پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 13297 |
|
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سیده آمل ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تأسیس مؤسسات اعتباری را سومین تحول بزرگ در نظام بانکی کشور پس از ملی شدن بانک ها و تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا به شمار آورده است. اما چندی است معضل تعاونی های غیر مجاز در شبکه بانکی خلل ایجاد کرده است.در پی حواشی […]

Image result for ‫بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران‬‎

به گزارش سیده آمل ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تأسیس مؤسسات اعتباری را سومین تحول بزرگ در نظام بانکی کشور پس از ملی شدن بانک ها و تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا به شمار آورده است.
اما چندی است معضل تعاونی های غیر مجاز در شبکه بانکی خلل ایجاد کرده است.در پی حواشی فراوان سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین(تعاونی اعتباری فرشتگان) ،فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی در برنامه تیتر شبکه خبر با ارایه توضیحاتی در خصوص چهار نهاد بازار غیر متشکل پولی اعلام کرد که مردم در موسساتی که مجوز بانک مرکزی را دارا هستند واسامی آنها در سایت بانک مرکزی درج شده سپرده گذاری کنند.
براساس اطلاعات موجود در سایت بانک مرکزی موسسه اعتباری نور،ملل،کوثر،توسعه وکاسپین دارای مجوز از بانک مرکزی هستند.در عین حال سپرده های این موسسات بنابر تکلیف بانک مرکزی در صندوق ضمانت سپرده ها بیمه هستند واین صندوق امنیت این سپرده ها را تضمین کرده است.
موسسه اعتباری نور
موسسه‌ اعتباری نور که مجوز فعالیت خود را در تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۱۱ از بانک مرکزی دریافت کرده است، از تجمیع چهار تعاونی اعتباری و صندوق قرض الحسنه شامل تعاونی‌های اعتباری کارسازان آینده ،پیشگامان همیاریزد و صندوق های قرض الحسنه ریحانه گستر ومشیز شکل گرفته‌است. موسسه نور مجوز نهایی فعالیت خود را از بانک مرکزی در تاریخ ۱۱تیر ماه ۱۳۹۴ دریافت کرد و از آن تاریخ رسما در فهرست موسسات اعتباری مورد تایید بانک مرکزی قرار گرفت. این موسسه چشم‌انداز فعّالیت‌های خود را تأثیرگذاری بر پیشرفت کشور و توسعه‌ ملّی، ارائه‌ خدمات نوین بانکی و توانمندسازی عموم افراد جامعه از طریق فراهم کردن بالاترین امکانات مشارکت اجتماعی و اعتباری ترسیم کرده‌است.
موسسه اعتباری نور در راستای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و با حمایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی در ساماندهی تعاونیهای مذکور مشارکت کرده و با اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی، فرایند انتقال موسسات مذکور به موسسه نور را آغاز کرد.
این در حالی است که علیرغم پیچیدگی فرایند انتقال موسسات، هیچ خللی در پرداخت سود سپرده‌ها و ارائه خدمات بانکی رخ نداده و نخواهد.
در حال حاضر موسسه اعتباری نور به لحاظ حجم منابع، در رتبه دوازدهم شبکه بانکی کشور قرار دارد و ۳۳۶ شعبه این موسسه در سراسر کشور تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند.
علاوه بر این بانک مرکزی با توجه به توانمندی این موسسه و بواسطه سرعت بخشی به تکمیل انتقال موسسات ادغامی در موسسه اعتباری نور، مجوز عضویت این موسسه در شبکه شتاب را صادر کرد و این موسسه با پیوستن به شبکه شتاب و سامانه‌های ساتنا و پایا و همچنین اتصال به درگاه‌های خدمات الکترونیکی متصل به شبکه شتاب از جمله همراه‌بانک، تلفن‌بانک و اینترنت بانک امکان استفاده از بانکداری الکترونیکی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.
موسسه نور با نصب خودپرداز و امکان cashless شرایطی را به وجود آورده تا بسیاری از تراکنش‌ها از طریق این درگاه‌ها صورت گیرد.
موسسه اعتباری نور به زودی با اضافه کردن پایانه‌های فروشگاهی pos، به چرخه خدمات بانکداری الکترونیکی و همچنین اخذ مجوز نهایی برای راه‌اندازی سامانه سپام برای صدور ضمانتنامه‌های ریالی و اعتبار اسناد داخلی و پیوستن به سامانه چکاوک، خدمات خود را گسترش میدهد؛ بنابراین بدیهی است که تمام فعالیتهای موسسه اعتباری نور در چارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی قرار دارد و بانک مرکزی بر تمام فعالیتهای بانکی و همچنین روند انتقال دارایی‌ها و بدهی‌های موسسات گروه ادغام نظارت کامل دارد .همچنین به زودی نماد موسسه اعتباری نور در بازار سرمایه باز می شود وهمه مشتریان و مردم عزیز میتوانند به معامله سهام این موسسه بپردازند .در حال حاضر اقای پرویز اربابی یکی از مدیران باسابقه شبکه بانکی کشور بعنوان مدیر عامل سکان هدایت این موسسه را در دست دارد.


 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید