شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-04
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36502 |
|
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۴۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صادرات ۷۰میلیاردی از کشور معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به دنبال هم ترازی صنعت هستیم متذکرشد: با شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعتی که پروژه‌های جدید را رقم می‌زنند روند اشتغال، بیکاری و درآمد سرانه منطقه افزایش می‌یابد. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل:معاون صنایع حمل ونقل ریلی […]

صادرات ۷۰میلیاردی از کشور

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به دنبال هم ترازی صنعت هستیم متذکرشد: با شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعتی که پروژه‌های جدید را رقم می‌زنند روند اشتغال، بیکاری و درآمد سرانه منطقه افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل:معاون صنایع حمل ونقل ریلی وزارت صمت، درمراسم افتتاح فازدوم پروژه تولیدی ورق وکارتن های سه لایه و چندلایه بسته بندی پرند کارتن پویا دردابودشت شهرستان آمل به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در۲سال اخیر کارهای شاخص زیادی انجام داده است.

وی به تهیه لوازم خانگی اشاره کردوافزود: هر کدام لوازم ابتدایی خانگی از یک گوشه دنیا وارد کشورمی‌شد ولی امروز با تحمل همه مشقات تحریم کشورمان در زمینه تولید لوازم خانگی خودکفا شد تا جاییکه هم اکنون به فکر صادرات هستیم که این مهم نشانی از نقطه بالندگی ارتقاء صنعت کشور را دارد.

به گفته منوچهر منطقی علاوه بر لوازم خانگی، در فناوری‌های پیشرفته لوازم پزشکی نیز یک اتاق عمل کامل با تجهیزات ایرانی مهیا شده است هر چند باید ببینیم تجهیزات ایرانی دارای کیفیت لازم هست ؟ واین تجهیزات به کشورهای مختلف صادرات می‌شوند یا خیر.

تولید ۱/۵ میلیون دستگاه خودرو درکشور

معاون وزیر صمت اذعان داشت: یکی ازقابلیت‌هایی که درصادرات کشور داریم مربوط به صنایع پیشرفته و تجهیزات پزشکی است، همچنین انواع لوازم پالایشگاهی و مراکز گازی را در کشور داریم که طراحی و ساخت تجهیزات بیش از ۹۰ درصد آنها در کشور انجام می‌شود.

منطقی درادامه ابرازکرد: امروز درعرصه صنعتی به جایگاه بسیار خوبی رسیدیم، در زمینه خودرو که انتقادهای مختلف بر روی آن وجود دارد که قبل آغاز دولت سیزدهم آمار ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید داشته ایم که در سال گذشته این آمار به ۱.۳ میلیون خودرو رسیده است ولی در سال جاری با برنامه‌ریزی لازم تولید ۱.۵ میلیون خودرو وجود دارد که ممکن است این میزان به تولید ۲ میلیون دستگاه خودروی داخلی برسد.

جایگاه خودروسازی ایران در جهان

وی همچنین اضافه کرد: درتولید خودروی داخلی رتبه کشور ما از رده هفدهم دنیا به رتبه ۱۴ دنیا رسیده است که امیدواریم با رسیدن به تولید ۲میلیون دستگاه خودرو داخلی به رتبه هفتم جهان برسیم.

منطقی با اعلام اینکه در بخش‌های مختلف صنعت و معدن کشور افزایش ظرفیت تولید داریم و باید به آن سطحی برسیم که شایسته مردم کشورمان باشد، اذعان داشت: وزارت صمت در دولت سیزدهم تلاش زیادی انجام داد که تمام بخش‌های مختلف به عددی برسد که نیاز کشور را پاسخگو باشد و افزایش تولید هم به بحث صادرات برسد.

۲ برنامه مهم دردستور کار صمت

معاون صمت با بیان اینکه دو برنامه مهم وزارت صمت در دستور کار وجود دارد، خاطرنشان کرد: در موقعیت‌هایی که سرمایه‌گذاری شد و ظرفیت تولید ایجاد شده باید به بهره‌برداری برسد، وقتی بخواهیم اقتصاد را توسعه دهیم باید سرمایه‌گذاری کنیم و باید از فضاهایی شروع کنیم که سرمایه‌گذاری انجام شده باشد.

منوچهرمنطقی تاکیدکرد: باید ظرفیت‌ها درصنعت و تولید شناسایی شده و هم ترازی انجام شود تا تولید کشور به میزان قابل قبول برسد، برخی پروژه‌های جدید صنعتی در کشور آغاز شده که می‌توان افق‌های جدید صادراتی و خودکفایی در کشور باشد البته یکی از پروژه‌ها تولید موتور لوکوموتیو و کشتی است که در شهرستان آمل پیش‌بینی شده تا این مهم انجام شود و با برنامه‌ریزی به اهداف گسترده برسیم.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به دنبال هم ترازی صنعت هستیم متذکرشد: با شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعتی که پروژه‌های جدید را رقم می‌زنند روند اشتغال، بیکاری و درآمد سرانه منطقه افزایش می‌یابد.

صادرات ۷۰میلیاردی از کشور

وی یکی از بحث‌هایی مهم در وزارت صمت را صادرات دانست وادامه داد: هم اکنون میزان صادرات کشور حدود ۷۰ میلیارد دلار خواهد بود، باید به سمت صادرات برویم هر چند میزان صادرات ۷۰ میلیارد دلاراست ولی توانمندی ما دست‌کم ۳ برابر شرایط موجود است.

معاون وزیر صمت اعلام کرد: در زمینه صادرات باید به مرحله‌ای برسیم که محصولات در جابجایی کیفیت خود را کامل حفظ کنند که این مهم از اهداف بزرگ صادراتی کشور ما است.

در ادامه این افتتاحیه رئیس هیات مدیره شرکت تولیدی ورق وکارتن های سه لایه و چندلایه بسته بندی پرند کارتن پویا نیز از ارتقاء کیفیت مجموعه تولیدی خود خبرداد و گفت: اگر صادرات مئفق می خواهیم باید به صنعت بسته بندی توجه ویژه شود چراکه امروز نیاز تولید کنندگانی درسطح بالا سرمایه درگردش است.

محسن اندواری، همچنین اعلام کرد:حجم روی پروانه بهره برداری مجموعه تولیدی پرند کارتن پویا ۲۲۰ میلیارد تومان  است که باید حداقل ۱سوم آن را در هردوره ۳ ماهه داشته باشیم که با توجه تقویت تکنولوژی و بروز رسانی تجهیزات و ماشین آلات مجموعه و روی آب ماندن ۳ کانتینر مواد اولیه روی آب لازم است با حمایت دولتمردان حتما این سرمایه در گردش برای این مجموعه صورت گیرد.

 

seyyedeamol.ir
صادرات 70میلیاردی از کشور
صادرات ۷۰میلیاردی از کشور seyyedeamol.ir
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید