یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-05
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 32420 |
|
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مدیریت بحران بااجرای”مانورساعت صفر” درسالنامه رسمی کشور، ۵ دیماه سالروز گرامیداشت درگذشت هموطنان ما در حادثه زلزله بم نامگذاری شده است. به همین منظور امروز در سراسر کشور بعنوان آمادگی و ایمنی دربرابر زلزله “مانور ساعت صفر” بدون آگاهی دستگاههای اجرایی شهرستانهاازقبل،بصورت ناگهانی اجراء و به واکنش مدیریتی بحران این دستگاهها هنگام بروز حوادث غیر […]

مدیریت بحران بااجرای”مانورساعت صفر”

درسالنامه رسمی کشور، ۵ دیماه سالروز گرامیداشت درگذشت هموطنان ما در حادثه زلزله بم نامگذاری شده است.

مدیریت بحران بااجرای"مانورساعت صفر"

به همین منظور امروز در سراسر کشور بعنوان آمادگی و ایمنی دربرابر زلزله مانور ساعت صفر” بدون آگاهی دستگاههای اجرایی شهرستانهاازقبل،بصورت ناگهانی اجراء و به واکنش مدیریتی بحران این دستگاهها هنگام بروز حوادث غیر مترقبه امتیاز داده شد. این مانورها می تواند هشداری به مدیران و نیروهای تحت امرشان باشد تا نواقص کاری خود را پیش از وقوع حوادث غیر مترقبه مرتفع سازند تا هنگام بروز واقعی حوادثی مانند سیل و زلزله با همراه داشتن رضایت مردم، با سربلندی موفقیت خود را جشن بگیرند

صدیقه حق شناس، معاونت عمرانی فرمانداری شهرستان آمل درگفتگو باسیده آمل از اجرای مانور ساعت صفر” دربخش امامزاده عبدالله، آب بندان روستای خشکرود خبر داد و گفت: همزمان با مانور ایمنی دربرابر زلزله که از شهر بم، بصورت سراسری در کشور آغاز خواهد شد مانور ساعت صفر” محکی برای مدیریت بحران دستگاههای اجرایی هنگام وقوع حادثه انجام می شود.

مدیریت بحران بااجرای"مانورساعت صفر"

مدیریت بحران بااجرای”مانورساعت صفر”

حق شناس با تاکید برانکه این مانور بدون اطلاع قبلی به دستگاههای اجرایی مانند ادارات: آب، برق، گاز، آتش نشانی، اورژانس و… انجام می شود، افزود: در سناریوی دومین مانور ایمنی در برابر زلزله بعنوان “ساعت صفر” به همت جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با موضوع ترکیدگی آب بندان روستای خشکرود از توابع بخش امامزاده عبدالله طراحی شد که حضور به موقع و میزان آمادگی و مسئولیت پذیری دستگاههای مد نظر برای ما حائزاهمیت است.

معاونت عمرانی فرمانداری شهرستان آمل در پایان این مانور از همه مدیران دلسوز و همیشه آماده برای خدمت رسانی به شهروندان تقدیر و تشکر کرد.

جمشیدنیکزاد، ریاست جمعیت هلال احمر شهرستان آمل نیز با قدردانی از حضور بموقع دستگاههای وظیفه شناس اجرایی شهرستان آمل، بیان داشت: با آموزش هایی که در”خانه های هلال” روستاها از طرف هلال احمرشهرستان انجام می شود، اهالی روستا با توانمندسازی خود پیش از آمدن نیروهای امداد و نجات  برای یاری رسانی به افراد آسیب دیده می توانند از آسیب های احتمالی بیشتر جلوگیری کنند.

وی همچنین تصریح کرد:مسئولان دستگاههای اجرایی در اجرای این مانورها می توانند نواقص تجهیزات خود را تشخیص داده و جهت بهبود بخشیدن و تکمیل امکانات موجود خود درفرصت قبل از وقوع حادثه اقدامات لازم رابعمل آورند.

 

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید