شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 12026 |
|
تاریخ انتشار : ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری انتخابات گسترده و باشکوه در ارتقاء امنیت کشور در این مقطع که همه دشمنان به دنبال ضربه زدن به نظام ما هستند، اهمیت بسیاری دارد. به گزارش سیده آمل ، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در همایشی که با حضور جمعی از فرماندهان و پرسنل […]

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری انتخابات گسترده و باشکوه در ارتقاء امنیت کشور در این مقطع که همه دشمنان به دنبال ضربه زدن به نظام ما هستند، اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش سیده آمل ، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در همایشی که با حضور جمعی از فرماندهان و پرسنل قرارگاه منطقه ای ارتش در غرب کشور با موضوع انتخابات در کرمانشاه برگزار شد، به تفاوت های انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی پرداخت و گفت: در نظام ما کارگزاران نظام به رای مردم به دید حق الناس نگاه می کنند و همین امکان تخلف و تقلب را از بین می برد، اما در کشورهای غربی اینگونه نیست.

وی افزود: در نظام ما فرد صالح دارای معیارهایی همچون تدین، امانت داری، صداقت، اخلاص، کارآیی، کفایت، شجاعت و حرکت در مسیر انقلاب و عزت کشور است، اما در جوامع غربی منتخبین آنها فاقد این معیارها هستند و در انتخابات اخیر آمریکا دیددیم فردی انتخاب شد که فاقد وجاهت اخلاقی و سیاسی بود.

وی با بیان اینکه رییس جمهور منتخب تنها مسئول امور دنیوی مردم نیست، گفت: فردی که بعنوان رییس جمهور انتخاب می شود باید ضمن تحقق امور دنیوی مردم، زمینه تعالی معنوی جامعه را هم فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در ارتش به نقش انتخابات در ارتقاء امنیت ملی و ثبات و امنیت کشور نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری انتخابات باشکوه موجب افزایش کارآیی و مقبولیت نظام می شود. در روند انتخابات با انتخاب شایستگان، سیستم به سمت کارآمدی بیشتر می رود و هرچه سیستم کارآمدتر باشد، به سمت مقبولیت می رود.

آل هاشم ثبات سیاسی را از دیگر کارکردهای انتخابات برشمرد و گفت: انتخابات سالم سطح رضایتمندی اقشار مختلف جامعه را افزایش می دهد و این افزایش رضایتمندی موجب حفظ ثبات سیاسی می شود.

وی با بیان اینکه انتخابات موجب تطبیق بیشتر دیدگاه های دولت و مردم می شود، گفت: انتخابات موجب روی کار آمدن دولتی با دیدگاه های نزدیکتر به مردم می شود.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین به معیارهای انتخاب فرد صالح اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب شاخص هایی را تعیین کرده اند که تدین، کاردانی، دلسوزی، تقوا، علاقمند به مصالح جامعه، مدیریت کارآمد، اخلاص، مردمی بودن، مومن به ارزش های انقلاب، اعتماد به نفس مقابل دشمنان، توجه داشتن به دین و معیشت مردم و مباره با فقر و فساد و تبعیض از جمله این ویژگیها است.

آل هاشم با تاکید بر لزوم حضور پرشور در انتخابات گفت: این حضور هم موجب مقابله با دشمنان و جلوگیری از سوء استفاده تبلیغاتی آنان شده  و هم مردمی بودن نظام و اتکاء آن به آرای مردم را نشان می‌دهد.

وی افزود: این حضور همچنین پشتوانه خدمتگزاری بهتری برای مسئولین بوجود می آورد و در مجموع موجب اقتدار و عزت و سربلندی نظام می شود.

وی با دعوت از ارتشیان جهت حضور باشکوه در انتخابات، گفت: ما نیروهای مسلح از ورود به جریان‌های سیاسی منع شده و له یا علیه هیچ کاندیدایی تبلیغ نخواهیم کرد، اما این دلیل نمی‌شود آگاهی سیاسی نداشته باشیم و باید نسبت به مسائل سیاسی کشور آگاهی خود را افزایش دهیم

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید