سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | 2024-03-19
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33892 |
تاریخ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سهمیه سال آینده دانشگاه فرهنگیان برای جذب معلم، ۲ برابر می شود وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: فرهنگیان در حال بارگذاری مدارک هستند و چندبار از ما مهلت خواستند. فردا مهلت تمام می‌شود اما اگر افرادی جامانده باشند و دلیل هم داشته باشد، برای آنها فرصتی را ایجاد […]

سهمیه سال آینده دانشگاه فرهنگیان برای جذب معلم، ۲ برابر می شود

وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: فرهنگیان در حال بارگذاری مدارک هستند و چندبار از ما مهلت خواستند. فردا مهلت تمام می‌شود اما اگر افرادی جامانده باشند و دلیل هم داشته باشد، برای آنها فرصتی را ایجاد می‌کنیم. بعد از اینکه مدارک را بارگذاری و ثبت کردند، ارزیابان نظر می‌دهند و به هیئت ممیزه ارسال می‌کنند تا احکام صادر شوند. 

به گزارش پایگاه خبری سیده آملوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم جشن غنچه‌ها و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که در دبستان و کودکستان صاحب الزمان، منطقه ۱۱ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه فردا «جشن شکوفه‌ها» برای دانش آموزان اول ابتدایی برگزار می‌شود و روز شنبه مراسم بازگشایی مدارس را با حضور رئیس جمهور داریم گفت: شاهد حضور میلیونی دانش آموزان در فرایند تعلیم و تربیت با تدریس یک میلیون معلم هستیم.

آخرین مهلت بارگذاری مدارک رتبه‌بندی

وی درباره رتبه بندی معلمان اظهار کرد: فرهنگیان در حال بارگذاری مدارک هستند و چندبار از ما مهلت خواستند. فردا مهلت تمام می‌شود اما اگر افرادی جامانده باشند و دلیل هم داشته باشد برای آنها فرصتی را ایجاد می‌کنیم. بعد از اینکه مدارک را بارگذاری و ثبت کردند، ارزیابان نظر می‌دهند و به هیئت ممیزه ارسال می‌کنند تا احکام صادر شوند. 

نوری افزود: انتظار داشتیم مدارک زودتر بارگذاری شود اما به هر دلیلی از جمله تابستان و سفر همکاران، این امر قدری با تاخیر مواجه شد و توقع ما این است که همکاران کار را تمام کنند تا ارزیابان نظر خود را بدهند و رتبه افراد مشخص شود. 

تلاش برای بازگرداندن بازماندگان از تحصیل به مدارس

 وی درباره تمهیدات بازگشت ۹۰۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل به مدرسه گفت: سال گذشته آمار بازماندگان، همین تعداد بود. سال گذشته در یک و نیم ماهی که مدارس باز شدند یعنی از ۱۴ فروردین تا آخر خرداد توانستیم ۱۶۴ هزار نفر از این تعداد را برگردانیم. دیروز در حضور معاون اول رئیس جمهور بودیم تا برنامه‌ای را داشته باشیم و هرتعداد از دانش آموزان بازمانده از تحصیل را بتوانیم برگردانیم مگر موارد نادری که دیگر امکان جذب آنها وجود نداشته باشد. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: به نظر می‌آید نباید فردی را داشته باشیم که جذب نشود. به عنوان نظام تعلیم و تربیت باید تلاش کنیم هیچ دانش آموزی محروم از تحصیل نماند. 

وی درباره کمبود معلم در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: کسری معلم داریم و سازوکارهایی را اتخاذ کردیم از جمله اضافه تدریس همکاران شاغل، تدریس بازنشسته ها، خرید خدمات، سرباز معلم و بخشی از طریق دانشجویان سال چهارم دانشگاه فرهنگیان که تعدادشان ۶۳۰۰ نفر است و مجوز آن را دریافت کرده‌ایم تا امسال را بدون کسری معلم طی کنیم. 

کتابهای درسی به مدارسی که در سامانه ثبت نام کرده اند، ارسال شد

جدود یک میلیون دانش آموز هنوز درخواست ثبت نام کتاب نکرده اند

نوری در پاسخ به اینکه قرار بود کتب درسی تا ۱۰ شهریور تحویل شود، اما برخی مدارس می‌گویند کتابها نرسیده است، گفت: هر مدرسه‌ای که اطلاعات را در سامانه ثبت کرده، کتاب به دستش رسیده و ۱۴۹ میلیون جلد کتاب درسی چاپ کرده‌ایم و مشکلی برای تامین کتاب درسی نداشتیم. هرکه ثبت نام کرده باشد کتاب به مدرسه‌اش ارسال می‌شود. 

وی ادامه داد: حدود یک میلیون دانش آموز هنوز درخواست ثبت نام نکرده‌اند که عمدتا هدایت تحصیلی انجام نداده‌اند یا ممکن است خودشان کتاب درسی خواهر و برادر خود را بخواهند استفاده کنند. مابقی تامین و برای آدرس‌های مشخص شده، ارسال شده است. 

مدارس نمی توانند کلاس ها را به زوج و فرد تقسیم و با تعداد روز تدریس را کاهش دهند.

وزیر آموزش و پرورش درباره غیر حضوری بودن کلاس‌های درس در برخی مدارس نیز اظهار کرد: تمام مدارس حضوری هستند. مدارس نمی‌توانند کلاس‌های درس را زوج و فرد و بچه ها را تقسیم بندی کنند یا اینکه بگویند دو یا سه روز در هفته بیایید. اصلا اینگونه نیست. 

سهمیه سال آینده دانشگاه فرهنگیان برای جذب معلم، ۲ برابر می شود

وی همچنین درباره تقویت مدارس دولتی عادی گفت: از میان ۱۲۲ هزار مدرسه‌ای که داریم ۸۵ هزار مدرسه دولتی عادی است و ۱۰ هزار مدرسه کمتر از ۱۰ دانش آموز داریم. باید مدارس عادی دولتی را تقویت کنیم. برای آنها امسال ۲۰۰۰ میلیارد تومان تجهیزات فرستادیم و باید آنها را با سرعت بیشتری قوی کنیم و معلم از دانشگاه فرهنگیان برای آنها جذب کنیم که برنامه ریزی شده و سهمیه سال آینده دانشگاه فرهنگیان دو برابر خواهد شد. 

کاهش جمعیت کلاسهای درس

نوری با بیان اینکه همچنین فضای فرسوده مدارس دولتی عادی را تخریب یا مقاوم سازی می‌کنیم گفت: معلمان را در برنامه توانمندسازی از طریق دانشگاه فرهنگیان قرار می‌دهیم تا از روش های نوین آموزش استفاده کنند. 

وی درپاسخ به پرسشی درباره تراکم بالای دانش آموزان در مدارس دولتی نیز گفت: امسال بنا را بر کاهش تراکم  گذاشتیم. ۶۳۰۰ دانشجوی جدید دانشگاه که وارد می‌شوند یعنی کاهش جمعیت کلاس های درس بالای ۴۰ نفر و باید به تدریج تراکم بالای جمعیت کلاس‌های درس را به استانداردهای تعیین شده در اسناد فرادستی برسانیم. 

آخرین مهلت بارگذاری مدارک رتبه‌بندی
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید