پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34637 |
|
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

ختم قائله کمونیسم بامحوریت مردم به گفته سردارمیرشکار: جنگ مردم آمل در ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ جنگ ایران و عراق نبود بلکه آملی ها با همه استکبار دنیا، بلوک شرق و غرب مبارزه داشتند و مقابل آنها همه کسانی بودند که داعیه حقوق بشری برای ایران سرمی دادند که درفتنه اخیر نیز هدف آنها برداشتن […]

ختم قائله کمونیسم بامحوریت مردم

به گفته سردارمیرشکار: جنگ مردم آمل در ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ جنگ ایران و عراق نبود بلکه آملی ها با همه استکبار دنیا، بلوک شرق و غرب مبارزه داشتند و مقابل آنها همه کسانی بودند که داعیه حقوق بشری برای ایران سرمی دادند که درفتنه اخیر نیز هدف آنها برداشتن روسری با آتش زدن چند سطل زباله نبود بلکه همه تلاش دشمن تجزیه ایران و حتی کشورهای منطقه بود.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: سردار میرشکار سخنران اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری طاها ستاره شمالی ویژه استان‌های شمالی کشور در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی بیتالهدی به حماسه مردمی ششم بهمن سال ۶۰ آمل پرداخت وگفت: بعضی از اتفاقات برای یک شهر، استان، کشور و تمدن تاریخ‌ساز است و اگر هنرمندان هر جامعه در عرصه‌های مختلف هنری وارد نشر آن وقایع نشوند حماسه های عظیم تاریخ‌ساز ابتر و ناقص می‌ماند.

تاثر حضور رسانه و هنرمندان در ماندگاری حماسه ها

یادگار ۸ سال مقاومت افزود:هرکجا هنرمندان و دست به قلمان رسانه  برای تاریخ جامعه و حوادث ارزش گذاشتند برای جوامع مختلف ماندگار می‌شود.

علیجان میرشکار تصریح کرد: باید برای حوادث تاریخی ورود درست و عمیق داشته باشیم و اگر فقط به شاخه و برگ آن پرداخته شود امکان تحریف و استفاده به نفع دشمن وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید حوادثی همانند ششم بهمن عمیق، علمی و ژرف بررسی شود، یادآور شد: باید دید چرا در آن برهه از زمان، بین این همه گروهکها کمونیست‌ها شمال کشور و آمل را انتخاب کردند و چرا کمونیست‌ ها برای حمله به شمال میدان‌دار بودند.

ختم قائله کمونیسم بامحوریت مردم
ختم قائله کمونیسم بامحوریت مردم
seyyedeamol.ir

ختم قائله کمونیسم بامحوریت مردم

میرشکار با اعلام اینکه حماسه اسلامی ششم بهمن در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در مقطعی بود که انقلاب و اسلام ناب درحال معرفی به دنیا بود تا لیبرالیسم و کمونیست به چالش کشیده شوند، ادامه داد: ابتدا دشمنان با جنگ نرم و شناختی ورود پیدا کردند و پس از آن دست به جنگ نیمه سخت و جنگ هشت ساله زدند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی کشور نیاز به وحدت و یکپارچگی بود و در آن زمان جنگ نیمه سخت درکردستان، خوزستان و شمال کشور ایجاد شد، اذعان داشت: این مهم برای برهم زدن وحدت، یک دست بودن و یکپارچگی مردم بود تا به فکر براندازی باشند.

میرشکار باتاکیدبراینکه کمونیست‌ها به دنبال ایجاد جبهه سوم در شمال کشور به ویژه در آمل بودند تا دست به تجزیه بزنند، ابراز داشت: ورود کمونیست‌ها به کشورمان باحضور در شمال و منطقه بندر انزلی بود و تلاش فراوان در سه استان شمالی داشتند، آنها فکر می‌کردند هر وقت بخواهند می‌توانند مردم را بسیج کنند و با پایه‌ریزی از گذشته در اندیشه همراهی مردم بودند تا جبهه سومی را شکل دهند.

عدم همصدایی اهالی روستاهای آمل با قائله کمونیستها درسال۶۰

فرمانده نام آشنای جبهه مقاومت با اعلام اینکه دشمن با دراختیار گرفتن شهر آمل به فکر گرفتن شمال کشور بود، بیان داشت: باید قبل از قدردانی از مردم شهر آمل از مردم روستاها و روستانشینان منطقه چمستان و امامزاده عبدالله تشکر کنیم که به هیچ وجه همراهی با کمونیست ها نداشتند و آنها نتوانستند مردم روستاها را با خود همراه کنند.

میرشکار با بیان اینکه اتحادیه کمونیست‌ها با سابقه ۲۰ ساله خود از قبل انقلاب در ایران که سرمنشا آنها از آمریکا بود،یادآور شد:همه آنها ازبزرگان چریکی و آموزش دیده خارج کشوربودند وبدرستی باآموزش های پارتیزانی شرایط استراتژیکی و مبارزه در جنگل را فرا گرفته بودند.

نبرد آملی ها در حماسه ۶۰ نبرد با همه استکبار بود.

به گفته سردارمیرشکار: جنگ مردم آمل در ۶ بهمن سال ۱۳۶۰جنگ ایران و عراق نبودبلکه آملی هاباهمه استکبار دنیا، بلوک شرق و غرب مبارزه داشتند و مقابل آنها همه کسانی بودند که داعیه حقوق بشری برای ایران سر می دادند که در فتنه اخیر نیز هدف آنها برداشتن روسری با آتش زدن چند سطل زباله نبود بلکه همه تلاش دشمن تجزیه ایران و حتی کشورهای منطقه بود.

تجزیه کشورهای خاورمیانه در دستورکار استکبار جهانی

میرشکار با اشاره به اینکه در سال ۲۰۰۳ طرح خاورمیانه بزرگ از طرف آمریکا، اسراییل و ایادی استکبار مطرح شد تا در آن همه کشورهای منطقه حتی دوستان آمریکا تجزیه شوند، یادآور شد: وقتی استکبارگران وارد عراق شدند قصد داشتند با تجزیه عراق را به سه کشور تبدیل کنند و در ادامه ایران را هم به پنج کشور مبدل سازند ولی باورودسردار حاج قاسم سلیمانی نقشه های شوم استکبار نقش برآب شد.

وی ادامه داد: آنها می خواستند در طرح خاورمیانه بزرگ همه کشورها در حد اسراییل شوند و در مقابل رژیم صهیونیستی محور منطقه شود.

میرشکار با اشاره به جنگ ترکیبی و جنگ شناختی دشمنان علیه ایران، یاداور شد: حضور حماسی و پرشور مردم در حرکت زیبای راهپیمایی ۲۲ بهمن هم از نظر تعداد و هم از لحاظ حضور همه اقشار و سنین مختلف متفاوت بود تا در راستای فرامین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مردم به میدان بیایند و رهبر انقلاب نیز چند روز گذشته از مردم ایران و معرفت بالای ایرانی و بصیرت سیاسی آنها قدردانی کرده و بیان داشتند که بر خود لازم می‌دانم مقابل مردم تعظیم کنم.

حضور هنرمندان در عرصه حماسه سازی

وی با اعلام اینکه لازم است هنرمندان عمق حوادث گوناگون کشور را ببینند، گفت: الگوی شما اهل بیت، معصومان و حضرت زینب(س) باشد که در ۴۰ روز پس از شهادت عزیزترین افراد نزد خدا، کربلا و عاشورا را تاریخی و ماندگار ساخته و به زیبایی ترسیم کرد.

تاکید بر بین المللی شدن حماسه ششم بهمن ۶۰

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه هدف حضرت زینب(س) مشخص بود و آن حضرت هدف خود را به درستی شناخت تا در حوادث عظیم و دردناک عاشورا جز زیبایی نبیند،بیان کرد: امروزه در کنار دانشجو یانی هستیم که تربیت نسل آینده کشور بر عهده آنها است پس لازم است تا دانشجویان شهدا را به درستی و عمیق بشناسند و حتما به نسل آینده کامل و صحیح معرفی کنند.

۱۰ هزارشهید از مازندران

میرشکار با اشاره به اینکه بالغ بر۱۰ هزار شهید مازندران از منطقه سرسبز شمال به جبهه‌ها رفتند زیرا هدف، مسلک و مسیر رسیدن به هدف را به درستی شناخت و از همه چیز دست کشیدند، بیان کرد: از همه مسؤولان کشور درخواست دارم حماسه اسلامی ۶ بهمن در آمل محصور نشود و از استانی و ملی شدن پیشی گرفته و حتما بین المللی شود.

فرمانده ۸ سال مقاومت در جبهه های حق علیه باطل تاکیدکرد: بنده اعتقاد دارم هر کس در مسیراعتلای نام شهدای حماسه ششم بهمن گام برمی دارد و قلم می زند شریک در اهداف شهدای این حماسه و جنگ تحمیلی است و امام راحل آن چنان زیبا حماسه اسلامی ۶ بهمن را درک کردند که با شناخت درست حماسه مردمی آمل را در وصیتنامه خود برای همیشه تاریخ ماندگار کرد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید