شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34729 |
|
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۴۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

استعدادیابی درجشنواره نوجوان مازنی کشف استعدادهای ناشناخته جوان یکی دیگر از اهداف جشنواره های تخصصی در استان مازندران است که فرهنگ وارشاد اسلامی استان به مناسبتهای ایام در بخش های مختلف هنری آن را دنبال می کند و این بار در رقابتی جانانه نوجوانان استان در شهرستان آمل با گویش های گوناگون مازنی پا در […]

استعدادیابی درجشنواره نوجوان مازنی

کشف استعدادهای ناشناخته جوان یکی دیگر از اهداف جشنواره های تخصصی در استان مازندران است که فرهنگ وارشاد اسلامی استان به مناسبتهای ایام در بخش های مختلف هنری آن را دنبال می کند و این بار در رقابتی جانانه نوجوانان استان در شهرستان آمل با گویش های گوناگون مازنی پا در عرصه اجراء گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: مهیار کمانگری، مدیر اجرایی  نخستین جشنواره نوجوان مازنی در حاشیه داوری بخش مجری گری این جشنواره با اشاره به ارتقای کیفی آثار ارسالی به این جشنواره ابراز داشت: در مجموع حدود ۲ هزار دانش آموز در این جشنواره شرکت کردند، که در بخش شعر و دکلمه ۵۴۱ اثر، در نقالی، قصه گویی و خاطره گویی ۲۳۰ اثر، در مجریگری ۱۰۹ اثر و در سرود گروهی ۵۷ اثر ارسال شد.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ زبان مازندرانی بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت است، عنوان کرد: هنرمندان بهترین بستر برای تعالی فرهنگ هستند، آنچه در این برنامه اجرا می شود ریشه در فرهنگ تاریخ و مناسبت های مذهبی ما دارد که متاسفانه نسل نوجوان ما از آن فاصله گرفته بود.

استعدادیابی درجشنواره نوجوان مازنی

مدیر اجرایی جشنواره نوجوان مازنی تصریح کرد: با برگزاری جشنواره های تخصصی، میتوان علاقه و کنجکاوی را در این نسل ایجاد کرد و باهنر نسل نوجوان، آنها را به سمت فرهنگ و زبان مازندرانی که ریشه و هویت ماست، سوق داد.

وی از اهداف دیگر این جشنواره گفت: قرار گرفتن فرهنگ و زبان مازندرانی در سبک زندگی مردم که این روزها به دست فراموشی سپرده شده، اصلی ترین اولویت این برنامه بوده است.

حمایت از فرهنگ فورکلور

به گفته کمانگری حمایت از هنرمندان را حمایت از تمامی داشته های فرهنگ و هویت فورکلورخواند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با تایید برگزاری اینگونه جشنواره ها که نخستین بار در این استان برگزار می شود اعتقاد دارد در کنار اینکه استعداد های زیادی کشف خواهد شد، فرهنگ و زبان مازنی در نسل نوجوان ترویج داده خواهد شد.

استعدادیابی جوانان مازندرانی

مدیر اجرایی جشنواره نوجوان مازنی اذعان داشت: برخی از افراد شرکت کننده در این جشنواره هم عنوان کرده بودندکه برای اولین بار درحوزه شعریانقالی به زبان مازنی اجرا می کنند و این نشانه امید بخشی برای ما بوده است.

استعدادیابی درجشنواره نوجوان مازنی
استعدادیابی درجشنواره نوجوان مازنی
seyyedeamol.ir

نحوه داوری جشنواره

وی همچنین تاکید کرد: در بخش اجراء ۱۰۹ اثر ارسال شد که از این تعداد ۳۲  اثر به مرحله دوم داوری راه یافتندکه طی ۲ روز توسط داوران؛ داوود فلاح، مجری و گوینده صداو سیما، امدادی مجری و بازیگر تئاتر، فاطمه شفیع زاده مجری، بصورت حضوری در اداره ارشاد اسلامی آمل برگزار شد .

تاریخ و مکان اختتامیه

کمانگری در پایان با تشکر از مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران و آموزش و پرورش استان، بیان کرد: اختتامیه این جشنواره ۷ اردیبهشت در محموداباد خواهد بود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید