دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 26025 |
|
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۸:۱۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دپوی زباله در عمارت هراز همچنان ادامه دارد یکی از علت های کمبود آب دشت کشاورزی ۵ شهر آمل،بابل،بابلسر، محمودآباد و فریدونکنار تخصیص ۴۰ درصد از آب سد لار برای تامین آب شرب استان تهران هست. با اتمام پروژه سدمخزنی هراز می توان امید داشت تا کمبود آب در فصل کشاورزی،مدیریت و جبران شود به […]

دپوی زباله در عمارت هراز همچنان ادامه دارد

یکی از علت های کمبود آب دشت کشاورزی ۵ شهر آمل،بابل،بابلسر، محمودآباد و فریدونکنار تخصیص ۴۰ درصد از آب سد لار برای تامین آب شرب استان تهران هست. با اتمام پروژه سدمخزنی هراز می توان امید داشت تا کمبود آب در فصل کشاورزی،مدیریت و جبران شود

به گزارش واحد خبری سیده آمل: حسن احمدپور مدیر اجرایی شرکت پیمانکاری سپا سد، یکی از دلایل تعویق اتمام پروژه سد مخزنی هراز را مشکلات و مسائل اعتباری دانست و گفت: کلنگ این سد در سال ۸۹ زده شد و قرار بود تا مدت ۵ سال بعد به اتمام رسد. منتها وضعیت سیاسی،اقتصادی مملکت ما و عدم ثبات هزینه ها بر روند کاری سد تاثیر گذاشت.

احمد پور درتوضیح نوع سد هراز ادامه داد: این سد با ارتفاع ۱۵۰ متر و طول تاج ۳۷۷ متر با عرضی که از پی حدود ۷۵۰ متر و تا تاج سد به ۱۴ متر می رسد از نوع خاکی با هسته رسی، دارای ترازبند و نشیب بند است که به آن پوسته گفته می شود و این محافظ هسته سد به صورت ذوذنقه بالا می آید.

روند کار و اهداف احداث سد مخزنی هراز

مهندس احمدپور، یکی از اهداف ساخت سدهراز را تامین آب کشاورزی ۱۰ هزار هکتار از اراضی ۵ شهرستان آمل،بابل،بابلسر، محمودآباد و فریدونکنار عنوان کرد و افزود: هدف دیگر از احداث سد بر روی رودخانه هراز تامین آب شرب منطقه با در نظر گرفتن ۱۰۰ میلیون متر مکعب برای دوره زمانی ۵۰ ساله است.

احمدپور از برپایی دو نیروگاه برق آبی ۱۲ و نیم مگابایتی در کنار این سد خبر داد و اظهار داشت: با انجام این دو نیروگاه برق آبی ۲۵ مکابایت از برق منطقه نیز تامین خواهد شد.

وی از روند کاری حفر ۱۰ تونل دردو طرف سدهراز اینچنین گفت: پس از اتمام سد، این تونلها با اهداف انحراف آب ، تونل انحرافی ترافیک جاده ای و تزریق آب به منطقه اجرا می شود که در پایان کار ۸ و نیم کیلومتر از جاده هراز زیر آب رفته، و با عملیات حفر تونل، جاده انحرافی به طول ۱۱ کیلومتر جایگزین جاده کنونی می شود.

حسن احمدپور با بیان این مطلب که تاکنون  ۷۵ درصد از کارجاده انحرافی به طول ۷ و نیم کیلومتر انجام شد عنوان کرد: این جاده از پایین دست پیچ کلرد با تونل و پل، به طول ۱۴۰۰ کیلومتر از پشت سد به جاده موجود چلاو وصل می شود.

این کارشناس مدیراجرایی، روند کاری سد را تا کنون، اینگونه شرح داد که: درحال حاضر ۲۳ متر از این سد را خاک ریزی کردیم و کارهای سخت وطاقت فرسایی مانند صخره تراشی تا ۴۰ درصد پایان رسید و کار روی غلتک افتاده و اگر از لحاظ اعتبارات مشکلی نداشته باشیم تا ۳سال آینده این پروژه به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین اعتبارات این پروژه را تاکنون ۱۷۰میلیارد تومان اعلام کرد وافزود: برای اتمام سد هراز ۱۰۰۰ میلیار تومان دیگر نیاز داریم تا سد به بهره برداری برسد.

درخواست قطع دپوی زباله عمارت

حسن احمدپور مدیر اجرایی شرکت پیمانکاری سپا سد در پایان از مسئولین سیاسی، اجتماعی کشور و شهرستان خواست تا دپوی زباله را به منطقه عمارت متوقف کنند و ادامه داد: زباله عمارت به اندازه ۴۰ متر بالاتر از دریاچه سد هست ، ما با بکارگیری مشاور خاک از پژوهشکده محیط زیست تهران بعنوان ناظر و کارشناس حفاری های لازم، عمق آلودگی را به خاک و آب رودخانه هراز محاسبه می کنیم و با قطع افزایش زباله عمارت خاک شویی و کارهای عملیاتی رفع شیرابه های آن را برای از بین بردن آلودگی از منطقه انجام می دهیم.

دپوی زباله در عمارت هراز همچنان ادامه دارد

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید