پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 30311 |
|
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نیروهای بسیجی میدان دار مبارزه با کرونا آنچه درنشست خبری مجریان طرح سردار سلیمانی در سپاه ناحیه آمل مطرح شد حاکی از شروع عملیاتی مبارزه با ویروس کویید ۱۹ درشرایط دشواربدون اخذ ردیف بودجه اجرایی این طرح بود. نیروهای بسیجی درطرحی که با شعار” هرخانه یک پایگاه و هرفردیک سفیر سلامت در خانواده” کلید خورده […]

نیروهای بسیجی میدان دار مبارزه با کرونا

آنچه درنشست خبری مجریان طرح سردار سلیمانی در سپاه ناحیه آمل مطرح شد حاکی از شروع عملیاتی مبارزه با ویروس کویید ۱۹ درشرایط دشواربدون اخذ ردیف بودجه اجرایی این طرح بود.

نیروهای بسیجی درطرحی که با شعار” هرخانه یک پایگاه و هرفردیک سفیر سلامت در خانواده” کلید خورده است پس از آموزش های اولیه توسط شبکه بهداشت شهرستان با تشکیل ۴ تیم ۱- شناسایی ۲- حمایتی ۳- مراقبتی ۴- نظارتی به یاری هموطنان آسیب دیده از این اپیدمی جهانی در آمل شتافتند .

به گزارش خبری سیده آمل: سرهنگ فلاح جانشین فرماندهی سپاه ناحیه آمل پس از بیان اینکه طرح سردار سلیمانی، عملیات قرارگاهی مشترک بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج کشور است، گفت: دستورالعمل این طرح از آذر ماه ۹۹ به دست ما رسیده و با قطعی شدن اجرایی آن با تشکیل جلسات مستمر با اعضاء قرارگاه و فرمانداری شهرستان بعنوان رئیس قرارگاه طرح سردار سلیمانی ۴ تیم ۱- شناسایی ۲- حمایتی ۳- مراقبتی ۴- نظارتی از اعضاء بسیج ناحیه پس از آموزش های لازم توسط مرکز بهداشت ودرمان شهرستان برای یاری رساندن شکل گرفت.

نیروهای بسیجی میدان دار مبارزه با کرونا
نیروهای بسیجی میدان دار مبارزه با کرونا

فلاح وظایف هریک از ۴ تیم فوق را بدینگونه شرح داد که: تیم رصد وشناسایی ما موظف است تا با مراجعه به درب منازل افراد مبتلا را شناسایی کرده و به مرکز اطلاعاتی پایگاه و سپس حوزه مقاومت محل خدمت خود جهت ثبت نام آنها در سامانه سلامت معرفی کند.

وی مرحله بعد که حمایت از خانواده مبتلا است را وظیفه تیم حمایتی عنوان کرد و افزود: این تیم وظیفه دارد بسته های معیشتی را در طول دوهفته قرنطینه خانواده در دو مرحله به آنها تحویل دهد و یا خرید مواد لازم غذایی و بهداشتی و داروهای مورد نیاز آن خانواده را برای رعایت پروتکل قرنطینه انجام دهد.

جانشین فرمانده سپاه آمل در ادامه مراقبت و رسیدگی به وضعیت بیمار خانواده را از کارهای تیم مراقبتی عنوان وتصریح کرد: همه این خدمات توسط بسیجیان ما رایگان انجام می گیرد .

فلاح در توضیحات بعدی خود ادامه داد: تیم نظارتی که متشکل از ۵ نفر از بسیجیان، یک نفر از هلال امر و از اصناف و شبکه بهداشت هستند جهت بازبینی عملکرد رعایت پروتکل بهداشتی در سطح شهرستان از اماکن و اصناف بازدید به عمل می آورند که در صورت تخلف مرحله اول تذکر داده ولی درادامه با مواجهه و تکرار تخلفات تا پلمپ آن مکان انجام وظیفه می کنند.

وی با اعلام اینکه درحال حاضر ۲۶۲ پایگاه مقاومت بسیج در خصوص طرح سردار سلیمانی فعال شده اند اظهار داشت: تا کنون ۲۷۹ تیم عملیاتی بسیج برای حمایت و پشتیبانی دراین طرح آموزش دیده و حضور پیدا کرده اند.

انتقاد فلاح از برخی نکات اجرایی طرح سردار سلیمانی

جانشین فرمانده سپاه آمل از معایب این طرح با اشاره به عدم پرداخت بودجه لازم جهت ادامه عملیات، عنوان کرد: با توجه به حضور بسیجیان در صحنه برای شناسایی افراد آسیب دیده نیاز به کارت شناسایی جهت معرفی خود دارند که متاسفانه با وجود ۳۲۰۰ تیم رصد، ما فقط ۱۵۰۰ کارت شناسایی که توسط وزارت بهداشت صادر شده تحویل گرفتیم که امیدواریم این نیاز مهم برای جلوگیری از سوءاستفاده از این فضاء توسط افراد خلافکار بزودی مرتفع شود.

فلاح همچنین،معایب دیگر این طرح را عدم جاگذاری و معرفی کار تیم تشخیص و شناسایی در دستورالعمل اجرایی طرح سردارسلیمانی ازطرف وزارت بهداشت دانست و بیان کرد: امیدواریم با تذکرات بجای کارشناسان ما این نقص هم برطرف شود .

وی در پایان با معرفی سامانه بهداشت و سلامت پارسا اعلام کرد: تا به امروز ۴۴۰۰ نفر سفیر سلامت از خانواده های شهرستان آمل شناسایی و در این سامانه نام نویسی شدند تا از خدمات رایگان این طرح بهره مند شوند

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید