سه شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-22
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34841 |
|
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

غبار درفرمان امام علی از نقش ماندگارهنر رضا مرعشی خوشنویس ۴۶ ساله از روستای مرزنگوی شهرستان آمل درکتابت کتاب اصول زمامداری نهج البلاغه بعنوان دیدگاه امام علی علیه السلام و فرمان مبارک امام به مالک اشتردر۴۰ صفحه با تحریر قلم غبار درپانزدهمین همایش کتابت وحی در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آمل باحضور مدیر کل […]

غبار درفرمان امام علی

از نقش ماندگارهنر رضا مرعشی خوشنویس ۴۶ ساله از روستای مرزنگوی شهرستان آمل درکتابت کتاب اصول زمامداری نهج البلاغه بعنوان دیدگاه امام علی علیه السلام و فرمان مبارک امام به مالک اشتردر۴۰ صفحه با تحریر قلم غبار درپانزدهمین همایش کتابت وحی در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آمل باحضور مدیر کل فرهنگ ارشاداسلامی مازندران،امام جمعه آمل، معاونین فرمانداری آمل و شورای این شهر رونمایی شد.

با تایید اساتید فن هنر خوشنویسی این کار در نوع خود بی نظیر هست که برای اولین بار در کشور انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، درگفتگو با سیده آمل با اعلام اینکه ۷ همایش کتابت وحی در ماه مبارک رمضان امسال در شهرهای مختلف مازندران برگزارشد، تصریح کرد: دور همی خوشنویسان مازندران درقالب همایش کتابت وحی اتفاق بسیار خوبی است که امیدواریم با اقدامات انجام شده اتفاقات خوبی در این عرصه رقم بخورد.

غبار درفرمان امام علی
غبار درفرمان امام علی
seyyedeamol.ir

حسین جوادی آملی اظهار داشت: هنر خوشنویسی به دلیل خاصیتی که دارد از هنرهای ایرانی، اسلامی محسوب می شود که مختص کشور ماست و وجهه بومی تر و ایرانی تر از سایر رشته های هنری دیگر دارد.

جوادی آملی به اقدامات دیگردرعرصه هنراشاره و عنوان کرد: درکنار همایش کتابت وحی، ما در ماه مبارک رمضان امسال نمایشگاه قرآنی وکتاب راداشتیم و محافل قرآنی که درقیاس با سالهای گذشته با شکوهتر و با کیفیت بهتر برگزارشد.  

دعوت از ۱۱۰ خوشنویس مازنی ممتاز در آمل

رضا کسب ور، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل نیز، با بیان اینکه در پانزدهمین همایش کتابت وحی در این شهرستان از ۱۱۰ خوشنویس ممتاز و فوق ممتاز مازندرانی دعوت شد افزود: یکی از کارهای تازه ای که در همایش امسال درنظر داریم رونمایی از کتاب خوشنویس هنرمند آقای رضا مرعشی بود که بسیار کار ارزنده ای رابا قلم غبار درکتاب اصول زمامداری ازدیدگاه امام علی علیه السلام و فرمان مبارک امام به مالک اشتر، به رشته تحریر درآورد، هست.

خوشنویسان مازندران در تراز ملی

کسب ور در ادامه گفت: از برنامه های جدید دیگر تبدیل نوشته های کتابت وحی این همایش که هر خوشنویس یک آیه یا سوره کوچک از جزء ۳۰ قرآن کریم به روش های مختلف نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و موارد دیگرتحریر زده اند بصورت کتابی در تراز ملی و کشوری به وزارت ارشاد تحویل داده می شود تا در تقویم این وزارتخانه قرار بگیرد.

غبار درفرمان امام علی
غبار درفرمان امام علی
seyyedeamol.ir

غبار درفرمان امام علی

رضا مرعشی با بیان اینکه از سال ۷۹ به خوشنویسی مشغول شدم ابرازکرد: برای اولین بار هست درکشور، کتابت فرمان مبارک امام علی(ع) به مالک اشتراز نهج البلاغه با قلم غبار به رشته تحریر درآمد.

عشق به علی سختی کار را آسان کرد

به گفته این هنرمند خوشنویس قلم غبار ریزترین نوع از انواع قلم خوشنویسی مانند: قلم کتیبه نویسی، مشقی و کتابت است که حتی به چشم آسیب می زند و در تحریر این کتاب وی بدون استفاده از عینک پس از ۴ بار پیش نویس، در ۴۰صفحه درنهایت کتاب پاکنویس رابدون قلم خوردگی واشتباه تحریر زده برای پانزدهمین همایش کتابت وحی در آمل آماده کرد.

بازه زمانی این کتابت

مرعشی اذعان داشت: تراشیدن قلم غبار را برای تحریر این کتاب خودم انجام دادم و قریب به ۲ سال نگارش این کتاب برایم زمان برد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید