شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34186 |
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

ضعف درمدیریت لجستیکی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیرگفت:این دانشگاه آمادگی دارد درزمینه های لجستیکی نیز ورود کند و رساله‌های دکترا و پروژه‌های واقعی تر در این زمینه به انجام برساند. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: دکتر سید حسن قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در همایش پایانی سومین دوره جایزه ملی تعالی لجستیک و زنجیره […]

ضعف درمدیریت لجستیکی

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیرگفت:این دانشگاه آمادگی دارد درزمینه های لجستیکی نیز ورود کند و رساله‌های دکترا و پروژه‌های واقعی تر در این زمینه به انجام برساند.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: دکتر سید حسن قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در همایش پایانی سومین دوره جایزه ملی تعالی لجستیک و زنجیره تامین که در محل این دانشگاه برگزار شد، گفت: لجستیک، بحث کاملا تخصصی است که مانند خیلی از زمینه های دیگر زندگی بشر تحت تاثیر اینترنت بوده است.

وی با بیان اینکه در دهه ۱۹۸۰ میلادی کاهش حجم خرید و افزایش دفعات ارسال ، مساله اصلی لجستیک بود گفت: دردهه ۱۹۹۰ انعطاف پذیری در تولید و برقراری رضایت مشتریان نکته کلیدی در فضای لجستیکی بود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه هم اکنون فضای مجازی و اینترنت در حال تحول لجستیک و تدارکات می باشد، اعلام کرد: بیگ‌دیتا و تاثیراتش در لجستیک، تبادل اطلاعات و تعاملات مالی قویا تحت تاثیر توسعه تکنولوی قرار گرفته است.

به گفته قدسی پور دربرخی صنایع تا ۸۰ درصد ازقیمت تمام شده را حمل و نقل تشکیل می دهد که این میزان جای تامل دارد اما آمار رسمی در جهان تا ۱۵ درصد است؛ این آمار در ایران تا ۳۰ درصد ارزیابی شده است.

ضعف درمدیریت لجستیکی

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیرگفت: ما درمدیریت کشور دریک جاهایی خوب عمل کردیم و در جاهایی هم ضعف داشتیم که این ضعف بیشتر در مدیریت کلان بوده است.

وی اضافه کرد: در قالب کلان کشور سیستم‌ها تا حدود زیادی از کنترل خارج می‌شود و نمی‌توانیم بگوییم کل سیستم تحت کنترل است و در سمینارها باید به این فرایندهای کلان بیشتر توجه کنیم. ما اکنون در حمل و نقل گندم، لاستیک ماشین، فولاد، و… با مشکلاتی مواجه هستیم.

اعلام آمادگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بذای رفع آسیب ها

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه آسیب شناسی حمل و نقل کلان یکی از محورهای اساسی است که میتواند در این همایش مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمادگی دارد به زمینه های لجستیکی ورود کند و رساله های دکترا و پروژه های واقعی تر در این زمینه به انجام برساند.

ضرورت آگاهی از مسائل لجستیکی کشور

قدسی پور در پایان خاطرنشان کرد: لازم است در این همایش با تامل روی مسائل لجستیکی کشور بحث شود ضمن اینکه ضروری است دستگاهها از دانشگاهها چنین موضوعاتی را مطالبه کنند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید