شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33103 |
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

هشدار پلیس راه به رانندگان نوروزی تعطیلات نوروزی هم رو به پایان است و حالا دیگر آخرین گروه از مسافرانی که نوروز به زمان مناسبی برای سفر درنظرگرفته بودند، باید به شهرهای خود بازگردند، امسال بازگشت از سفرهای نوروزی با مراسم سیزده بدر نیز همزمان شده و باتوجه به اینکه فردای روز ۱۳ فروردین روز […]

هشدار پلیس راه به رانندگان نوروزی

تعطیلات نوروزی هم رو به پایان است و حالا دیگر آخرین گروه از مسافرانی که نوروز به زمان مناسبی برای سفر درنظرگرفته بودند، باید به شهرهای خود بازگردند، امسال بازگشت از سفرهای نوروزی با مراسم سیزده بدر نیز همزمان شده و باتوجه به اینکه فردای روز ۱۳ فروردین روز کاری محسوب می‌شود، بسیاری تلاش دارند تا زودتر به شهرهای خود بازگردند. موضوعی که سرپرست پلیس راه کشور نسبت به آن هشدار داده و از رانندگان خواسته که تا زمان رسیدن به مقصد با دقت و توجه کافی رانندگی کنند. 

به گزارش واحد خبری سیده آمل: سرهنگ سیاوش محبی سرپرست پلیس راه کشور در گفت‌وگویی، به بازگشت مسافران نوروزی اشاره و تصریح کرد:‌ همه ساله با پایان تعطیلات مسافران نوروزی نیز به شهرهای خود باز می‌گردند، امسال روز طبیعت مصادف با روز شنبه شده و از این رو باتوجه به اینکه از فردای این روز، کار رسمی ادارات و صنوف آغاز می‌شود، بسیاری در تلاش خواهند بود تا زودتر به مقصد رسیده تا نخستین روز کاری خود در سال جدید با انرژی بیشتری آغاز کند. این درحالیست که در برخی از تعطیلات نوروزی در سال‌های گذشته، زمان پایان تعطیلات در روزهای پایانی هفته قرار داشته و همین موضوع سبب توزیع زمان بازگشت مسافران از سفر می‌شد. 

هشدار پلیس راه به رانندگان نوروزی

وی ادامه داد:‌دراین شرایط مابه آن دسته مسافرانی که امکان تاخیر در بازگشت را دارند، توصیه می‌کنیم که مثلادرتاریخ ۱۴فروردین به سمت شهرهای خود حرکت کنند. یا اینکه مسافران زمان سفر خود را مدیریت کرده وزمان بازگشت راحتما به سیزدهم فروردین ماه موکول نکنند و زودتر برگردند تا با ترافیک مواجه نشوند.

۳۰ کیلومتر آخر را جدی بگیرید

محبی به ۳۰کیلومتری شهرها نیزاشاره واظهار داشت:‌ بارها نسبت به وقوع تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها هشدار داده شده است. آمارها نشان می‌دهد که در طرح نوروزی سال ۱۴۰۰ معادل ۵۷.۵ درصد از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده و این یک زنگ خطر جدی است، چرا که این موضوع نشان می‌دهد که راننده با خیال اینکه دیگر به مقصد نزدیک شده بدون توجه به شرایط جسمی و خستگی و … مسیر خود را ادامه داده است. از این رو تاکید می‌کنیم که رانندگان حتما خواب و استراحت کافی را جدی بگیرند و با این تصور که دیگر به مقصد نزدیک شده‌اند، به رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی ادامه ندهند.

وی ادامه داد:‌ این نگرانی در روز سیزده بدر کمی تشدید هم می‌شود چرا که بسیاری از خانواده‌ها در این روز به تفرجگاه‌های حاشیه شهرها می‌روند که عمدتا در همین حریم ۳۰ کیلومتری از شهرها قرار دارد، از این رو لازم است افزایش توجه و تمرکز در محدود ۳۰ کیلومتری شهرها در روزهای پایانی تعطیلات و مخصوصا سیزده بدر نیز مورد توجه جدی رانندگان قرار بگیرد. 

سوارشدن درقسمت بار ممنوع

محبی افزود:‌ در روز سیزده بدر نیزشهروندان باید توجه داشته باشند که سوارکردن مسافر درقسمت بار وانت‌ باروکامیون‌ها ممنوع است، این موضوع بسیار خطرناک بوده و می‌تواند خسارات جبران ناپذیر زیادی را به دنبال داشته باشد. 

سرپرست پلیس راه کشور بابیان اینکه ترافیک در برخی ازمحورهای مواصلاتی کشوربخصوص در روز های پایانی تعطیلات وبازگشت ازسفر موجب خستگی و عدم تمرکز رانندگان می‌شود، گفت:‌ رانندگان باید چاره‌ای برای این مهم اندیشیده و باتوجه و تمرکز کافی تا رسیدن به مقصد به رانندگی خود ادامه دهند وهرگز با این گمان که دیگر به مقصد نزدیک شده‌اند در شرایط خستگی و خواب آلودگی به مسیر خود ادامه ندهند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید