سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 14572 |
|
تاریخ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

غدیر و دهه امامت و ولایت، پاسخی به وهابی‌هاست. سیده آمل :«غدیر نیاز دیروز، امروز و فردای جامعه‌ بشری است». مقام معظم رهبری عید قربان تا غدیر را به عنوان دهه امامت نامگذاری کردند تا فضای گفتمان برای ترویج و تبیین فلسفه‌ غدیر فراهم شود. واین ندای لبیک یا رسول‌الله (ص) ” است چراکه غدیر […]

غدیر و دهه امامت و ولایت، پاسخی به وهابی‌هاست.

سیده آمل :«غدیر نیاز دیروز، امروز و فردای جامعه‌ بشری است». مقام معظم رهبری عید قربان تا غدیر را به عنوان دهه امامت نامگذاری کردند تا فضای گفتمان برای ترویج و تبیین فلسفه‌ غدیر فراهم شود.

واین ندای لبیک یا رسول‌الله ) ” است چراکه غدیر حقانیت دین اسلام را ثابت می‌کند و پاسخی به وهابی‌ها می باشد  و ما می‌خواهیم در طرح‌ها و برنامه‌ها و مراسمات گرامیداشت این دهه امیر‌المومنین(ع)را به عنوان اسوه و الگوی حسنه معرفی کنیم.

‌ خداوند با دستور پیامبر اسلام)در روز غدیر، امیرالمومنین(ع)را که اسوه فضیلت‌ها و ارزش بود به بشریت معرفی کرد تا بشر چگونه زندگی کردن را بیاموزد. غدیر به مهمترین‌ و تعیین کننده‌ترین مساله پرداخته و الگوی زندگی اسلامی را ارائه داده است و چگونگی تشکیل حکومت و اداره‌ جامعه را به ملت‌ها نشان داده است.

‌ ما در طول دهه ولایت نباید به دنبال اثبات غدیر باشیم بلکه باید به دنبال فرهنگ سازی ولایت امیرالمومنان (ع) در  این دهه باشیم نه حقانیت غدیر ، چون آیات و روایات فراوانی در این رابطه وجود داشته که شیعه و سنـی هم آنها را قبول دارند. ما باید در این دهه به دنبال اثبات کارآمدی فلسفه‌ غدیر برای اداره‌ حکومت‌ها و مبانی فکری و سیاسی در اذهان ملت‌ها باشیم . غدیر علامتی است که باعث می‌شود ما راه را گم نکنیم. برای مقابله با هجمه‌هایی که علیه مقدسات  اسلامی است و وهابیت می‌خواهد فلسفه‌ غدیر و اسلام را زیر سوال ببرد ما باید با شکل‌ گیری های درست فلسفه‌ غدیر ، راه را به ملت‌ها نشان دهیم.

و این مهم را برای نسل آینده روشن و تبیین نماییم تا فرزندان ما دلایل شیعه بودن اثنی عشری خود را بدانند و تنها یک مسلمان شناسنامه ای بدون تفکر نباشند  

بدانند که شیعه همان پیروان حق اند ، و آن حق چیزی جز فرمان خالق هستی به پیامبر خاتم و حکم  اکمال و ابلاغ رسالتش با معرفی حضرت علی (ع) نیست .

پس باید دهه ولایت را نه بعنوان یک دهه بلکه بعنوان الگوی راه جامعه اسلامی در طول ایام سال بامعرفی سیره این امام همام رئوف و آثر ماندگارشان ، نهج البلاغه تبیین نماییم تا همه افراد جامعه بر اصل مهم ولایت و ولایتمندی واقف شده و جوامع غیر اسلامی ایرانی را نیز تحت الشعاع خود قرار دهد . 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید