شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33685 |
|
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

محمدباقر لائینی، نماینده ولی فقیه مازندران در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی درآمل از تنظیم سند توسعه قرآنی استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل، نماینده ولی فقیه مازندران، درابتدای سخنانش از اولین شهید قرآنی که در بلندی های پاوه از همسنگران شهید چمران بود، یاد کرد و […]

محمدباقر لائینی، نماینده ولی فقیه مازندران در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی درآمل از تنظیم سند توسعه قرآنی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل، نماینده ولی فقیه مازندران، درابتدای سخنانش از اولین شهید قرآنی که در بلندی های پاوه از همسنگران شهید چمران بود، یاد کرد و افزود: این شهید یک روحانی، بنام احمد انصاری اصل بوده که در سال ۵۲ بعنوان حافظ قرآن رتبه اول و بالاترین مقام آن زمان را کسب کرد.

به گفته امام جمعه ساری، هرکسی برای قرآن زحمت کشید دِین خود را ادا کرده است.

وی درادامه بیان داشت: درحال حاضر شروع کار بالا دستی با تنظیم سند توسعه قرآنی است که در دست اجرا قرار گرفته تامتعاقبا در استان تحقق بیابد؛ سندی که سال‌ها در دستور کار بود ولی تابحال انجام نشده بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران از تشکیل کارگروه این سند در شورای توسعه با حضور شخصیت‌های حقوقی خبر داد و تصریح کرد: با تنظیم این سند امیدواریم این تحول قرآنی در مازندران عملیاتی شود.

قرآن درجامعه امروز مظلوم واقع شد

محمدی لائینی با اشاره به اینکه، در حالی‌که بعداز انقلاب توجه بسیار خوبی به قرآن و فعالیت‌های قرآنی شد و رشد خوبی هم دراین زمینه حاصل شده اما انتظار از این فعالیت ها بیش از این برای رشد و توسعه قرآن در جامعه هست.

وی همچنین شان و جایگاه قرآنی را با وجود حوزه‌های قرآنی در استان مناسب ندانست وابراز داشت: هنوز فاصله زیادی با دیدگاه رهبری مبنی بر تربیت ده میلیونی قرآن در جامعه داریم.

این نماینده ولی فقیه در استان با گلایه از اینکه تعداد هیات‌های قرآنی بسیار کمتر از هیات‌های مذهبی در استان هست، اذعان داشت: توجه ما به قرآن عادلانه نیست و فعالیت هیات قرآنی در هیئات مذهبی باید به یک میزان رشد داشته باشند.

وی انتظارات خود را از وضعیت برنامه های قرآنی شهرستان آمل بیش از این بیان داشت و ادامه داد: با وجود بزرگان دینی، از شهرستان آمل انتظار ویژه‌ای داریم چرا که آمل هم از نظر بعد و حافظ برنامه‌ها و اتکای قرآنی و هم سبک و سیاق قرآنی انتظار بیشتری است و سبک زندگی قرآنی باید خیلی برجسته‌تر از سایر شهرهای استان باشد.

محمدی لائینی اهمیت قرآن در جریان ایام ماه و سال مهم خواند وابراز داشت : وقتی سر بریده بر سر نیزه نیز قرآن می‌خواند اهمیت این کتاب آسمانی را می رساند.

به گفته نائینی: هرمسلمان در طول سال دو ختم قرآن باید داشته باشد و حداقل دانش آموزان پس از دوازده سال فارغ‌التحصیلی قرآن و نماز را درست و بدون غلط بخوانند.

شرکت ۲ هزار قاری قرآن در رقابت های قرآنی استان

مدیرکل اوقاف وامورخیریه مازندران نیزدر این مراسم با بیان اینکه افتخار بزرگی برای استان است که قاریان بین‌المللی در این دوره از مسابقات حضور رساندند، اضافه کرد: در این استان با وجود ۱۳۶۱ امام‌زاده ۷۱ امام‌زاده شاخص هستند که در آن‌جا برنامه‌های قرآنی به اجرا در می‌آید.
حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی تصریح کرد: مسابقات قرآنی یکی از مهم‌ترین رویداد استانی است که دراین دوره ۲هزار نفر ثبت‌نام درسامانه انجام دادند و ۳۲۰ نفر درمسابقات منطقه‌ای حضورداشتند.

وی بااشاره به حضور قاریان بارتبه اول و دوم در این دوره مسابقات خاطر نشان شد: در شهرستان آمل با وجود علامتین، امامزاده‌های مطرح وچهره‌های قرآنی که در خود دارد با توجه به اینکه در استان نفرات بین‌المللی مسابقات ازبهشهر را دوره قبل داشتیم و این قاریان برتر با مظلومیت، در سطح استان در محافل قرآنی نامی از آنها برده نشد.

قرآن درجامعه امروز مظلوم واقع شد
قرآن درجامعه امروز مظلوم واقع شد Seyyedeamol.ir

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید