شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34950 |
|
تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۷:۳۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

لزوم رشد علمی درکشور رهبرانقلاب: باید به سه حوزه اقتصاد، علم و فرهنگ توجه خاص داشت، چراکه امروزه سرعت فناوری ها در دنیا بسیار بالا است و ایران در زمینه انتشار مقالات علمی نیز رشد بالا، باید تلاش ها بر آن باشد تا همچنان در مسیر رشد باشیم. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: معاون […]

لزوم رشد علمی درکشور

رهبرانقلاب: باید به سه حوزه اقتصاد، علم و فرهنگ توجه خاص داشت، چراکه امروزه سرعت فناوری ها در دنیا بسیار بالا است و ایران در زمینه انتشار مقالات علمی نیز رشد بالا، باید تلاش ها بر آن باشد تا همچنان در مسیر رشد باشیم.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح درسومین کنفرانس بین المللی فناوری‌های نوین درعلوم  دانشگاه آمل با اشاره به رشد بالای علم، فناوری و چاپ مقالات علمی درایران، بیان داشت: هم اکنون ۵۲ پارک فناوری در کشورمان با محوریت توسعه دانش‌ بنیان فعالیت دارند.

لزوم رشد علمی درکشور

محمد مهدی نژاد نوری افزود: ایران امروز در حوزه ایجاد شرکت های دانش بنیان فعالیت ۸ هزار و ۵۰۰ شرکت را در کارنامه کاری خود دارد هرچند معتقدم باید این آماربه فعالیت ۱۳ هزار شرکت می رسید.

وی با بیان اینکه الگوی توسعه ایران اسلامی به نسبت دیگر کشورها متفاوت است، اذ عان داشت: نیازمندی فعال بودن یک پارک علم و فناوری در هر استان وجود دارد.

به گفته مهدی نژاد در سال ۲۰۱۱ رتبه شاخص نوآوری در کشورمان پایین بود، ولی این رتبه درسال ۲۰۲۲ به رتبه ۵۳ رسیده است.

وجود ۱۵ هزار دانش آموخته درکشور

وی با تاکیدبراینکه مسیرحرکت علمی ایران بسیار روشن است و در راستای سرمایه گذاری قرار دارد ابراز داشت: هم اکنون ۱۶۵ هزار دانشجوی دکترای تخصصی و ۱۵ هزار دانش آموخته در کشورمان داریم.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستادکل نیروهای مسلح با همچنین ادامه داد: با گسترش علم و دانش، جامعه به دنبال تمدن نوین است و در کنار حرکت رو به جلو نگاه به آینده هم باید دراولویت باشد، بایدبه جایگاه علم و فناوری در کشور توجه ویژه شود و با مدیریت صحیح و درست در این مسیر گام برداشت.

توجه رهبری بر رشد توسعه علوم درکشور

وی با اشاره به اینکه مهمترین گام در حوزه فناوری نگاه به ۲۰ سال آینده است و باید براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیدگاه معظم له در سه حوزه اقتصاد، علم و فرهنگ توجه خاص داشته باشیم، گفت: امروزه سرعت فناوری ها در دنیا بسیار بالا است و ایران در زمینه انتشار مقالات علمی نیز رشد بالایی داشته و باید تلاش هابر آن باشد تا همچنان در مسیر رشد باشیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید