دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 31844 |
|
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

عبودیت خالص راز عزتمندی اعجوبه ایران نماینده ولی فقیه سپاه کربلا مازندران: ازویژگی شخصیت فردی علامه نداشتن غرور و تواضع او بود و از ویژگی اجتماعی او ، ولایتمداری وی ، او متوجه شد علمدار کیست به گزارش واحد خبری سیده آمل: جابر عسکری، فرمانده سپاه ناحیه آمل با قدردانی از همه عوامل اجرایی در […]

عبودیت خالص راز عزتمندی اعجوبه ایران

نماینده ولی فقیه سپاه کربلا مازندران: ازویژگی شخصیت فردی علامه نداشتن غرور و تواضع او بود و از ویژگی اجتماعی او ، ولایتمداری وی ، او متوجه شد علمدار کیست

به گزارش واحد خبری سیده آمل: جابر عسکری، فرمانده سپاه ناحیه آمل با قدردانی از همه عوامل اجرایی در برگزاری مراسم ارتحال عالم ربانی حسن زاده آملی عنوان کرد: ریاست ستاد ارتحال علامه حسن زاده آملی با امام جمعه و دبیری آن با فرماندار شهرستان بود که تنها وظیفه سپاه در خصوص این مراسم برحسب تجربه های چندساله از تشیع پیکر مطهر شهداء تشیع جنازه پیکر علامه بود.

در ادامه حجت الاسلام دکتر جعفر رعایتی، نماینده ولی فقیه سپاه کربلا مازندران در مراسم ختم ارتحال علامه حسن زاده آملی که به همت سپاه ناحیه آمل در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار شد با استناد به قرآم کریم ، هدف از خلقت انسان و جن را یک چیز عنوان کرد وافزود: هدف تنها یک چیز است آن هم بندگی خالصانه و عبودیت هست یعنی خالق کسی است و مخلوق کسی دیگر است.

وی با تاکیدبر اینکه عبد باید عبد باشد و مولا باید مولا باشد بیان داشت: پیروی از پیامبر و خود خدا انسان را به عظمت می رساند، جاییکه انسان برای ماندگاری یکدیگر ایثار می کند، جان می دهد و دراین رابطه سبقت می گیرد. نه بر حسب مال محاسبه کند و ملاک را امور مالی بداند.

عبودیت خالص راز عزتمندی اعجوبه ایران

نماینده ولی فقیه سپاه کربلا مازندران با اشاره به عبودیت و بصیرت خالص علامه حسن زاده آملی، گفت: چرا برخی ها اینقدر بزرگ شدند؟!  چون کسی که خالق هستی است گفت: (( تو بندگی کن، منم خدایی می کنم و اگر این شود به مصداق ان تنصرالله که جمله ایست شرطی تبدیل به ینصرکم می شود.)) و این راه عزتمندی است و همان اتصال به منبع هستی است. که علامه حسن زاده درآن غرق شده بود.

عبودیت خالص راز عزتمندی اعجوبه ایران

دکتر جعفررعایتی به نقل از علامه طباطبایی مودت را در۱۱ بند تشریح کرد واظهارداشت: مودت یعنی برای هم جان بدهیم، امام راحل چون اینگونه به میدان آمد، دنیا را بلرزه انداخت . مقام معظم رهبری چون اینگونه آمد عزتمند شد و سیدحسن نصرالله، چون اینگونه آمدند بزرگ شده اند.  

وی با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی، علامه ای بزرگ از روستای ایرا شهرستان آمل در دنیا مطرح شده است چون افتاده و بدور از تکبر بود ادامه داد: دنیا دنیا حتی دانشمندان بی دین از شنیدن فوت علامه ما انگشت به دهان گرفتند و او را می شناختند و حتی برخی صاحبان علم ریاضی و نجوم مشکلات لاینحل را با این فیلسوف ، حسن زاده آملی مطرح می کردند.

نماینده ولی فقیه سپاه کربلا در ادامه به ویژگیهای فردی و اجتماعی ایشان پرداخت وتصریح کرد: از ویژگی شخصیت فردی او نداشتن غرور و تواضع او بود و از ویژگی اجتماعی او ، ولایتمداری وی بود، او متوجه شد علمدار کیست و باید به او کمک کرد با اینکه خود مرد بزرگی بود، مقام معظم رهبری را علمدار می دانست و سفارش می کرد به او کمک کنید.

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید