شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36581 |
|
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

آمل مهد موسیقی مازندران مراسم افتتاحیه سی و نهمین جشنواره موسیقی فجرمازندران با میزبانی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان آمل با حضورمدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان مازندران وهیات همراه و علاقمندان به هنر موسیقی در سالن آنفی تاتراین اداره برگزارشد. به گفته احسان آهنگر؛ نقطه عطف سی ونهمین جشنواره موسیقی فجرمازندران درشهرستان آمل ، […]

آمل مهد موسیقی مازندران

مراسم افتتاحیه سی و نهمین جشنواره موسیقی فجرمازندران با میزبانی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان آمل با حضورمدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان مازندران وهیات همراه و علاقمندان به هنر موسیقی در سالن آنفی تاتراین اداره برگزارشد.

به گفته احسان آهنگر؛ نقطه عطف سی ونهمین جشنواره موسیقی فجرمازندران درشهرستان آمل ، حضور گروه های سرود برای اولین باردراین جشنواره بود تا بتوانیم از ظرفیت های خوب نوجوانان و جوانان دربخش سرود نیز استفاده کنیم و این رویداد را به فال نیک میگیریم.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل بعنوان میزبان درمراسم افتتاحیه سی و نهمین جشنواره موسیقی فجرمازندران با خیرمقدم گویی به میهمان استانی عنوان کرد: به لحاظ زیرساختها و ظرفیتهای انسانی شهرستان آمل، ما توانستیم این موافقت را جلب کنیم و میزبان این رویداد مهم هنری در شهرستانمان باشیم.

رضاکسب ور با اشاره به اینکه ما برای گسترش وتوسعه این هنرنیازمندکمکهای شما، حضور شما، تشویق شما، نقد شما و کمکهای دیگری که می توانید انجام دهیدهستیم، اذعان داشت: دراین مسیرامیدواریم برای گسترش فرهنگ ناب ایرانی اسلامی و همچنین آواها، نواها و موسیقی های محلی خودمان که ریشه در ۳۰۰۰ سال تمدن این منطقه دارد قدم کوچکی را برداریم.

در ادامه احسان آهنگر، مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان مازندران نیز تقارن میلاد ائمه و اعیاد شعبانیه ،با برگزاری این افتتاحیه را به فال نیک گرفت و بیان داشت: ازهمه دست اندرکاران برپایی این رویداد مهم هنری، فرهنگی استان درشهرستان آمل که دغدغه مندانه تلاش کردند تا شاهد ابتلا و تقویت هنرموسیقی به واسطه برگزاری سی و نهمین جشنواره موسیقی دراستان باشیم، کمال قدردانی را دارم.

آهنگر تصریح کرد:بهرحال هنرموسیقی هویت ملی ماست و بعنوان زبان مشترک، برگرفته از باطن پاک این مرزوبوم هست.

نقش بی بدیل موسیقی در اشاعه فرهنگ

وی با تاکیدبراینکه موسیقی می تواند درآئین ها وسنت های جامعه نقش بی بدیلی داشته باشد، ابرازداشت: هنرموسیقی، بدون شک می تواند یکی از ابزارها برای بیان ارزشها و فضائل اخلاقی جامعه باشد که اگر بتوانیم به نحو احسنت ازاین هنراستفاده کنیم و جایگاه این هنر رابدانیم که اولین هدف ما از برگزاری چنین جشنواره هایی این است که این نقش بخوبی درجامعه نمایان خواهدشد.

مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان مازندران، اظهارکرد: مطمئنا ارزش و جایگاه موسیقی درفرهنگ ما بسیاربسیار بالاتر از این حرفهاست که باید همه دغدغه مندان این حوزه کمک کنند برای رساندن هنر موسیقی به عالیترین نقطه خودش در استان مازندران که مهد موسیقی است.

تحقق عدالت فرهنگی در گستره مازندران

 وی همچنین خاطرنشان شد: دومین هدفی را که دنبال می کنیم گسترش عدالت فرهنگی است که حضور گروههای برتر موسیقی از غرب تا شرق استان در این دوره از جشنواره موید این ادعاست که ۳ گروه فاخر سطح ملی استان در این دوره جشنواره شرکت کرده اند و باعث افتخار ماست.

مدیرکل اداره فرهنگ وارشاداسلامی استان به گروههای مختلف موسیقی ازجمله موسیقی بومی، محلی و سنتی و نواحی و پاپ اشاره کرد وگفت: وجود انواع گروهها در این جشنواره جهت تحقق همین عدالت فرهنگی است که ما از قبل برگزاری جشنواره بدنبالش هستیم.

آمل مهد موسیقی مازندران
آمل مهد موسیقی مازندران

حضور بخش سرود برای اولین بار درجشنواره موسیقی فجر مازندران

به گفته احسان آهنگر؛ نقطه عطف سی ونهمین جشنواره موسیقی فجرمازندران درشهرستان آمل ، حضور گروه های سرود برای اولین بار در این جشنواره بود تا بتوانیم از ظرفیت های خوب نوجوانان و جوانان دربخش سرود نیز استفاده کنیم و این رویداد را به فال نیک میگیریم.

وی ادامه داد: بخش سرود از مواردی است که درایجاد همبستگی ملی و ایجاد روحیه مقاومت و تلاش مردمی نقش بسزایی دارد که به شکر خداوند ما در این بخش هم با فعالیت ۱۲۰ گروه حرفه ای و نیمه حرفه ای بخش سرود در استان مازندران، درسطح کشور حرف اول را می زنند.

آمل مهد موسیقی مازندران

آهنگرشهرستان آمل رامهدموسیقی استان دانست واضافه کرد:میزبانی این رویدادمهم رادرسال ۱۴۰۲ به شهرستان آمل دادیم چون این شهرستان دارای صاحب نظران این حوزه هنری دراستان وکشور هست که امیدواریم با حمایتهای مردمی و دوستداران هنرموسیقی شاهد اتفاقات خوبی در زمینه گسترش فرهنگی موسیقی استان و کشورباشیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید