جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 32398 |
|
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

طلای کثیف دستاوردغیربومی هابه شمال جمعه پاک، طبیعت زیبا با پویش نه به زباله درطبیعت ومحیط زیست منطقه چلاو به همت بخشدار امامزاده عبدالله، شوراهای اسلامی، دهیاری های دهستان چلاو و همکاری سازمانهای مردم نهاد دیده بان ویشارو انجمن پویش کران حافظان محیط زیست شهرستان آمل راس ساعت ۸صبح از پل منگل آغاز بکارخواهدکرد. طلای […]

طلای کثیف دستاوردغیربومی هابه شمال

جمعه پاک، طبیعت زیبا با پویش نه به زباله درطبیعت ومحیط زیست منطقه چلاو به همت بخشدار امامزاده عبدالله، شوراهای اسلامی، دهیاری های دهستان چلاو و همکاری سازمانهای مردم نهاد دیده بان ویشارو انجمن پویش کران حافظان محیط زیست شهرستان آمل راس ساعت ۸صبح از پل منگل آغاز بکارخواهدکرد.

طلای کثیف دستاوردغیربومی هابه شمال

به گزارش واحد خبری سیده آمل: درنشست هم اندیشی پاکسازی طبیعت منطقه چلاو در بخشداری امامزاده عبدالله، محمدباقرضربی، بخشدار امامزاده عبدالله باتاکیدبر فرهنگسازی وسیع در جامعه بیان داشت:یکی ازمشکلات تولیدوافزایش زباله در دهستان چلاو، فروش بی رویه زمین های این منطقه به افراد غیربومی وتولیدزباله خارج ازمحدوده اهالی روستاهای این منطقه است.

ضربی بااشاره به استفاده افراد غیربومی ازمناظر و طبیعت زیبای چلاو وتولیدزباله بیش از ظرفیت منطقه چلاو توسط آنها افزود: برای رفع چالش زباله در منطقه هیچ ردیف بودجه ای تعریف نشده ودهیاران محل، باابتکارخود ازمنبع درآمدی  ورودی چلاو مبلغی را جهت تهیه کیسه زباله و هزینه های جمع آوری و دفن زباله اقدامات خوبی را انجام داده اند.

بخشدار امامزاده عبدالله با اعلام اینکه منطقه چلاو برای پاکسازی زباله به ۳ قسمت تقسیم می شود، اضافه کرد: با تشکیل ۹ گروه که هر گروه ۳۰ الی ۴۰ نفر می باشند، روز جمعه سوم دیماه ۱۴۰۰ ، ۹ بخش از زباله پاکسازی می شود تا به امیدخدا با این حرکت روستاهای پاک ماالگویی برای کار فرهنگسازی مردم اهالی شود.

سرانه تولید زباله برای هرفرد

علیپور،کارشناس بهداشت و محیط اداره بهداشت و درمان شهرستان آمل با اعلام اینکه سرانه تولید زباله برای هرفرد ۴۵۰ گرم است درحالی که از شهرستان آمل ۴۵۰ تا ۶۰۰ تن تولید زباله استخراج می شود واین یک فاجعه وزنگ خطربرای ماست، گفت: کشورهای موفق برای حل این معضل از سیستم های مختلفی جهت کاهش زباله استفاده کرده اند که بهترین آن، شیوه آموزش و فرهنگسازی تفکیک زباله از مبداء تولید خانگی هست.

این کارشناس بهداشتی به روش دیگرکنترل زباله از طریق کمپوست اشاره و تصریح کرد: باید با توجه به شرایط و تناسب ظرفیتهای موجود درهر منطقه تصمیم گرفت که از چه نوع روش برای کنترل تولید و دفع زباله استفاده کرد که شیوه های مختلف بعد از تفکیک زباله های خشک از تر، ایجاد کمپوست، سوزاندن زباله ویا دفن آن موردبررسی قرارمی گیرد.

همچنین وحید رضائیان ریاست اداره محیط زیست شهرستان آمل با بیان اینکه برای حفظ طبیعت منطقه چلاو فنس کشی می تواند جهت حفظ حریم جنگل تاثیرگذارباشد،خاطرنشان شد: مکان یابی دفن زباله از مباحث جدی است که باید آیتم های فاصله دفن تا رودخانه ها و منابع آبی و عدم آسیب به جنگلهای انبوه را مد نظر قرار داد.

رئیس محیط زیست آمل تاکید کرد: نا خاله ها و زباله های ساختمانی هم یکی از معضلات زباله ای در مسیر جاده روستایی چلاو هست که باید به آن توجه و جلوی رهاسازی آن درحریم جاده گرفته شود.

حذف مافیای زباله حل معضل طلای کثیف

حبیب محمدی نسب عمران از فعالان اجتماعی در دیده بانان ویشار مافیای زباله را از دیگر معضلات این طلای کثیف دانست و ابراز داشت: بجای اینکه مردم مبادرت به فروش اراضی خودبه افرادغیربومی نمایند که این افزایش جمعیت مشکلات عدیده ای را از جمله تولید و افزایش زباله برای منطقه آنها را در پی خواهد داشت؛ میتوانندبا ایجادصندوق تعاونی روستایی منابع پایداری را برای روستایشان بوجود آورده و از این طریق تهدید زباله را نیز به فرصت تبدیل کنند.  

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید