شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33261 |
|
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مطهری مصداق وجودی معلم تراز انقلاب فدای آن حنجره که باگرمای وجود؛مهر را با علم آمیخت تا وجودم به گرمای دانایی رسد.تمثل معلم به خورشید و محصل چون قمر محتاج نور است. درس معلم ار بود زمزمه محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را. حجت الاسلام علیرضا منصوری:اگر می خواهیم قدرت داشته باشیم […]

مطهری مصداق وجودی معلم تراز انقلاب

فدای آن حنجره که باگرمای وجود؛مهر را با علم آمیخت تا وجودم به گرمای دانایی رسد.تمثل معلم به خورشید و محصل چون قمر محتاج نور است. درس معلم ار بود زمزمه محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را.

حجت الاسلام علیرضا منصوری:اگر می خواهیم قدرت داشته باشیم و سلطان باشیم تا نظام سلطه را دفع و مقابله کنیم لازمه اش این است که درکنار علم؛ پژوهش را همراه سازیم.

گزارش واحدخبری سیده آمل:به مناسبت گرامیداشت مقام استاد شهید مطهری و روزمعلم، مراسم معلم تراز انقلاب با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا منصوری و حضور خانواده شهدای معلم، شهید شالیکار و شهید سوهانیان وآموزگاران نمونه شهرستان آمل در دانشکده علوم قرآنی شهرستان آمل برگزارشد.

اصل پرورش درکنار آموزش

حجت الاسلام علیرضا منصوری درسخنان خود به تبیین معلم تراز انقلاب اینگونه پرداخت وگفت: معلم بعد از نشان و نشان دادن راه علم، روح را با پرورش صفا می بخشد و این پرورش است که با همراهی علم انسان را به دانایی می رساند.

این استاد سخن با تاکید برنتیجه آموزش و پرورش که همان دانایی است ادامه داد: معلم عمر خود را صرف به دانشمند تبدیل کردن دانش آموز کرده ولی آیا این کفایت می کند؟

توانمندسازی دانش آموزان با پژوهش

وی درتوضیحات بیشتر خود افزود: یک مرحله دیگری هم درکنار دانش هست بنام پژوهش، علاوه بر دانش این پژوهش هست که علم دانش آموز را به توانمند شدن و توان سازی می رساند.

منصوری همچنین تصریح کرد: دانایی و توانایی حاصل کار معلم است.

این استاد دانشگاه و حوزه در توصیف معلم تراز انقلاب تاکید کرد: براساس آیات قرآن اگر بخواهیم سلطه بیگانگان را دفع کنیم و دربرابرش مبارزه کنیم باید شماهم دارای سلطه باشید و دانش و پژوهش سلطنت شما خوهد بود.

مطهری مصداق وجودی معلم تراز انقلاب

منصوری استاد شهید مطهری را نمونه بارز یک معلم تراز انقلاب دانست و اظهار داشت: شهید مطهری از این جهت استاد تراز انقلاب بود که علاوه بر معلم بودن، مولف هم بود و از دانش و پژوهش خود نشانی بنام کتاب بجا گذاشته که مساله بسیار اساسی است که اگر می خواهیم قدرت داشته باشیم و سلطان باشیم تا نظام سلطه را دفع و مقابله کنیم لازمه اش این است که درکنار علم؛ پژوهش را همراه سازیم.

معلمی شغل انبیاست اگر…

وی با استناد بر آیات ۱۲۹ و ۱۵۱ سوره مبارکه بقره و ۱۶۱ سوره آل عمران و آیه ۲ سوره جمعه  فلسفه ارسال پیامبران و رسالت آنها را اینگونه تبیین و اذعان داشت: طبق این آیات الهی، خصوصیات معلم تراز انقلاب که تعلیم، تزکیه وحکمت است برای ما مشخص خواهد شد.

حجت الاسلام منصوری با بیان اینکه اگر معلم نبود شما قادر به فراگیری نبودید اضافه کرد: علاوه بر درس فیزیک وشیمی وریاضی معلم باید دانش آموز را بسوی معرفت الهی هدایت کند پس کار او صرفا دانش مادی و ظاهری و دنیایی نیست یعنی اگر معلم نباشد ما به آن علم، حکمت و تزکیه دانایی انسانی نخواهیم رسید و این شغل انبیاء و معلم تراز انقلاب است.

 

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید