پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 14521 |
|
تاریخ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

وزیر آموزش و پرورش از اعلام گزارش کتبی علت واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان در شهرستان داراب که منجر به فوت ۹ نفر شد تا سه روز آینده خبر داد. به گزارش سیده آمل نقل از ایسنا، سیدمحمد بطحائی که ظهر روز گذشته برای پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان به شهرستان داراب سفر کرده بود […]

وزیر آموزش و پرورش از اعلام گزارش کتبی علت واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان در شهرستان داراب که منجر به فوت ۹ نفر شد تا سه روز آینده خبر داد.

به گزارش سیده آمل نقل از ایسنا، سیدمحمد بطحائی که ظهر روز گذشته برای پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان به شهرستان داراب سفر کرده بود به ارائه آخرین وضعیت رسیدگی به مصدومان این حادثه پرداخت.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده داغدیدگان، اظهار کرد: با تک تک دانش‌آموزان و همراهان آنها صحبت کردیم و دعا می‌کنیم مصدومان این حادثه هر چه سریعتر بهبود یابند. ما امروز جلساتی با تیم پزشکی این دانش‌آموزان داشتیم و جلسه‌ای دیگر درباره علل و عوامل وقوع حادثه نیز برگزار شد که امیدوارم ظرف سه روز آینده این عوامل دقیقا شناسایی شوند و جایی که لازم است رویه‌های ما اصلاح شود، این اصلاح صورت گیرد تا در آینده شاهد وقوع چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره علل بروز این حادثه، گفت: مواردی نیاز به بررسی بیشتر داشت که از عوامل مربوط خواستیم ظرف سه روز آینده گزارش کارشناسی دقیقی را در این خصوص ارائه دهند که چرا در این وقت شب اتوبوس را حرکت دادند در حالی که شاید این اتفاق می‌توانست در روز بیفتد و دیگر نیازی به حرکت در نیمه شب نبود. دوم آنکه باید بررسی شود که آیا اتوبوس حامل دانش‌آموزان از ایمنی لازم و کافی برخوردار بوده است یا خیر که قرار شد همه این موارد تا سه روز آینده به صورت مکتوب به بنده ارائه شود.

بطحائی درباره اینکه آیا خواب‌آلودگی راننده علت وقوع حادثه بوده است، گفت: گزارشات پلیس راه حاکی از آن است که راننده علیرغم آنکه مدت زیادی پشت فرمان نبوده و ۲.۵ ساعت هم از رانندگی‌اش نگذشته بوده دچار خواب‌آلودگی می‌شود و این موضوع باعث خارج شدن اتوبوس از مسیر و واژگونی‌اش شده است.

وی درباره وضعیت جسمی دانش‌آموزان مصدوم این حادثه نیز اظهار کرد: پنج نفر از این دانش‌آموزان با بالگرد به بیمارستان شیراز منتقل شدند که سه نفر از آنها به لحاظ جسمی وضعیت خوبی نداشتند اما دو نفر دیگر در وضعیت مناسب‌تری قرار دارند. امیدواریم دانش‌آموزانی که از نظر جسمی وضعیت نامناسبی دارند هر چه سریعتر بهبود پیدا کنند. متاسفانه هفت نفر از دانش‌آموزان،‌ یک نفر از همکاران ما و کمک راننده جان باخته‌اند و ۳۴ نفر هم زخمی هستند.

وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با رسانه ملی در پاسخ به اینکه آیا تا انتها پیگیر این موضوع خواهید بود؟ گفت: حتما وظیفه شغلی و حرفه‌ای و وظیفه اخلاقی و عاطفی‌ام ایجاب می‌کند که تا پایان این موضوع را دنبال کنیم. علاوه بر این مصدومان این حادثه که دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه از شهرستان‌های رودان و میناب بودند حتما باید تحت حمایت‌های مشاوره‌ای قرار بگیرند زیرا معمولا آسیب‌های عاطفی و روانی با افراد در اینگونه حوادث همراه خواهد بود و نیاز به مشاوره‌های تخصصی خواهند داشت.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید