شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34627 |
|
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جامعه بیمار مولد مافیاست همانگونه که یک بیمار بعضا دچار هذیان می شود و سطح هوشیاری او به درجات پایین هوشی می رسد، افراد ناآگاه، با انتخاب های غلط، جامعه بدون فرهنگی را تشکیل می دهند که درکنترل اوضاع اقتصادی اجتماعی دچار ضعف شده وبا برخوردی از روی احساس و غیر منطقی مسبب تشدید شیوع […]

جامعه بیمار مولد مافیاست

همانگونه که یک بیمار بعضا دچار هذیان می شود و سطح هوشیاری او به درجات پایین هوشی می رسد، افراد ناآگاه، با انتخاب های غلط، جامعه بدون فرهنگی را تشکیل می دهند که درکنترل اوضاع اقتصادی اجتماعی دچار ضعف شده وبا برخوردی از روی احساس و غیر منطقی مسبب تشدید شیوع معضلاتی همچون تورم، کلاهبرداری، دزدی و در نهایت سودجویی افراد فرصت طلب به نام مافیا می شوند که هرکدام به نوبه خود در جای جای مواد قانون اساسی جرم محسوب می شود.

سیده آمل درتحلیل فرهنگی، اقتصادی، به رابطه فرهنگ فردی و اجتماعی و اثرات آن بر اقتصاد جامعه پرداخته است.

همانگونه که از معنای فرهنگ درلغتنامه دهخدا و معین برگرفته شد گویای این مهم است، فرهنگ از ۲ واژه فر بمعنای شکوه و هنگ با معنی عظمت تشکیل شده که نشان می دهد جامعه آگاه و مستحکم دارای ویژگی فرهنگ در حوزه های مختلف است که این روزها از آن بعنوان بصیرت یاد می شود.

جامعه بیمار مولد مافیاست

موضوع اقتصاد همیشه عامل مهمی در زایش مافیاهای بخش های مختلف این حوزه بوده است.

پس آنچه که می تواند، بخش های مختلف حوزه اقتصادی را مدیریت کند داشتن آگاهی به صورت مساله فرهنگی،اقتصادیرابطه مستقیم عرضه وتقاضا و قیمت گذاریستچراکه هرچه تقاضاومطالبه مردم بیشتر شود متعاقبا تولید کننده کالا یا عرضه کننده خدمات برای استفاده از فرصت و دریافت سود بیشتر قیمت کالا و خدمات خود را بالا خواهد برد.

نقش فرهنگ درنظام آموزشی کشور

بطور معمول، دغدغه بسیاری ازوالدین انتخاب مدرسه‌ای خوب برای آموزش کودکانشان است. در این میان پدر و مادران از انواع مدارسی که معرفی می شود، برای انتخاب یکی از سیستم‌های آموزشی فرزندشان دچار سردرگمی می‌ شوند.

در ۴۲ سال اخیر بعد از پیروزی انقلاب تعدد انواع مدارس به ۱۴ نوع از مدارس رسیده است که در حالت کلی ۸۰ تا ۸۵درصدازتنوع مدارس ایرانی را مدرسه‌های غیرانتفاعی و دولتی شامل می‌شوند و ۱۵ تا ۲۰ درصد باقیمانده را مدارس دیگر تشکیل می‌دهند.

درکنار آن تن پروری ذهنی دانش آموزان توسط والدین با هزینه های گزاف، گرفتن معلمان خصوصی و فرستادن به کلاسهای فوق برنامه و خصوصی برتب و تاب افزایش معلمان خصوصی افزوده تا جایی که معلمان دیگر تمایلی به درس دادن به معنای واقعی درسرکلاس درس مدرسه را ندارند.

از سویی در این فاصله دیگر مجالی برای داشتن فرصت پویاشدن فکری ومطالعات تحقیقاتی دانش آموز باقی نمی ماند و نوشته های کتاب مانند لقمه آماده خوراک ذهن کودکی  می شود که بدون لمس و فهم هنگام آزمون ها آن را طوطی وار پس می دهد.

زایش موسسات آموزشی گاج و قلم چی

اگر آماری از فرهنگ سطح سواد تحصیل کرده های ایران داشته باشید پزشکان حاذق و مهندسین ماهر قبل از انقلاب بدون داشتن کلاس خصوصی و موسسات خارج از عرف نظام آموزش پرورش با در دست داشتن همان کتاب پرمحتوای مدارس، بیشترین وقت خود را صرف تحقیق و مطالعه کردند تا جویای درجات بالای علمی شده و افتخارآفرین شدند.

عواقب غلبه احساس بر منطق

اماامروزوالدین ازسردلسوزی بدون برنامه ریزی مدیریتی با تحمل بیشترین هزینه کمرشکن و بعضا چشم بهم چشمی به پسر همسایه فلان مدرسه با کلاس رفت و دختر خاله در مدرسه فلان درس می خواند نه تنها خود را در حوزه اقتصادی دچار چالش کرده بلکه مولد مافیای بزرگ مدارس غیر انتفاعی و هیات امنایی و موسسات نه چندان استاندارد علمی شده و از آن سو سطح توقع معلمان جوان امروز را بابت حق التدریس متحول کرده اند.

یکی از والدین با گلایه از نحوه تدریس معلم پسرش می گوید: بعداز تحقیقات از آموزش و پرورش شهرستان با هزار امید پسرم را در بهترین دبستان غیر انتفاعی شهر ثبت نام کردم اما با گذشت ۶ ماه از سال تحصیلی با پرسش و پاسخی که از کاردرخانه فرزندم داشتم به این نتیجه رسیدم که ۱۵ میلیون تومان پول زبان بسته را آتش زدم و الان باید معلم خودش را بعنوان معلم خصوصی به خانه بیاورم.

سوال: آیا این دست از والدین برای ادامه راه تا فارغ التحصیلی دانشگاه فرزندشان قدرت مالی کافی را خواهند داشت؟

آیا پس از اتمام دانشگاه فرزندشان، مهارت های کافی را برای عملیاتی نمودن سواد خود در جامعه را دارد؟ و حتی بامدیریت وبرنامه ریزی قبل ازانتخاب رشته، شغلی متناسب با تحصیلاتش درنظر گرفته شد که در پایان فرزندشان به خیل عظیم مدرک به دستان بیکار نپیوندد؟

آیا کسب مدرک تحصیلی برکسب مهارتهای تجربی می چربد؟ و تنها مدرک تحصیلی نشان شخصیت خانوادگی و هویت افراد هست؟

پاسخ به هرکدام از این دست سوالات و حتی سوال های بیشتر و جامع تر می تواند تحول بزرگی را در روش فرهنگ تربیتی و آموزشی خانواده ها ایجاد کرده و حتی دست مافیای نظام آموزشی را با مطالبه درست و مدیریت تحصیلی کودکان این مملکت کوتاه ساخت.

کلاهبرداری شیک با ثبت نام پبش خرید خودرو

یکی دیگر از مباحث فرهنگ اقتصادی افزایش مطالبه پیش فروش انواع خودرو هست که با هربار اعلام پیش فروش خودرو مطالبه گران حتی با علم برخودزنی آب به آسیاب مافیای خورو سازی ریخته و تاسف بیشتر در این هست که خود ملت هم می دانند این پیش فروش ها حتی از لحاظ قانونی مشکل دارد.

جامعه بیمار مولد مافیاست
جامعه بیمار مولد مافیاست

طبق افشاگری تازه پلیس از پشت پرده مافیای خودرو

سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خودروساز‌ها در تصادف لرستان که ۸ نفر جان باختند، ۳۳ درصد مقصر شناخته شدند. اگر ایمنی خودرو‌ها افزایش پیدا نکند، نیروی انتظامی به غیر از کارخانه‌های خودرو ساز، برای نهاد‌های نظارت بر ایمنی هم سهم تقصیر مشخص می‌کند.

رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با همشهری آنلاین مطرح کرد: در دولت اراده‌ای برای ایمن‌ سازی خودروها وجود ندارد. بحث من این دولت یا دولت قبل نیست به طور کلی سیاست دولت‌ها را می‌گویم، این مافیا همه را غرق کرده است باید شماره گذاری خودرو ها را متوقف کنید.

در این بین پشت  مافیای خودرو با مطالبه گری روزافزون مردم آنچنان محکم شده است که با جسارت، نماینده منتخب مردمی را که درصحن علنی مجلس به بی کیفیت بودن خودرو های داخلی و قیمت بالای آن معترض شد را رد صلاحیت کردند.

جامعه بیمار مولد مافیاست

یک کارشناس فرهنگی، اقتصادی در این زمینه با طرح مساله ای خطاب به مردم تصریح کرد: فقط هنگام ثبت نام خودرو به عواقب شخصی و اجتماعی آن فکر کنید. یکروز در یک دقیقه ۶ میلیون نفر در پیش فروش خرید خودرو شرکت کردند، اگر هرنفر ۲۵ میلیون تومان در این پیش فروش، پول واریز کرده باشند به عبارتی می شود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان که با اعمال ارزش فعلی دلار مبلغ یکصد میلیارد دلار می شود.

وی ادامه داد: اگر ملت بخواهند با همین مبلغ درسرمایه گذاری بسیار سودآور شرکت کنند می توانستند شرکتهای بزرگ اروپایی مانند:بنز،بی ام دبلیو، لامبور گینی، فیات یا دیگر خودروسازان خارجی را بصورت سینه خیز خریداری نموده و به ایران احضار کنند که این مهم خرد جمعی را می طلبد.

سوال: با مالکان خودروهای تک سرنشین که باعث افزایش بار ترافیک و سوخت می شوند چه باید کرد؟ بعضا در یک خانواده حتی تا ۳ خودرو مشاهده می شود که درپارکینگها درحال خاک خوردن هستند. واقعا ضرورت داشتن خودروی زیاد و ثبت نام دوباره برای خودروی دیگر در چیست؟ آیا خود این کار تولد مافیای کوچک و تبدیل آن به مافیای بزرگتر نیست؟

چه چیز باعث عدم نظارت وکنترل ومدیریت درست مسئولین ذی ربط است؟ ونقش مطالبه بی رویه و غیرمنطقی مردم درگران شدن روز افزون خودروهای بی کیفیت بدون آپشن داخلی چگونه است؟  آیا واردات خودروهای دست دوم تاثیری درکاهش قیمت خودروهای داخلی دارد یا خود این روش باعث تقویت مافیای خودروست؟ تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

جامعه بیمار مولد مافیاست
جامعه بیمار مولد مافیاست
seyyedeamol.ir

بردگی مدرن

اما معضل تولد متکدیان مهاجر از کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، تاجیکستان و ترکمنستان دوباره همان آش پخته ایست که توسط مافیا به یاری مردم سیر داغ، پیاز داغش بیشتر شد.

سید اسماعیل ابراهیم پور، مدیریت گرمخانه شهرستان آمل وکمپ بازپروری رهایی تاامیدفردا درخصوص افزایش روز افزون متکدی در شهرستان آمل گفت: ۹۰ درصد از این متکدیان غیربومی هستند که با کارشناسی مافیا از محیط جغرافیایی آنها را ساماندهی کرده، برای سودجویی بیشتر به مناطق هدف می فرستند.

این کارشناس اجتماعی بیان داشت: اکثر افرادسازمان یافته گدایان به گماشته گرفته شده توسط سودجویان مافیای انسان را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

به بردگی گرفتن انسانها در عصر مدرنیته به شکل های مختلف صورت می گیرد که دراین بین سودجویی و سوء استفاده مافیای انسان، تنها درتکدیگری نیست که در این حوزه مباحث سوء استفاده جنسی و تجارت اعضای بدن انسان و مواد مخدر نیز قابل بررسی است.

دست و دلبازی مردم عامل کثیف شدن ویترین شهر

به گفته مدیرکل بهزیستی مازندران: گداهایی در استان شناسایی شده اند که ماهانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان درآمد دارند!

دکتر فریبا بریمانی اذعان داشت: در تفحص جدید بهزیستی شهرستان ساری در پی اطلاع مردمی گدایی که سالها هر روز جلوی فرمانداری ساری با ویلچر برای تکدیگری حاضر می شد و بسیاری از مردم شهر او را می دیدند، گفت: در یک نیمروز یک میلیون تومان درآمد داشت و برای خود ۲ کارمند هم استخدام کرده بود تا او را بیاورند و ببرند.

معضل افزایش متکدیان با بی محلی مردم هنگام مطالبه پول توسط گدایان به ظاهر نیازمند قطعا حل خواهد شد. سوء استفاده متکدیان از عواطف و روحیات انسانی طبق ماده ۷۱۲ قانون اساسی جرم محسوب می شود و مردم با پاسخ دادن به مطالبه این کلاهبرداران خود موجب تولد و افزایش چالش اجتماعی به چالش های دیگر جامعه هستند.

تاثیر تقاضا برافزایش قیمت قبور

از دیگر چالش های اجتماعی بوجود آمده از باورهای غلط فرهنگی که افراد جامعه به آن دامن زده اند اصرار بر خرید قبور در امامزادگان خاص هست

مطالبه روز افزون مردم جهت خرید قبر در امامزاده ابراهیم شهرستان آمل موجب زایش مافیای زمین این مکان مقدس شده است که حتی سراز بنگاههای معاملات ملکی در می آورد.

تا سال گذشته برای دفن متوفای یک مسلمان در امامزاده ابراهیم آمل باید  ۵۳ میلیون تومان پرداخت می شد که این مبلغ در سال ۱۴۰۱ به ۸۵ میلیون و بعضا تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشت.

جامعه بیمار مولد مافیاست
جامعه بیمار مولد مافیاست
seyyedeamol.ir

حجت الاسلام بهرامی ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل در یک گپ دوستانه علت افزایش روز افزون نرخ قبور را مطالبه بالای دفن وابستگان در این امامزاده مقدس اعلام وعنوان کرد: همانطور که مستحضر هستید در بحث اقتصادی ۲ آیتم عرضه و تقاضا رابطه مستقیم دارند و تقاضای مردم برای خرید زمین جهت دفن امواتشان موجب بالا رفتن نرخ می شود.

سوال : با توجه به وجود روستاهای زیاد اطراف آمل و غیربومی بودن اکثر شهروندان آملی به صرف آمل مسکن بودن شهروندان، چه دلیلی بر اصرار دفن اموات دراین امامزده هست؟  آیا نمی شود شهروندان آملی رفتگان خاک خود را در آرامستانهای وطن روستا یا ییلاقات خود به خاک بسپارند تا شاهد زایش مافیای دیگر به دستان خود نباشیم؟  

این نمونه ها شاهدی بر آسیب های اجتماعی است که براثرعدم اطلاعات درست فرهنگ اجتماعی مردم در مدیریت اقتصاد با دستان مبارک خود بوجود آورده اند و در دهه های اخیر متولد و رشد پیدا کرده است.

اصلاح اقتصاد متورم در گرو تغییر فرهنگ غلط

آسیب هایی که برای اصلاح آن نیاز به خرد جمعی و همت همگانی دارد تا با ایجاد فرهنگ صحیح افراد و مدیریت درست مهارتی نه گفتن به گران خریدن کالا و هرگونه خدمات، ملت با تحریم مافیا تا نابودی سودجویان برده گیری مالی و جسمی زحمات افراد مقاومت کنیم و سایه شوم مافیاهای نامرد روزگار را از سر خانواده ها و نسل های آینده کوتاه سازیم.

به امید روزی که همه آحاد جامعه ایرانی دارای فرهنگ و شکوه همگانی شده و با مدیریت خردجمعی به اقتصاد متورم ناشی از تقاضای بدون مرز با شعار ” نه به گرانی” و “نه به مافیا” دست در دست هم نهیم به مهر میهن خویش کنیم آباد

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید