شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 14446 |
|
تاریخ انتشار : ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۵۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جلسه شورای اداری به مناسبت آغاز هفته دولت/ملاقات عمومی مدیران در نمازجمعه این هفته/معارفه اولین امام جمعه بخش لاریجان : به گزارش سیده آمل : در آغاز هفته دولت، جلسه شورای اداری ادارات و نهادهای شهرستان آمل،  به ریاست سیدجعفر رسولی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل و با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر […]

جلسه شورای اداری به مناسبت آغاز هفته دولت/ملاقات عمومی مدیران در نمازجمعه این هفته/معارفه اولین امام جمعه بخش لاریجان :

به گزارش سیده آمل : در آغاز هفته دولت، جلسه شورای اداری ادارات و نهادهای شهرستان آمل،  به ریاست سیدجعفر رسولی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل و با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر انتظاری مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مازندران، ائمه جمعه شهرهای شهرستان آمل، معاونین فرمانداری و بخشداران، دادستان شهرستان و رؤسای ادارات این شهرستان در سالن اجتماعات شهدای ششم بهمن فرمانداری آمل تشکیل گردید.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل، در ابتدای این جلسه پس از تلاوت آیات کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، فرماندار آمل برای روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و شهدای شهرستان آمل بویژه شهدای ششم بهمن سال ۶۰ و شهدای مدافع حرم سلام و درود فرستاد و ضمن خیرمقدم گویی و شادباش سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) و دخت نبی اکرم (ص) حضرت فاطمه (س) به مهمانان جلسه و اعضای شورای اداری شهرستان اعم از مدیران ادارات، نهادها، بانکها،اعضای شورای تأمین شهرستان، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرها، خبرنگاران واصحاب رسانه، و عرض تبریک به جامعه پزشکی شهرستان به خاطر گرامی داشت روز پزشک و داروساز، و همچنین به امام جمعه لاریجان نیز این انتصاب را تبریک گفت.
فرماندار آمل با اشاره به انجام مراسم تحلیف و تشکیل هیئت رئیسه پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در روزهای گذشته  و امروز، از هیئت رئیسه جدید شوراهای اسلامی شهرها خواست تا در انتخاب و همکاری با شهرداران نهایت دقت را به خرج داده تا امانتی که مردم به دستشان سپرده اند را به درستی به نتیجه برسانند.
نماینده عالی دولت در شهرستان در آستانه هفته دولت، ضمن ادای احترام  به شهدای دولت بویژه شهیدان رجائی و باهنر، از زحمات کلیه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در رأس از رئیس محترم جمهور و وزراء دولت و مدیران استان وشهرستان و وسایر همکاران و کارمندان خدوم دستگاه ها و ادارات تقدیر و تشکر نمود برای همه آنها از خداوند متعال  سربلندی و توفیق روز افزون مسئلت نمود.
فرماندار آمل با تبریک آغاز به کار دولت دوازدهم و کابینه جدید وزراء به ارکان بدنه دولت، هفته دولت امسال را به جهت جمع بندی فعالیت های دولت یازدهم  مهم دانست و با قدردانی ویژه از نماینده ارزشمند آمل و لاریجان جناب آقای دکتر یوسفیان ملا برای جذب اعتبارات چشمگیر برای این شهرستان در دولت یازدهم، جمع کل اعتبارات چهارساله دولت تدبیر و امید در بخش عمرانی برای شهرستان آمل، از محل منابع ملی و استانی از سال ۹۲ تا ۹۵ را مبلغ ۵۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام نمود.
وی میزان تسهیلات پرداختی دولت در جهت تولید و اشتغال در شهرستان آمل از سال ۹۲ تا ۹۵  در بخشهای کشاورزی صنعتی مسکن و گردشگری و ورزشی را ۵۵۵میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان ذکر کرد.
فرماندار آمل با ستایش عملکرد دولت تدبیر و امید در حمایت از خسارت دیدگان بارش سنگین برف در سال ۹۵ در بخش مسکن و کشاورزی، مبلغ کمکهای بلاعوض دولت را در این بخش   ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.
ایشان با بیان اینکه در سال ۹۶ جمعا ۷۵ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۵۰۹ میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید، اظهار داشت که ۱۰۵۴۶ خانوار و ۲۳۴ روستا و شهرهای شهرستان از این پروژه ها بهره مند می گردند. وی در ادامه تصریح کرد ۱۰ واحد تولیدی و خدماتی با هزینه ای بالغ بر ۱۹۹ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد که مبلغ ۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات بانکی بوده که برای ۴۱ نفر اشتغال ایجاد گردید.
معاون استاندار با تشکر از همه کسانی که در به ثمر نشستن پروژه های مذکور زحمات زیادی کشیدند و با اعلام سیاست دولت تدبیر و امید و منویات استاندار محترم و رویکرد همسوی مدیران شهرستان با دولت محترم  که در جهت تحقق شعار نامگذاری سال ۱۳۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، از همه مدیران خواست تا همه توان خود را برای حفظ اشتغال موجود به کار ببندند و از خط قرمز سیاست دولت در سطح شهرستان که یکی از ارکان فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جهت حفظ اشتغال موجود و تولید اشتغال جدید است، به هیچ وجه خارج نشوند.
فرماندار آمل در ادامه از تشکیل کارگروه های مختلف در فرمانداری این شهرستان خبر داد و اهداف تشکیل این کارگروه ها را در چند حوزه بر شمرد.

وی یکی از اهداف این کارگروه ها را که در قالب کارگروه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه اشتغال و طرح بهین یاب و … تشکیل می شود را حفظ اشتغال در واحدهای تولیدی فعال عنوان کرد و با اعلام شناسایی ۱۵۰ واحد تولیدی فعال در شهرستان آمل گفت: “سعی ما بر این است تا حاشیه امنی برای واحدهای فعال ایجاد نماییم و در جهت رفع دغدغه های این واحدها گامی مثبت برداریم.”
سیدجعفررسولی ۴۶درصد واحدهای صنعتی استان را مختص آمل دانست و با اعلام پوشش ۱۴۰هزار نفری بیمه شدگان تأمین اجتماعی این شهرستان، خوستار نگاه ویژه مدیران کل و سرپرستی بانکهای استان به واحدهای صنعتی شهرستان آمل شد.
ایشان با قدردانی از مدیران شهرستان و رؤسای بانکها که موجب کاهش مشکلات صنعت شهرستان گردیده اند، عضویت آنها در کارگروه ها مثمر ثمر دانست و از اینکه در جلسات کارگروه ها و نیز در اتاق اقتصاد مقاومتی که در فرمانداری آمل شکل گرفت و در واقع اتاق فکر صنایع شهرستان میباشد، به بررسی و شناسایی گره ها و مشکلات  ارائه شده از سوی صاحبان صنایع، مشاغل و تولیدی ها می پردازند و برای حفظ اشتغال موجود تلاش می کنند، تقدیر نمود.
فرماندار آمل با تاکید بر وجود حدود نیمی از صنایع استان در آمل و دست و پنجه نرم کردن مدیران این شهرستان با نیمی از مشکلات صنایع استان و توفیق در تبدیل این درصد به بخش ناچیزی از مشکلات استان، ضمن تشکر از نگاه ویژه دکتر ربیع فلاح استاندار محترم مازندران به شهرستان آمل، خواستار توجه بیش از پیش مدیران دستگاه ها و بانکهای عامل به صنایع حوزه این شهرستان شد.
ایشان شناسایی واحد های تعطیل که با کمک اندک، توان بازتولید دارند و نیز تلاش در جهت ایجاد واحدهای تولیدی جدید را از دیگر اهداف این کارگروه ها بر شمرد و اعلام کرد از همه پتانسیل موجود در جهت تحقق این اهداف استفاده خواهیم کرد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل حضور همه مدیران در نماز جمعه این هفته که در تاریخ ۳شهریور۹۶ برگزار خواهد شد را الزامی دانست، و هدف این اقدام را برگزاری ملاقات عمومی مسئولین شهرستان آمل با مردم شریف این شهرستان بعد از خطبه های نماز جمعه بیان کرد.
وی با قدردانی از همکاری و همراهی ائمه جمعه شهرهای شهرستان و حمایت بی نظیر نماینده پرتلاش مردم در مجلس شورای اسلامی و با تاکید براینکه در شهرستان آمل وفاق و همدلی در بین مسئولین وجود دارد تصریح کرد: این وفاق و همدلی باعث خواهد شد که بهتر بتوانیم به مردم خدمت کنیم.
فرماندار ویژه آمل با تاکید بر اینکه حضور مدیران در نماز جمعه قوت قلبی برای امامان جمعه می باشد گفت: مردم وقتی مدیران را درصفوف نماز جمعه و جماعات می بینند خوشحال می شوند.
در این مراسم معاون برنامه ریزی فرمانداری و روسای جدید ادارات معرفی شدند.
سپس با حضور رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران، حجت الاسلام حسین شکری بعنوان نخستین امام جمعه بخش لاریجان آمل معرفی شد.
حجت الاسلام محمد انتظاری، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران در این مراسم گفت: نماز جمعه بعنوان قرارگاه فرهنگی در عرصه فرهنگ ‌سازی و بیداری ملت ایران برای حفظ دستاوردهای انقلاب و اجرای منویات رهبری نقش بی‌ بدیلی دارد و امام جمعه هر شهرستان بعنوان فرمانده این قرارگاه تعیین شده است.
حجت الاسلام انتظاری با اشاره به اینکه دشمن درصدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: امروز ایران اسلامی به موفقیت های چشمگیری دست یافته و این امر سبب شده تا دشمنان قسم خورده نظام بیش از گذشته به ما چنگ و دندان نشان دهند.
وی ادامه داد: برای دشمنان، نماینده، امام جمعه، فرماندار، اصولگرا و اصلاح طلب تفاوتی با یکدیگر ندارند چرا که همه ما در کشتی انقلاب نشسته ایم و آن ها با اصل انقلاب و نظام مشکل دارند.
حجت الاسلام انتظاری تصریح کرد: امروز همه باید دست در دست هم پشت سر رهبری معظم انقلاب حرکت کنیم و اگر غفلت داشته باشیم دشمن همان جنایاتی را که در سوریه و عراق مرتکب شد در ایران انجام می دهد.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران با اشاره به اینکه بخش لاریجان درخود علامتین میرزا هاشم آملی، جوادی و حسن زاده آملی را در خود پرورش داده است، گفت: روسای دو قوه  مهم کشور فرزندان این بخش هستند.
حجت الاسلام انتظاری ادامه داد: تقوا بهترین پیشه است و ائمه جمعه تقوا، وحدت و بندگی را به ارمغان می آورند.
وی ادامه داد: ما شرمنده شهیدانی امثال شهید حججی و خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم که ایثارگری والایی صورت داده و جان پاکشان را در مسیر انقلاب و ارزش ها فدا کردند.
حجت الاسلام مهدی غفاری، امام جمعه امام زاده عبدالله آمل با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: از مشکلاتی که در جامعه اسلامی داریم نیاز است هرکسی در خانواده با توجه به جایگاه و توانمندی که دارد نقش خودش را ایفا کند.

وی ادامه داد: جایگاه امام جمعه جایگاه مهمی است و ضرورت دارد همه حریم را حفظ کنیم که امام جمعه از جایگاه پدری برخوردار است.
وی بیان داشت: اگر امام جمعه در جایگاه نماز جمعه به مدیران تذکراتی را می دهد مدیران نباید دلسرد و ناراحت شوند که امام جمعه جناحی برخورد نمی کند و همه جناح ها می توانند شرکت داشته باشند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید