سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-16
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34219 |
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

گزارش ارزش معاملات بورس همانطور که می‌دانید درصورت نورمال بودن وضعیت اقتصادی و معاملاتی یک کشور بورس میتواند درعصر تکنولوژی بهترین مسیربرای تجارت کالا وکسب منابع مالی باشد. چرا که درکنار بورس، بازارهای مختلف دیگری مانند ارز، طلا، مسکن و خودرو نیز برای سرمایه گذاری وجود دارد. برای آنکه بتوان ازمیان این بازارها بهترین مکان […]

گزارش ارزش معاملات بورس

همانطور که می‌دانید درصورت نورمال بودن وضعیت اقتصادی و معاملاتی یک کشور بورس میتواند درعصر تکنولوژی بهترین مسیربرای تجارت کالا وکسب منابع مالی باشد.

چرا که درکنار بورس، بازارهای مختلف دیگری مانند ارز، طلا، مسکن و خودرو نیز برای سرمایه گذاری وجود دارد.

برای آنکه بتوان ازمیان این بازارها بهترین مکان برای دست یابی به تنوع بالای کالاهای تجاری، حدود چهل صنعت در قالب بیش از پانصد شرکت هست. این تنوع باعث شده که همواره گزینه های مختلفی برای کسب سود وجود داشته باشد. درحالیکه دربازار های دیگر ممکن است بخاطرنبودچنین تنوعی رکوردهای چندساله را هم ببینیم.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: بر اساس گزارش بانک مرکزی، در شش ماهه سال جاری شـاخص‌های تعـداد و ارزش سـهام معامله‌شده نسبت به دوره مشابه سـال قبل از لحـاظ تعداد ۱۱ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۲۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

گزارش ارزش معاملات بورس

بانک مرکزی در گزارشی به بررسی شاخص‌های تعداد و ارزش سهام معامله شده در بورس پرداخت و طبق آن، معاملاتی که در شهریورماه امسال بالغ بر ۹۰.۴ میلیارد سهم به ارزشی بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار تهران انجام شده است را گزارش داد.

شاخص تعداد و ارزش سهام معامله شده

همچنین، در این ماه شاخص‌های تعداد و ارزش سهام معامله ‌شده به‌ترتیب به اعداد ۴۲۹.۵ و ۱۰۱۷.۵ رسید.

این آمار درمقایسه با ماه قبل از لحاظ تعداد ۳۰ درصد و از لحاظ ارزش ۹.۷درصدکاهش یافت و نسبت به ماه مشابه سال قبل شاخص‌های مذکور بـه‌ ترتیب ۵۹ درصـد و ۷۱.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.
علاوه بر این، در شش ماه اول سال جاری بالغ بر ۸۷۵.۵ میلیارد سهم به ارزشی حدود ۳۹۵.۷ هزار میلیارد تومان دربورس اوراق بهادارتهران معامله شد.

نمودار آماری

ازسوی دیگر، در ایـن دوره متوسـط شـاخص‌های تعـداد و ارزش سـهام معامله‌ شده به‌ ترتیب به اعداد۶۹۳.۳ و۱۴۷۱.۵رسید که نسبت به دوره مشابه سـال قبل از لحـاظ تعداد ۱۱ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۲۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

گزارش ارزش معاملات بورس
گزارش ارزش معاملات بورس
seyyedeamol.ir
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید