پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 14911 |
|
تاریخ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سیده آمل وقتی آستان قدس فقط ۱۳ نفر مرد را دعوت می‌کند ورود ممنوع برای زنان شورای شهر در افتتاحیه ورزشگاه امام رضا (ع)! به گزارش سیده آمل ،مسئولان آستان قدس رضوی برای دیدار افتتاحیه ورزشگاه امام رضا (ع) دو عضو زن شورای شهر مشهد را دعوت نکردند ، درحالی که قرار بود […]

به گزارش سیده آمل وقتی آستان قدس فقط ۱۳ نفر مرد را دعوت می‌کند

ورود ممنوع برای زنان شورای شهر در افتتاحیه ورزشگاه امام رضا (ع)!

ورزشگاه امام رضا (ع)

به گزارش سیده آمل ،مسئولان آستان قدس رضوی برای دیدار افتتاحیه ورزشگاه امام رضا (ع) دو عضو زن شورای شهر مشهد را دعوت نکردند ، درحالی که قرار بود ورزشگاه امام رضا (ع) تا ساعاتی دیگر با برگزاری یک دیدار فوتبال، پس از وقفه‌ای بسیار طولانی نسبت به روز افتتاح در چهارشنبه آخر سال ۱۳۹۵، افتتاح شود، اما رفتار عجیب مسئولان آستان قدس در دعوت از اعضای شورای شهر مشهد، حاشیه جدیدی را برای این بازی به وجود آورده‌ است.

داستان از این قرار است که تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی از ۱۳ عضو شورای مشهد دعوت کرده تا در دیدار افتتاحیه میان منتخب مشهد و تیم کربلا به ورزشگاه بیایند، اما روی نام ۲ عضو زن شورای شهر مشهد خط قرمز کشیده‌ است و از “شهناز رمارم” و “بتول گندمی” دعوتی به عمل نیامده‌ است.

نکته جالب توجه اینکه پیش از این برای دیداری به مراتب بزرگ‌تر مثل دیدار ایران و سوریه در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، بدون هیچ مشکلی دیدار را از جایگاه ویژه تماشا کرد.

در هفته‌های اخیر حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها به موضوع داغ روز تبدیل شده، عجیب است که مسئولان آستان قدس با چه استدلال و توجیهی حتی از ورود منتخبین مردم مشهد در شورای شهر ممانعت به عمل آورده‌اند.

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی می‌گوید دعوت نکردن و عدم صدور مجوز برای حضور بانوان شورای شهر در دیدار افتتاحیه ورزشگاه امام رضا (ع) سیاست فدراسیون فوتبال بوده است.

مهدی برادران  درباره دلایل دعوت نکردن از اعضای شورای شهر مشهد به دیدار افتتاحیه ورزشگاه امام رضا (ع) که قرار است میان منتخب مشهد و کربلا برگزار شود، اظهار کرد: به هر حال این سیاست فدراسیون فوتبال است. ما از تهران هم که پرسیدیم سیاست کلی فدراسیون فوتبال این است که در مسابقه‌ها دوستانه و همه رقابت‌ها باید این گونه رفتار شود. تعجب میکنم که خبرنگارها از این موضوع بی اطلاع هستند!

او در پاسخ به  این سوال که طیبه سیاوشی نماینده مجلس در دیدار ایران و سوریه در ورزشگاه حاضر شد پس چگونه بانوان شورای شهر مشهد نمی‌توانند در این دیدار افتتاحیه حاضر شوند، تصریح کرد: من نمی‌دانم و اطلاعی درباره این قضیه ندارم.

وی تاکید کرد: ما از فدراسیون پرسیدیم، بانوان در جلسه افتتاح شرکت کردند اما فدراسیون اجازه حضور آن‌ها را در مسابقه‌ فوتبال نداد. من باید درباره این مسئله دوباره از آقای “ساکت” پرس و جو کنم.

واین در حالی است که هیات فوتبال استان خراسان رضوی عالنا عدم دعوت از دو عضو زن شورای شهر مشهد در افتتاحیه ورزشگاه امام رضا(ع) را سیاست فدراسیون فوتبال می‌خواند که وزیر ورزش و جوانان بارها بر لزوم تهسل ورود خانواده‌ها به ورزشگاه‌ها تاکید کرده است.

در واکنشی شهناز رمارم در خصوص عدم دعوت از وی و بتول گندمی، دو عضو زن شورای شهر مشهد برای دیدار افتتاحیه ورزشگاه امام رضا (ع) اظهار کرد: مشکل اصلی ما همین تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای و فراقانونی است. در گذشته مگر زنان مختلف دارای سمت مثل طیبه سیاوشی، در ورزشگاه حضور نیافته‌اند؟ این رفتار آقایان مصداق بارز بی‌توجهی به رای ۲۵۰ هزار شهروند مشهدی است. سوال من این است که با حضور دو عضو زن شورای شهر در قسمت VIP ورزشگاه امام رضا (ع) چه ناهنجاری به وجود می‌آید؟

منتخب مردم مشهد در شورای شهر خاطرنشان کرد: هنوز نتوانسته‌ام چنین رفتاری را درک کنم. چرا نباید نفر دوم و سوم انتخابات شورای شهر مشهد به ورزشگاه بیایند؟ در این موضوع باز هم تاکید می‌کنم که بی‌توجهی به خواست مردم است.

رمارم تاکید کرد: کسانیکه با نگاهی جنسیتی به تمامی مسائل می‌نگرند، بد نیست بدانند که امام رضا (ع) همواره در تمامی مراحل زندگی زنان را به حضور در مسائل مختلف اجتماعی دعوت می‌کرده‌ است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید