جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-03
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35931 |
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰:۳۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

فضای مجازی، فرصت یاتهدید حجت الاسلام علی معلمی، امام جمعه قائمشهر: ۲۰ سال پیش رهبر انقلاب برمرکزیت ملی فضای مجازی تاکید داشت. پنجمین رویدادملی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان مازندران دربخش های پویا نمایی و انیمیشن(۳D. ۲D) ونرم افزارهای ویژه تلفن همراه وبازیهای ویژه تلفن همراه درمرکزدانشگاه آزاد قائمشهرباحضور فرمانده سپاه کربلا، استاندار مازندران و […]

فضای مجازی، فرصت یاتهدید

حجت الاسلام علی معلمی، امام جمعه قائمشهر: ۲۰ سال پیش رهبر انقلاب برمرکزیت ملی فضای مجازی تاکید داشت.

پنجمین رویدادملی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان مازندران دربخش های پویا نمایی و انیمیشن(۳D. ۲D) ونرم افزارهای ویژه تلفن همراه وبازیهای ویژه تلفن همراه درمرکزدانشگاه آزاد قائمشهرباحضور فرمانده سپاه کربلا، استاندار مازندران و حجت الاسلام معلمی،امام جمعه شهرستان قائمشهر،مسئول بسیج رسانه استان و مسئول فضای مجازی بسیج سپاه کربلا ، فرماندار و شهردارقائمشهر و دیگر مسئولین شهرستانی به مدت ۳ روز با ۳۹ تیم تولید محتوای دیجیتال برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: ریاست دانشگاه آزاداسلامی واحد قائمشهر درپنجمین رویدادملی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان مازندران به  وضعیت تولید محتوای دیجیتالی و کامپیوتری در ایران پرداخت و گفت: از نظرکاری درجهت تولیدعلم ایران بین رتبه های ۲۲ تا ۵۷ قرار دارد که این آمارها ۲ نکته را به ما می رساند، اول اینکه خیلی جا دارد که به آن فضای رسانه دیجیتال در دنیا برسیم.

دکتر میرامیرهادیانی درادامه افزود: نکته دوم که ازاولی مهمتراست، تفاوت بین تولیدات علمی ما با کارآیی که باید داشته باشیم را نشان می دهد که خیلی از موضوعاتی که در محیط های علمی و آکادمیک ما تولید می شود شاید حتی به درد مملکت خودمان نخورد.

وی تصریح کرد: ما باید بابرگزاری چنین رویدادهای ملی این فاصله را باهمکاری وهماهنگی ارگانها درمحیط های کاری و دانشگاهی از بین ببریم.

فضای مجازی، فرصت یاتهدید
seyyedeamol.ir

فضای مجازی، فرصت یاتهدید

حجت الاسلام علی معلمی، امام جمعه قائمشهر نیز با بیان اینکه ۲۰ سال پیش رهبر انقلاب بر مرکزیت ملی فضای مجازی تاکید داشت، اضافه کرد: امروزه فضای مجازی بخشی از زندگی جوامع بشری را تشکیل می دهد بنابراین باید در این عرصه جوانان ما صاحبان ابتکار ذوق بوده و نوآوری بیاورند.

به گفته امام جمعه قائمشهرفضای مجازی خوب است باید داشته باشیم، اما نباید مدیریتش در اختیار دشمن باشد این مثل این هست که اسلحه را دست دشمن بدهید و خودتان را خلع سلاح کنید.

نماینده مردم مازندران درشورای نگهبان ابراز داشت: غربیها هیچوقت به خودشان اجازه نمی دهند فضای مجازی ورسانه درخدمت دشمنانشان باشد، چراکه این فضا راصرفا برای رسیدن به اهداف خودشان  می خواهند پیش ببرند چون اگر مردم کشورهای اروپا و آمریکا از طریق رسانه وفضای مجازی به آگاهی دست پیدا کنند و صدای مظلومیت مردم فلسطین را بشنوند از فلستینی ها حمایت می کنند.

صفی پورمسئول فضای مجازی سپاه کربلا درافتتاح این برنامه با اشاره به اینکه ۳۹ تیم تولید محتوای دیجیتال دراین رویداد شرکت کردند ادامه داد: این تیم ها دربخش های پویا نمایی وانیمیشن(۳D. ۲D) ونرم افزارهای ویژه تلفن همراه وبازیهای ویژه تلفن همراه حضور پیداکردند.

وی اهداف قرارگاه فضای مجازی را استعدادیابی وکشف دیدگاههای برترعنوان کردو تاکیدکرد:در هدف دوم بسیج فضای مجازی و رسانه مازندران به کمک علاقمندان آمده تا با ایجاد نهضت تولید محتوای فاخر با توجه به تهدیدات و فرصتهای این فضا درکشور اقدامات مفیدی را به اجراء بگذارند.

فرصت رونق کسب و کار در فضای مجازی

کیوان صفی پوراعلام کرد: هدف سوم ما ازبرگزاری این رویداد بحث اشتغالزایی و رونق کسب و کار هست در حوزه فضای مجازی نیز تولیدات خوبی داشته باشند تا در این زمینه نیز از این فضاء بهره برداری کنند.

سیدمحمود حسینی پور استاندارمازندران هم بیان داشت: درحال حاضر فضای مجازی در واقع فضای حقیقی زندگی امروز شده است و در کشور ما هم‌مجازی جایگاه خودش را دارد و چالش هایِ خودش را داراست

حسینی پور اظهار داشت: درجهان، فضای مجازی روشِ نوینی است برای حکمرانیِ جهانی و در استراتژی امنیت ملی امریکا که ۲۵ سال گذشته نوشته شده، یکی از شاخص های اصلی حکمرانی خود را فضای مجازی دانستند.

 وی اضافه کرد: قدرت فضای مجازی امروزه به گونه ای است که دشمن هر جا که نیاز باشد می تواند چالش ایجاد کند.

شاخصه های بسیج

حسینی پور با اشاره به بحث انتخابات را پیش رو می گوید: دشمن درحوزه هوشِ مصنوعی به مصافِ با ما آمده است ولی یکی از شاخصه های بسیجیان این است که در جاهایِ سخت خودشان را نشان می دهند،بسیج می‌تواند مدیریت فضایِ مجازی را به عهده بگیرد و چالش هایی را که دشمن ایجاد می‌کند را به فرصت تبدیل کند.

استاندارمازندران خطاب به بسیجیان خاطرنشان کرد:شما اگر بتوانید با توجه به سبقه فعالیت هایِ دشمن در یکسالِ گذشته کارگروه هایی را فعال کنید که از چالش هاپیشگیری کنید، دشمن در بحث انتخابات چه برنامه هایی را برای ناامید کردنِ مردم نسبت به نظام دارد و چه باید بکنیم

سیدمحمود حسینی پور یادآورشد: باید درفضای مجازی توطئه ها را خنثی کنیم چرا که همین شماها بودید که در یکسالِ گذشته توانستید دشمن را در فضای مجازی شکست دهید. انشاالله بتوانیم چهار شاخصه ای که رهبری فرمودند:امنیت، سلامت، رقابت، مشارکت، آنطور که در شانِ مردمِ مازندران است دنبال کنیم.

 شایان ذکر است درپایان این افتتاحیه از بازی یارانه ای شاهد ۱۳۶ کاری از تیم معاونت فضای مجازی بسیج مازندران توسط مهمانان برنامه رونمایی شد

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید