دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36314 |
|
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

افتتاح ۳ایستگاه پایش آلاینده درمازندران مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اذعان داشت: ما درشهرستان آمل ۲ عامل مهم منشا آلایندگی هوا را داریم، یکی تولیدآلاینده های صنعتی و دوم آلاینده های ناشی از فعالیت معادن که ازمهمترین دلایل ما برای استقرار ایستگاه پایش هوا درشهرستان آمل دریافت گزارش داده های آلاینده های ذرات ناشی از […]

افتتاح ۳ایستگاه پایش آلاینده درمازندران

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اذعان داشت: ما درشهرستان آمل ۲ عامل مهم منشا آلایندگی هوا را داریم، یکی تولیدآلاینده های صنعتی و دوم آلاینده های ناشی از فعالیت معادن که ازمهمترین دلایل ما برای استقرار ایستگاه پایش هوا درشهرستان آمل دریافت گزارش داده های آلاینده های ذرات ناشی از فعالیت معادن هست.
بمناسبت هفته هوای پاک ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوای شهرستان آمل همزمان با ۲ ایستگاه دیگر در مازندران افتتاح شد.
گزارش پایگاه خبری سیده آمل: باحضور معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، امام جمعه آمل، فرماندار ویژه شهرستان آمل و ریاست اداره محیط زیست شهرستان طی مراسمی ایستگاه پایش آنلاین کیفی آلودگی هوای شهرستان آمل در ضلع غربی میدان ۱۷ شهریور این شهر افتتاح شد.
ایرج حشمتی دراین مراسم عنوان کرد: ما در ۷ محور فعالیت‌های محیط زیستی برنامه ریزی نموده ایم.

عوامل آلودگی هوا درکشور

وی با بیان اینکه ۲ عامل مهم از جمله آلاینده های محیط زیست کشور هستند، ادامه داد: این ۲ عامل شامل منابع متحرک و منابع ثابت هستند که بخش اعظم منابع متحرک را می توان از ناوگان حمل و نقل عمومی نام برد که بیشترین تاثیر آلایندگی را درسطح کشور دارند که بر همه دستگاههای اجرایی تکلیف شده تا برای بهبود این حوزه با سازمان محیط زیست همکاری کنند.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور درخصوص آخرین وضعیت سایت پسماند عمارت آمل تصریح کرد: قطعا این مکان باید جابجا شودودرکارگروه ملی مصوبات این موضوع همچنان در حال پیگیری است.

افتتاح ۳ایستگاه پایش آلاینده درمازندران

عطاالله کاویان نیز با اشاره به اینکه همزمان با افتتاح ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوای شهرستان آمل ۲ ایستگاه دیگر در شهرهای نکا و چالوس بصورت برخط به بهره برداری رسید، افزود: با افتتاح این ۳ ایستگاه استان مازندران دارای ۴ ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا شده است که در برنامه آتی سازمان، راه اندازی۲ ایستگاه دیگر برای افزایش کسب اطلاعاتی آنلاین کیفیت هوا بصورت برخط از شرق تا غرب مازندران را تا سال آینده دردست اقدام داریم.

اعتبار ریالی راه اندازی ایستگاه پلایش آلودگی هوا در آمل

وی اعتبار ریالی این ۳ایستگاه را بالغ بر۲ میلیارد تومان اعلام و اظهار داشت: ایستگاه پایش کیفیت آلودگی هوا در آمل با مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید که از ظرفیت اعتبارات سازمان محیط زیست خریداری شد.
به گفته کاویان طبق پیشنهاد داده شده مصوب شد تا با بهره گیری از ظرفیت ماده ۲۷ با موضوع ورود شهرداریها درحوزه تجهیز محیط زیست این امکانات را برای آرامش خاطر شهروندان و هم استان‌ها را داشته باشیم.

۲ عامل منشاء آلودگی درآمل

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اذعان داشت: ما درشهرستان آمل ۲ عامل مهم منشا آلایندگی هوا را داریم، یکی تولیدآلاینده های صنعتی و دوم آلاینده های ناشی از فعالیت معادن که ازمهمترین دلایل ما برای استقرار ایستگاه پایش هوا درشهرستان آمل دریافت گزارش داده های آلاینده های ذرات ناشی از فعالیت معادن هست.
وی در این خصوص ابرازداشت: باتوجه به وزش باد قالبی که شب ها از کوهستان به دریا را داریم قطعا آلودگی های مربوط به فعالیت معادن از مسیر محور هراز به سمت شهرستان آمل خواهد بود واین ایستگاه یکی از اهداف ما برای دریافت داده های آلودگی و کنترل ذرات معلق غبار معادن به شهرآمل خواهدبود.

قابلیت دستگاههای پالایش

عطاالله کاویان از مهمترین قابلیت های این ایستگاه‌ها، می گوید: اندازه گیری ذرات معلق به انداره ۱۰ میکرون و ۲/۵ میکرون در هوا هست که داده های دریافت شده از این ۳ ایستگاه‌ متفاوت از شاخص داده های دریافتی ایستگاه مرکز استان درساری است که ذرات آلاینده ناکس و Co2 را که بصورت آنلاین به ما گزارش می دهد.
وی همچنین تاکیدکرد: بر اساس داده هایی که این ایستگاه‌ها در ۲ ماه اخیر بصورت برخط لحظه ای به ما گزارش دادن. وضعیت هوای استان ماخوب است.

وضعیت آلودگی هوا با مازوت درنکاء

کاویان به آلودگی مازوت ناشی از فعالیت نیروگاه شهیدسلیمی نکا پرداخت و گفت: درایام سرد سال که ناطرازی دربخش گاز را داریم تبعا بسمت سوخت مازوت می رویم، امسال با پیگیری هایی که سازمان محیط زیست در سطح کشور و استان انجام داد، سوخت مازوت درنیروگاه شهیدسلیمی نکا از اواخر آذر ماه شروع شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اضافه کرد: درحال حاضر در ۹ ماهه ۱۴۰۲ در مقیاس با ۹ ماهه ۱۴۰۱ رقمی حدود ۶۰٪ ما کاهش مصرف مازوت را دراین نیروگاه داشتیم و خصوصا طی ۲ ماه اخیر آلودگی خاص با گزارش اضطراری را ملاحظه نکردیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید