جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 12859 |
|
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سیده آمل ، خودروسازان بزرگ فرانسوی در روزهای اخیر، دو مدل ارتقاء یافته و فیس‌لیفت شده از رنو مگان RS و پژو ۳۰۸ را معرفی کردند. اقدامی که به نحوی رقابت دو رقیب دیرینه فرانسه در این عرصه محسوب می‌شود. به گزارش گروه خودروی عصر ایران  پژوئی‌ها، ۳۰۸ را به شکلی محتاطانه تغییر […]

به گزارش سیده آمل ، خودروسازان بزرگ فرانسوی در روزهای اخیر، دو مدل ارتقاء یافته و فیس‌لیفت شده از رنو مگان RS و پژو ۳۰۸ را معرفی کردند. اقدامی که به نحوی رقابت دو رقیب دیرینه فرانسه در این عرصه محسوب می‌شود.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران  پژوئی‌ها، ۳۰۸ را به شکلی محتاطانه تغییر دادند. آنقدر ملایم که شاید برای توجه به تغییراتشان باید توضیحاتی را ارائه می‌کردند. چشم‌های گربه‌ای ۳۰۸، تقریبا همانی است که از نسخه قبل شاهدش بودیم. به همان شکل روزتاب است. چراغ‌های عقب پژو نیز به همان شکل کشیده و معمولی نشان می‌دهند و تغییر چندانی ندارند.

اما مگان که شاید یکی از بهترین فرانسوی‌های موجود در بازار باشد، در مدل ۲۰۱۷ چراغ‌هایی درشت‌تر دارد، چراغ‌هایی که شاید بتوان گفت در جلو و عقب از آلفا رومئو الهام گرفته شده‌اند. اما در تصاویر منتشر شده از نسخه مگان که برای ۲۰۱۸ آماده می‌شود، باز هم تغییراتی در این خودرو رخ داده چراغ‌ها کشیده‌تر و باریک شده‌اند

در پژو ۳۰۸ جدید جلو پنجره، کمی تغییر کرده است. مستطیل‌های کوچکی روی جلو پنجره ایجاد شده است. تا اینجا نیز تغییر پژو پراهمیت نیست. اما سپر به پروژکتورهای متفاوتی مجهز شده است که شاید در ایجاد تغییر ظاهر موثر باشد. در نمای عقب نیز شاهد چراغ های LED خطی هستیم.

در تصاویر نه چندان واضح منتشر شده از رنو مگان RS ۲۰۱۸ بیشتر از هر چیز پشت خودرو را خواهیم دید. ورودی‌های هوا نیز روی سپر عقب به وضوح دیده می‌شوند. در مجموع زبان طراحی آینده رنو در این خودرو مشهود است.

فناوری از جمله مواردی است که در این خودرو بیش از نسل‌های قبل به چشم می‌خورد. در فیس‌لیسفت ۳۰۸، سامانه‌های امنیتی و کمکی پیشرفت کرده‌اند. خودرو به فناوری ویژه‌ای مجهز است که به کاربر را در پیدا کردن جای پارک کمک می‌کند. از طرفی خودرو به سامانه ترمز ایمنی فعال، نگه‌دارنده بین خطوط و سامانه کنترل گروز فعال مجهز است. سامانه جنجالی “آی- کاکپیت” پژو نیز در مقیاسی مختصر و کوچک نیز در این خودرو دیده می‌شود. مجموعه‌ای پژو را به اتو اندروید یا کارپلی گوگل وصل خواهد کرد.

قطعا رنو نیز در تجهیز مگان به خودروهای مختلف کم نخواهد آورد و خودروی خود را به طیف عظیمی از گزینه‌ها مجهز خواهد کرد. سامانه مانیتورینگ فشار باد تایرها ، دوربین به همراه حسگرهای پارک عقب ، سامانه کروز کنترل و سامانه کمک راننده پارک خودکار به همراه حسگرهای سراسری ( به صورت اختیاری) از جمله گزینه‌های قابل ذکر در مگان هستند

اما در مبحث فنی می توان در پژو دو مدل دیزلی و یک نسخه دیزلی را یافت. در مدل‌ جدید نسخه‌های دیزلی پژو با یک گیربکس ۸ سرعته ارائه شده که واکنش بهتری را نسبت به نسخه‌های ۶ سرعته نشان می‌دهد. البته در نوعی از دیزلی‌های پژو نیز نیز همان سامانه‌های انتقال قدرت ۶ سرعته ارائه خواهد شد. موتورهای دیزلی پژو حدود ۱۳۰ اسب‌بخار قدرت دارند.

در نسخه‌های جدید مگان نیز روند متفاوتی را شاهد هستیم. احتمال دارد این خودروها از پیشرانه‌های ۱.۸ یا دو لیتری جدید با خروجی احتمالی حدود ۳۰۰ اسب‌بخار بهره مند شوند. گیربکس های ۷ سرعته دستی یا دو کلاچه نیز از گزینه‌های احتمالی این خودرو هستند. اما نسخه های معمولی‌تر مگان به نوع موتور بنزینی ۱.۶ لیتری با توان ۱۱۵ اسب بخار، گشتاور ۱۵۶ نیوتن‌ متر و جعبه دنده دستی ۵ سرعته یا موتورهای ۱.۲ لیتری توربوشارژ با توان ۱۳۰ اسب بخار، گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متر با جعبه دنده دو کلاچه ۷ سرعته یا ۶ دنده دستی تولید می‌شوند.

پژو فروش این مدل را به پروسه پس از تولید موکول کرده و رنو از فروش مگان‌ها در اواخر سال ۲۰۱۷ سخن می‌گوید.


    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید