چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 30033 |
|
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مریم پروین از تجارب شورایی خود میگوید: مریم پروین بعنوان یک بانوی فعال اجتماعی عضو اولین دوره شورای روستایی و بخش و عضو دومین دوره شورای اسلامی شهرستان آمل،فعالیت های چشمگیر مفید فایده خود را بعنوان یکی از اعضاء انجمن اولیاء مربیان مدرسه فرزندش برای مدرسه و اهالی روستا بصورت رسمی شروع کرد که با […]

مریم پروین از تجارب شورایی خود میگوید:

مریم پروین بعنوان یک بانوی فعال اجتماعی عضو اولین دوره شورای روستایی و بخش و عضو دومین دوره شورای اسلامی شهرستان آمل،فعالیت های چشمگیر مفید فایده خود را بعنوان یکی از اعضاء انجمن اولیاء مربیان مدرسه فرزندش برای مدرسه و اهالی روستا بصورت رسمی شروع کرد که با پیشنهاد و رای اهالی روستای کته پشت وارد شورای روستا سپس شورای بخش شد

وی در طول ۴ سال عضویت در شورای روستا تغییرات مثبتی را در بخش عمرانی حوزه استحفاظی خود ایجاد کرد و همین امر سبب شد تا در پایان دوره اول شورا با پیشنهاد مسئولین وارد عرصه بزرگتر شورای اسلامی شهرستان آمل شود.

مریم پروین در گفتگو با واحد خبری سیده آمل از تجارب شورایی خود اینگونه می گوید: در آن سالها که به پایان دهه ۷۰ تا اوایل ۸۰ برمی گردد من با مدرک دیپلم وارد شورا شده بودم اما اطلاعاتم در رابطه با مطالعات توسعه شهری وقوانین آن بسیاربالاوفعالیتهایم بصورت میدانی مشهود بود.

مریم پروین از تجارب شورایی خود میگوید:
مریم پروین از تجارب شورایی خود میگوید:

این بانوی فعال فرهنگی اجتماعی شهرستان آمل مهمترین دستاوردهای آن دوره کاری خود را تشکیل NGO موسسه مردم نهاد در راستای حفظ محیط زیست اشاره کرد و افزود: تمام سعی من در فعالیتهایم همیاری و کمک رسانی به افراد نیازمند جامعه ام هست و در آن دوران برای ورود به شورا نه خرید رای وجود داشت نه بازیها و بداخلاقی های باندی انتخاباتی کنونی که قطعا جلوی پیشرفت شورا را گرفته و در عملکردخدمت رسانی موثر خواهد بود.

پروین با بیان اینکه در آن زمان نیز من نسبت به نواقص قوانین انتخاباتی گله مند بودم اظهار داشت: بعد ازبیرون آمدنم از عرصه شورا با پیشرفت قوانین و تکنولوژی امیدوار بودم آن معایب و ضعف ها برطرف شود اما متاسفانه با عملکرد بد افراد در این زمینه ما همچنان شاهد همان مشکلات با قوت بیشتر و مدلهای دیگر روبرو هستیم.

وی که درحال حاضر مدیرعامل انجمن حفظ و توسعه حقوق شهروندی مازندران است عنوان کرد: چهار سالی که در شورای شهر آمل بودم بگونه ای شد که  متاسفانه دیدم فرهنگ مشارکت وجود ندارد. بنابراین تصمیم گرفتم دیگر در شورای شهر شرکت نکنم و با ادامه تحصیلاتم در دو رشته کارشناسی بازرگانی وکارشناسی حقوق از چالش هایی که بوجود آمده بود بعنوان فرصت استفاده کردم.

وی همچنین گفت: تمام سعی من در طول تصدیم در شورا این بود که اطلاعات و بینش خود را در مورد مطالعات توسعه شهری بالا ببرم تا بتوانم تصمیمات درستی را برای هموطنان وهمشهریانم اتخاذ کنم.

توصیه های مریم پروین به کاندیداهای دوره ششم شورای اسلامی شهر

این بانوی فعال سیاسی، اجتماعی، فرهنگی آملی با کوله باری از تجارب حقوق شهروندی به کاندیداهای دوره ششم شورای اسلامی شهر توصیه می کند: یک فرد در شورا نمی تواند بگوید من شخصا در شورا این کار را کردم پس کاندیداهای جوان ما باید اول فرهنگ تعامل و مشارکت را بیاموزند و با مهارتهایی که از قبل کسب کردند همواره در طول مسیر چهار ساله خود متعهدانه منابع و منافع عمومی را بر منافع خودشان ترجیح دهندتا در پایان کار نتیجه ای مطلوب را به یادگار بگذارند.

مریم پروین در ادامه تصریح کرد: افراد با خودشناسی که از خود دارند واقع بین باشند. اگر واقعا نمی توانند کار تیمی انجام دهند و اگر خدای ناکرده نمی توانند حسادتهای خود را مدیریت کنند و رقابت سالمی را برای منافع شهروندان داشته باشند بهتر است به وجدانشان رجوع کنند و در این عرصه وارد نشوند .

مدیرعامل انجمن حفظ و توسعه حقوق شهروندی مازندران علت عدم حضور افراد ناشایست را در شورا آسیب به شهر و حقوق شهروندی افراد دانست و تاکید کرد: در حالیکه کشور با کمبود بودجه مالی روبرو است ونیازمندان جامعه چشم براه راهی برای برون رفت از چالش ها، برای برگزاری هر دوره از شورای شهر هزینه های هنگفتی می شود پس رای تک تک مردم بالا تر از آن هزینه ها حقی برگردن کاندیداهاست که با لغزش هریک عدم اعتماد و اطمینان ملت را بهمراه دارد و با این اوصاف ما آرزومندیم که خداکند افرادی که دچار لغزش و خودخواهی و مسائل اخلاقی هستند به شورا راه نیابند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید