چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34316 |
|
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۹:۲۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

یادایام دربلندترین شب سال به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل و همکاری انجمن بوم سرود این شهرستان بمناسبت زنده نگه داشتن آیین “چله شو”مراسم کوچکی درسالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزارشد. آخرین شب از فصل پاییز در فرهنگ کهن ایران شب یلدا یا به نام شب چله از آن […]

یادایام دربلندترین شب سال

به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل و همکاری انجمن بوم سرود این شهرستان بمناسبت زنده نگه داشتن آیین “چله شو”مراسم کوچکی درسالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزارشد.

آخرین شب از فصل پاییز در فرهنگ کهن ایران شب یلدا یا به نام شب چله از آن یاد می شود.

ایرانیان نزدیک به چند هزار سال است که شب چله(یلدا)را که بلندترین و تاریک ترین شب در طول سال است تا سپیده دم بیدار می مانند و در کنار یکدیگر خود را سرگرم می کنند تا اندوه غیبت خورشید و تاریکی و سردی؛ روحیهٔ آنان را تضعیف نکند تا در سپیده دم نور امیدی دیگر را دنبال کنند.

ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل درگفتگو با سیده آمل با اظهار تاسف از درگذشت هنرمندپیشکسوت حاج حسن مصفا (سقا) بیان داشت: امسال به دلیل شرایط موجود درگذشت هنرمندمان و تشییع پیکرپاک شهیدان خوشنام، آیین زیبای چله شو” آن گونه که باید درسطح استان و شهرستان برگزار نشد.

یادایام دربلندترین شب سال

وی در ادامه افزود: یاد وخاطره استاد ایاز نیز درمراسم کوچکی که با هنرنمایی اعضای انجمن بوم سرود شهرستان آمل در اداره فرهنگ و ارشاد آمل برگزارشد باقی ماند.

ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل یکی از راه های زنده نگه داشتن و بسط فرهنگ اصیل ایرانی را در برگزاری مراسمات بومی محلی مناطق عنوان کرد و گفت: متاسفانه با ورود فضای مجازی در خانواده ها و عدم استفاده صحیح از این تکنولوژی ما شاهد تغییرات فاحش فرهنگ اصیل ایرانی هستیم.

یادایام دربلندترین شب سال
یادایام دربلندترین شب سال
seyyedeamol.ir

انتقال فرهنگ اصیل مازنی به نسل آینده

امیرنیا پایبندی به ارزشها و اصالت ایرانی را یکی از ضروریات جامعه امروز دانست و اذعان داشت: برای انتقال فرهنگ فورکلور مازنی باید از مدارس شروع کنیم، آنچه که نسل آینده ما باید از آن آگاه باشند و بدانند تا اصالت خود را حفظ کنند از زبان ، آداب و رسوم ، نوع گویش ها و نوع لباس هر استان هست که مدارس می توانند با هماهنگی خانواده فرهنگ اصیل مازندران را حفظ کنند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید