جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 32840 |
|
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اصلاح قانون اتاق در دستورکار اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران مؤسسه‌ای غیرانتفاعی است که دارای شخصیت حقوقی با استقلال مالی می‌باشد که تاسیس آن منوط به حدود تعیین شده درتقسیمات کشوری به پیشنهاد وزارت بازرگانی و تصویب‌ هیأت وزیران خواهد بود. اتاق شهرستانها دارای شخصیت حقوقی بوده‌ و در امور اداری […]

اصلاح قانون اتاق در دستورکار

اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران مؤسسه‌ای غیرانتفاعی است که دارای شخصیت حقوقی با استقلال مالی می‌باشد که تاسیس آن منوط به حدود تعیین شده درتقسیمات کشوری به پیشنهاد وزارت بازرگانی و تصویب‌ هیأت وزیران خواهد بود.
اتاق شهرستانها دارای شخصیت حقوقی بوده‌ و در امور اداری و مالی خود بر اساس مقررات مربوطه مستقل می‌باشد.تأسیس اتاق در شهرستانهایی که حداقل دارای ۲۵ عضو می‌باشند بلامانع است. نحوه و میزان کمک مالی اتاق ایران با اتاق شهرستانها طبق دستورالعمل مصوب هیأت رئیسه اتاق ایران است.
به گزارش واحدخبری سیده آمل:عبدالله مهاجردارابی، رئیس اتاق بازرگانی مازندران در آیین افتتاح دفتر نمایندگی این اتاق درآمل با بیان اینکه اتاق بازرگانی مازندران برای حمایت ازتولیدکنندگان در سطح استان استطاعت خوبی دارد،افزود:هفت شهرستان درمازندران برای ایجاد دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی تمایل خود را اعلام کردند اما به لحاظ مصوبات قانونی نمی توانند این اتاق را در شهرشان راه اندازی کنند..

وی با اشاره به ادعای ۲۰۷ شهر کشور به داشتن اتاق بازرگانی مستقل اذعان داشت: در صورت تغییر مصوبات قانونی به این شهرستانها مجوز اتاق بازرگانی مستقل داده می شود، درغیر این صورت اعلام مستقل بودن اتاق این شهرستانها درحد ادعا باقی خواهد ماند.

اصلاح قانون اتاق در دستورکار
رئیس اتاق بازرگانی مازندران با تاکیدبر اینکه اصلاح قانون حدود۳ ماه است که دردستورکار نمایندگان مجلس قرار گرفته است ادامه داد: با توجه به تولیدبالای فعالان اقتصادی در آمل پس از تغییر قانونی مصوبات ما پیگیر اتاق بازرگانی مستقل برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان این شهرستان هستیم.
مهاجری همچنین از عضویت ۱۵۰۰ نفر در اتاق بازرگانی مازندران خبردادو گفت: بااصلاح قانون راه اندازی اتاق درشهرستانها تولیدکنندگان می توانند از مزایای بیشتر آن بهره من شوند.

رفع مشکلات فعالان اقتصادی از تکالیف اتاق بازرگانی وی همچنین تصریح کرد: درحال حاضر باتوجه به اوضاع اقتصادی کشور فعالان اقتصادی کشور در تولید و صادرات دچار مشکلات عدیده ارزی و ریالی هستند که با فروش ریالی هزینه های دلاری را متقبل می شوند پس وظیفه اتاق بازرگانی در استان و شهرستانها حمایت ازبخش خصوصی است تا حدا لمقدور با هماهنگی نمایندگان مجلس جهت رفع چالش های موجود این عزیزان اقدامات شایسته انجام گیرد.

پاسخ مهاجری به چگونگی نظارت برصادرات
درحاشیه افتتاح دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی در آمل، رئیس اتاق بازرگانی مازندران به سوالات اختصاصی سیده آمل مبنی بر چگونگی نظارت بر تولیدات و صادرات محصولات اینگونه پاسخ داد :در حوزه نظارت بر صادرات که یکی از تکالیف اصلی اتاق بازرگانی نیز داشتن تعاملات خوب با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنایع، معدن و تجارت هست تا اتفاقات خوبی شکل بگیرد.
وی از صادرات ۴۰۰ هزارتن کیوی و پرتقال از مازندران خبر داد و بیان داشت: قانونگذار به درستی ظرفیتهای استانداردهای جهانی محصولات را به اتاق بازرگانی صنعت و معدن و تجارت و کشاورزی محول کرده است وما نیز متعاقبا پیگیر آن هستیم.
مهاجری درپایان این مصاحبه بر دقت صدور گواهینامه استانداردو همکاری اقتصادی ۲ دستگاه دیگر وزارت صمت وجهادکشاورزی ازسوی اتاق بازرگانی تاکید کرد.

.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید