جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 12183 |
|
تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

  به گزارش پایگاه خبری سیده آمل ، محمدرضا فیض با بیان اینکه مباحث مدیریت شهری از اهمیت بالایی در حل مسائل شهری برخوردارند اظهار کرد: کسانی صلاحیت حضور در جایگاه تصمیم گیری های شهری را دارند که از سواد و تجربه کافی در حوزه مسائل شهری برخوردار باشند، نه اینکه به صرف معروف یا […]

 

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل ، محمدرضا فیض با بیان اینکه مباحث مدیریت شهری از اهمیت بالایی در حل مسائل شهری برخوردارند اظهار کرد: کسانی صلاحیت حضور در جایگاه تصمیم گیری های شهری را دارند که از سواد و تجربه کافی در حوزه مسائل شهری برخوردار باشند، نه اینکه به صرف معروف یا محبوب بودن در حوزه ای ورزشی یا هنری درآن جایگاه قرار بگیرند.

وی ادامه داد: اساساً دارا بودن تخصص کافی در حوزه مباحث مدیریت شهری از جمله شهرسازی، عمران، برنامه ریزی شهری و حتی جامعه شناسی و مدیریت برای تصدی منصب نمایندگی شوراهای شهر بسیار ضروری به نظر می رسد.

وی با اظهار نارضایتی از روندی که انتخابات شوراهای شهر و روستا در سال های گذشته طی کرده است گفت: در چند سال گذشته و مخصوصا در شهرهای کوچکتر شهروندان ما متاسفانه بیشتر به سمت تعلقات قومی در انتخاب کاندیداها میل داشته‌اند این در حالی است که در شهر های بزرگ ما نیز متاسفانه برخی از کاندیداها به خاطر معذوریت در حوزه مباحث ورزشی یا حتی هنری برگزیده می شوند که تعداد آنها نیز کم نیست.

وی درباره  اهمیت جایگاه شوراها و افراد حاضر در آن اظهار کرد: اهمیت نمایندگان شوراهای شهر در وهله اول در بحث انتخاب شهردار به عنوان اجرای ترین عامل فعالیتهای عملیاتی در شهر است. انتخاب و نظارت بر نهاد شهرداری بسیار می تواند در حل مسائل شهری تعیین کننده باشد. اهمیت جایگاه شوراها کمتر از نهادهای دیگر کشور نیست ؛ چراکه در این شورا با مسائل عینی و سطح خرد شهری سروکار دارند که به صورت مستقیم وعینی در زندگی شهروندان تاثیر می گذارد.

وی  با توصیه به کاندیداهای حضور در شوراها اظهار داشت: کسانی در این شورا داوطلب شوند که در خود توانایی و سواد لازم را برای خدمت به مردم داشته باشند؛ چرا که در آخر این شهر خود او نیز هست و تصمیم گیری غیر تخصصی در نهایت به ضرر خود او نیز ممکن است تمام شود. امیدوارم مردم نیز با آگاهی و براساس اصول شایسته سالاری نمایندگان را انتخاب کنند

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید