جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 14849 |
|
تاریخ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

 گزارش اختصاصی سیده آمل ، سکوت محض وزارت نفت درباره تعداد نمایندگان ادوار و فعلی که در وزارت نفت استخدام شده‌اند عجیب است؛ وزارتخانه‌ای که برای هر خبر کوچک و بزرگی جوابیه‌های تندی را منتشر می‌کرد پس از افشای نام نمایندگانی که حالا کارمند وزارت نفت شده‌اند، سکوت تمام عیاری را پیشه کرده است.   […]

 گزارش اختصاصی سیده آمل ، سکوت محض وزارت نفت درباره تعداد نمایندگان ادوار و فعلی که در وزارت نفت استخدام شده‌اند عجیب است؛ وزارتخانه‌ای که برای هر خبر کوچک و بزرگی جوابیه‌های تندی را منتشر می‌کرد پس از افشای نام نمایندگانی که حالا کارمند وزارت نفت شده‌اند، سکوت تمام عیاری را پیشه کرده است.
  سیده آمل به نقل از نفت نیوز ، هیچ کدام از مسئولان وزارت نفت علاقه‌ای ندارند در این باره توضیحی دهند، حتی کانال‌های «اجاره‌ای» و ادمین‌های «کرایه‌ای» وزارت نفت هم روزه سکوت گرفتند و می‌دانند هر تلاشی برای خنثی کردن اثر این اقدام وزارت نفت، همچون نفتی است که پای درخت ریخته می‌شود.

ماجرای استخدام نمایندگان ادوار و فعلی مجلس به بیانیه‌ای بر می‌گردد که روابط عمومی وزارت نفت آن را منتشر کرد؛ در خبری که روی خروجی شانا قرار گرفته شده بود، تعدادی از نمایندگان ادوار مجلس طی حمایت کامل از بیژن نامدار زنگنه، از نمایندگان فعلی مجلس خواسته بودند تا به وزیر نفت اعتماد کنند. نامه‌ای که پس از حمایت ۲۱۴ نماینده مجلس از زنگنه حاشیه ساز شد.

پس از انتشار اسم و رسم نمایندگان و امضای آن‌ها، مشخص شد بیشتر امضاکنندگان جزو افرادی بودند که پس از پایان دوره نمایندگی‌شان در وزارت نفت استخدام شده بودند و همین موضوع بحث را به جلسه رای اعتماد وزیر نفت کشاند. هدایت الله خادمی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در نطقی که به عنوان مخالف داشت، این روند را به ضرر کشور دانست و از روسای قوای سه گانه درخواست کرد تا سدی شوند برای اینگونه اقدامات. اینکه نماینده مجلس به امید استخدام در وزارت نفت مدافع تمام عیار وزیر باشد نه در شان مجلس است و نه در شان دولت ولی این گفته‌های خادمی با ورود لاریجانی رئیس مجلس همراه شد.

لاریجانی با تخلف وزیر نفت برخورد کند

علی لاریجانی گفت که نمایندگان استخدام شده در وزارت نفت همگی از نمایندگان ادوار هستند و اگر پی ببرد که وزیر نفت از نمایندگان فعلی کسی را به استخدام وزارت نفت درآورده باشد حتما با وی برخورد می‌کند. پس از لاریجانی، زنگنه به دفاع از اقدام خود پرداخت و گفت نماینده نباید بیکار بماد، نماینده بیکار بماند مفسده آفرین است؛ وزیر نفت از  استخدام نمایندگان دفاع کرد که همین دفاع، با فریادهای احسنت احسنت نمایندگان همراه بود.

به هر شکل تشنجی که در مجلس به پا شد با رای اعتماد به وزیر نفت پایان یافت ولی اندکی بعد نام نمایندگانی که در دوره نمایندگی در وزارت نفت استخدام شدند فراگیر شد. ابتدا غلام زارعی نماینده مردم بویر احمد به میان آمد که طی سند منتشر شده، وی در دوران نمایندگی کارمند نفت شده بود، نام دوم متعلق به جلیل مختار نماینده فعلی مردم آبادان بود که از سازمان بهزیستی کشور توانست خود را به نفت برساند و امروز علاوه بر نمایندگی، کارمندی وزارت نفت را نیز بر عهده دارد. با وجود رسانه‌ای شدن این ماجرا اما نه خبری از برخورد رئیس مجلس با وزیر نفت شد و نه وزارت نفت در این باره روشنگری کرد تا مشخص شود چه کسی در مجلس درست گفت و چه کسی نادرست.

هم اکنون بیش از ۳۰ نماینده ادوار و فعلی مجلس در وزارت نفت استخدام شده‌اند، وزارتخانه‌ای که به گفته وزیر نفت نیمی از نیروهای آن زائد هستند ولی برای نمایندگانی که در رشته‌های تاریخ، بهزیستی، الهیات، فقه و … فارغ التحصیل شده‌اند جای دارد.

نمایندگانی هم که استخدام نفت شده‌اند در این سه گروه طبقه بندی می‌شوند، افرادی که از حضور در مجلس دهم باز ماندند، نمایندگان مجلس نهم که در درانتخابات مجلس دهم شرکت نکردند و نمایندگانی که در حین نمایندگی استخدام وزارت نفت شده‌اند. این سه گروه با مدارک تحصیلی مختلف و رنگارنگ در نفت به فعالیت مشغول هستند و از قضا همه آن‌ها از جمله کسانی هستند که در مجلس نهم و دهم از طرفداران و مدافعان ویژه وزیر نفت هستند. این روند بدان معناست که هر کس از وزیر نفت حمایت کند در وزارت نفت پذیرفته می‌شود و هرکس که جز این باشد، باید قید این وزارتخانه را بزند.
این پیام روشنی است از سوی وزارت نفت که وقتی نقد می‌شود، هوایش ابری می‌شود و لاغیر.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید