شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33767 |
|
تاریخ انتشار : ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

چهارم شهریورماه سالروزشهادت مهدی عراقی از بازار یان ولایتمدار عصر پهلوی است که جهت گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدوالامقام هرساله ۴ شهریوردر هفته دولت به نام بسیج اصناف وبازاریان نامگذاری می شود. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل؛ رضا عباسی، مسئول بسیج اصناف سپاه ناحیه آمل با اشاره به همکاری تنگاتنگ ادارات همسو، صمت […]

چهارم شهریورماه سالروزشهادت مهدی عراقی از بازار یان ولایتمدار عصر پهلوی است که جهت گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدوالامقام هرساله ۴ شهریوردر هفته دولت به نام بسیج اصناف وبازاریان نامگذاری می شود.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل؛ رضا عباسی، مسئول بسیج اصناف سپاه ناحیه آمل با اشاره به همکاری تنگاتنگ ادارات همسو، صمت و جهادکشاورزی با بسیج اصناف افزود: برای همکاری وکنترل بیشتر بازار در طرح شهید امانی ۲۸ نفر از بسیجیان بازاری را به این ادارات معرفی کردیم.

لزوم احیای فقه بازار در اصناف
لزوم احیای فقه بازار در اصناف

طرح شهید عراقی و تنظیم بازار

مسئول بسیج اصناف سپاه ناحیه آمل درتوضیحات بیشتر طرح شهید عراقی و کنترل تنظیم بازار بیان داشت: این طرح جهت بازرسی با ۹ تیم ۳ نفره تشکیل شد که در مانورهای مستمر کنترل و تنظیم بازار فعالیت دارند.

به گفته عباسی تا سال ۹۸ تعداد پایگاههای راکت و فعال حوزه بسیج اصناف فقط به ۱۲ پایگاه می رسید که  با راه اندازی هیات اندیش ورز و چابک سازی مطابق با کمیسیون نظارت در اتجادیه ها با شکل گیری هیات اندیش ورز، مبنای فعالیت ها درحوزه اقتصاد به شیوه پایگاه محور در عرصه بازار گذاشته شد و تعداد پایگاهها به ۳۲ پایگاه فعال ارتقاء یافت.

گزارشی از بسیج اصناف آمل

وی تصریح کرد: درحال حاضر آخرین آمار بسیجیان اصناف ما مطابق با اول شهریور ۱۴۰۱ به ۲۵۸۹ عضو با تفکیک ۲۱۱۷ برادر و ۴۷۲ خواهر بسیجی با ۸۶۱ بسیج فعال و ۱۷۰۶بسیج عادی دراین حوزه مشغول فعالیت هستند.

مسئول بسیج اصناف با گلایه از دردست نبودن سامانه ناب جهت ثبت نام بسیج اصناف ادامه داد: متاسفانه این چالش سبب شد آنگونه که باید، خدمات لازم به همه بسیجیان بازری ما نرسد که طبق آخرین آمار سامانه ۳۸ هزار واحد صنفی در آن بارگذاری شده است.

لزوم احیای فقه بازار در اصناف
لزوم احیای فقه بازار در اصناف seyyedeamol.ir

برگزاری دوره های آموزشی

عباسی همچنین از آموزشهای مهار اختلال بازار گفت: باشرکت ۱۶۷۲نفر طی ۲۵ دوره آموزشی سعی در آموزش عزیزان درعرصه جنگ روانی حوزه اقتصادی شده است.

وی باتاکید براینکه اقدامات بسیارخوب نیز درحوزه کارگری درحال اتفاق هست، اذعان داشت: طرح ساماندهی کارگران فصلی و راه اندازی صندوق بیمه تامین اجتماعی در دست اقدام است.

مسئول بسیج اصناف آمل، نقش کمکهای جامعه بازاری و اصناف در بحرانها بی بدیل و غیرقابل انکار توصیف واضافه کرد: تهیه آب معدنی زائران اربعین، تهیه ماسک و گان در دوران کرونا، اطعام دهی کودکان بی سرپرست و ایتام، کمک هزینه درمان در طرح نفس و تهیه کپسول اکسیژن به تعداد ۱۳۵ کپسول ۱۰ و ۲۰ کیلویی و تهیه ۱۱۵۰ سبد معیشتی برای مستمندان از جمله کارهایی هست که توسط بسیج اصناف و بازاریان مددکار انجام گرفته است.

لزوم احیای فقه بازار در اصناف

داغمه چی، فرمانده سپاه ناحیه آمل نیز در این مراسم به ۲ ویژگی بارز شهید عراقی اشاره و تاکید کرد: اولین ویژگی این شهید بازاری که الگوی مناسبی برای بازاریان این زمان هست ولایتمداری محض و خلوص نیت او در کسب و کار است.

وی همچنین ابراز داشت: نقش بازاریان در عرصه ها و دوران های مختلف انقلاب بی بدیل و غیرقابل انکار است و شهید عراقی یکی از شاخصه های یک بازاری متعهد از دوران انقلاب برای همه ما است.

فرمانده سپاه آمل اخلاق مداری در کسب سالم را منشاء برکات دانست و اظهارداشت: دومین ویژگی شهید عراقی دادرا بودن فقه و فقاهت در بازار و کسب روزی حلال بود که امروز بازاریان جوان ما باید سرلوحه کار خود قرار دهند.

داغمه چی در پایان پیشنهاد داد: برگزاری کلاسهای اخلاق و فقه بازار باید برای آگاهی جوان بازاری ما احیاء شود و حتی کسب مجوز کار و صدور پروانه باید منوط به شرکت در این کلاسها باشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید