سه ضلع مثلث تعلیم و تربیت
- شناسه خبر: 21953
- تاریخ و زمان ارسال: 2 مهر 1397 - 02:17
با توجه به اهمیت نقش امروزه دانش ، فناوری و مهارت ، به عنوان اصلی ترین عوامل ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد نوین و توسعه کشور ، دولت مکلف است اهداف گسترش دانش و مهارت . کاهش فاصله سطح دانش و مهارت نیروی کار کشور یا سطح استانداردهای جهانی .بازسازی سیاست ها و مقررات به منظور حداکثر استفاده از مشارکت بخش خصوصی درتوسعه آموزش های فنی و حرفه ای را در حوزه آموزش های فنی حرفه ای محقق سازد.
به گزارش واحد خبری سیده آمل : آموزشگاههای فنی؛حرفه ای وهنرستانها فرصت مناسبی برای دانش آموزان مقاطع تحصیلی متوسطه هستند تا دانش آموزان دربهترین مقطع سنی ضمن کسب علم؛مهارتهای دانش عملی فردی خود را در بازار کارنیز افزایش دهند.
به همین منظور و مناسبت روزهای اول مهرماه برای معرفی یکی از این هنرستانهای فعال شهرستان آمل به سراغ سرکارخانم سیما شعبانیان مدیریت هنرستان حاج حسین تجن جاری رفتیم تا با هم گپ و گفتی داشته باشیم .
شعبانیان که ۲۳ سال تجربه تدریس ومدیریت درهنرستان های رازی و تجن جاری را در کارنامه کاری خود دارد، درمورد رشته های تحصیلی این هنرستان ؛اینگونه عنوان می کند که: در سال ۸۶ هنرستان تجن جاری با ۴ رشته تحصیلی حسابداری، کامپیوتر، گرافیک و نقشه کشی معماری شروع به کار کرد که برای ادامه سال تحصیلی جدید رشته نقشه کشی معماری حذف وبا توجه به استقرار نظام جدید رشته صنایع دستی (گرایش فرش) سومین سالی است که جایگزین رشته نقشه کشی معماری شد .
وی همچنین افزود: تعداد دانش آموزان سال گذشته ما ۱۸۰ نفر بود که با توجه به محدودیت فضای آموزشی ما وسه ساله شدن هنرستان قادر به حداکثرتعداد ۶۰ نفرهنرجودر پایه دهم پذیرش خواهیم کرد که این به نفرات سال قبل افزوده شدوامسال در مجموع۲۴۰ هنر در سال تحصیلی جدید در این هنرستان مشغول به تحصیل خواهند بود.
این مدیر فعال ازمهمترین دغدغه کاری برای پذیرش هنرجویان را ،کمبود فضای کافی، منابع مالی و امکانات تجهیزات کارگاهی دانست و افزود: ما از مسئولین امر آموزش و پرورش با عنایت به مفاد سند صنعت تحول بنیادین انتظار داریم تا عدالت آموزشی برقرارشود وبرنامه ریزی صحیح و به موقع جهت هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت هنرستان ها مورد انتظار می باشد
یکی دیگر ازپیشنهادات شعبانیان به مسئولین درمورد تسریع درامر توزیع کتب درسی بود وافزود: تغییرات ناگهانی در برنامه های درسی و کتب، آسیب های شدیدی را در طول سال به روند تدریس و آموزش می زند وهمه اینها مزید برعلت خواهد بود تا در بخش آموزش به اهداف مطلوب مورد نظر برسیم
وی در پایان با اشاره به این نکته که در امر آموزش،اگرهرسه ضلع مثلث تعلیم و تربیت ،دانش آموزان،اولیاء ومدرسه با هم هماهنگ باشددستیابی به موفقیت قطعی خواهد بود گفت: همکاری اولیاء دانش آموزان با مدرسه درپیشبرد روند آموزش فرزندانشان می تواند رشد چشمگیری را به دنبال داشته باشد وحضور فکری خانواده ها در ارائه راه حل و راهکار برای ما ارزشمند بوده واز آنها استقبال خواهیم کرد
گوشه ای از هنر هنرجویان این هنرستان را ببینیم
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد