در زنده نگه داشتن ایام الله پرداخت و گفت: باید ایام الله ها را درجامعه زنده نگه داریم چون المانی از ارزشهاست.

به گفته حجت الاسلام یعقوبیان ایام الله یعنی روزی که پرچم توحید به اهتزاز درمی آید و پرچم کفر سرنگون می شود، بنابر این هر روزی که پرچم کفر به زمین کشیده شود . پرچم توحید به اهتزاز درآید از آن به یوم الله تعبیر می شود.

وی بابیان اینکه جمهوری اسلامی مابه اعتبار اینکه بعد از هزار و اندی سال حکومتی را برپایه اسلام و اهل بیت بنا نهاد و پرچم کفر را به زیر کشیده و پرچم ولایت توحیدی را به اهتزاز درآورده پس همه لحظاتش و ایامش یوم الله است.

این امام جمعه فاضل دفاع مقدس را دفاع از این پرچم و مکتب عنوان و ابراز داشت: همه ایام مقدس ما ایام الله است و اگر ایام الله است صراحت امر الهی این است که ایام الله را همیشه در جامعه زنده نگه دارید تا با فریاد ارزشها ضد ارزشها جای آن ارزشها ننشیند.

یعقوبیان باتاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس این نیست که توپ و تانک در خیابان کشیده شود بلکه فرصتی برای معرفی و تبیین دوباره ارزشهاست که در دفاع مقدس نهفته و حاکم است، بیان داشت: ما جنگ طلب نیستیم، دنبال جنگ هم نیستیم، چون دنبال هرج و مرج نیستیم، یک چهره جنگ این تراژدیهاست، اما چهره دیگر جنگ این ارزشهای ایثار، شهادت، شهامت، رشادت، جوانمردی و فتوت است که باید درجامعه زنده بماند.

فراموشی ارزشها برابر با باخت جامعه

امام جمعه آمل همچنین خاطرنشان شد: اگر این ارزشها در جامعه ازبین برودجامعه یواش یواش خودش را خواهد باخت .

 

ایام الله دربیان امام جمعه آمل
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید