شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33537 |
|
تاریخ انتشار : ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

شروع دوباره برای بهتر زیستن ۲۵ تیرماه لغایت ۳۱ تیرماه هفته گرامیداشت بهزیستی است که امسال در چهل و دومین سالگرد تاسیس این سازمان با شعار “شروع دوباره برای بهتر زیستن”، به شهروندان و هموطنان مدیریت بهتر زیستن را یاد آور می شوند. به همین منظور رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل، ظهر روز جمعه به […]

شروع دوباره برای بهتر زیستن

۲۵ تیرماه لغایت ۳۱ تیرماه هفته گرامیداشت بهزیستی است که امسال در چهل و دومین سالگرد تاسیس این سازمان با شعار “شروع دوباره برای بهتر زیستن”، به شهروندان و هموطنان مدیریت بهتر زیستن را یاد آور می شوند.
به همین منظور رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل، ظهر روز جمعه به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی، بعنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه شهر آمل گزارشی را درخصوص عملکرد بهزیستی آمل بیان داشت.
به گزارش واحد خبری سیده آمل: کبری اسفندیاریان رییس اداره بهزیستی شهرستان آمل، ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران ستاد اقامه نماز جمعه ، آگاهسازی خانواده ها و نظارت والدین بر رفتار فرزندان را امری ضروری دانست.

اسفندیاریان مشکلات مربوط به مدیریت خانواده را ناشی از تعارض و اختلافات خانوادگی ، نبود پیوند عاطفی بین کودک و والدین و عواملی همجون مصرف مواد مخدر عنوان کرد و افزود: می توان با آموزش های مهارت فرزند پروری به خانواده ها ، تقویت دلبستگی بین والدین و کودک و اعمال انضباط مناسب از سوی والدین، فرزندان خود را در برابرمصرف مواد و آسیب های اجتماعی محافظت کنیم .

۹۰۰۱ خانوار تحت پوشش حمایتی بهزیستی آمل
به گفته رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل: بهزیستی آمل با بیش از ۹۰۰۱ خانوار تحت پوشش در حوزه های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری جهت مهمترین وظایف سازمان که پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، با ارائه خدمات به معلولین، زنان سرپرست خانواده و بدسرپرست، معتادین، افراد فاقد سلامت روان و کودکان آسیب دیده کار، به خدمت می پردازد.
اسغندیاریان در ادامه بیان کرد: قاعدتا می طلبد برای پیشبرد این اهداف، بهزیستی با بیش از ۵۰ وظیفه، سایر نهادها نیز جهت همکاری در بهتر زیستن شهروندان پای کار آمده و با ما همکاری لازم داشته باشند.

شروع دوباره برای بهتر زیستن
وی همچنین با اشاره به شیوه های مدرن زندگی و گسترش شهرنشینی، ظهور و حضور آسیب های اجتماعی در عدم تمکین خانواده اظهارداشت: با توجه به رشد معضلات متعدد درسطح جامعه همکاران من با فعالیت خود در بیش از ۹۰ مرکز مشاوره ای، کمپ های ترک اعتیاد و مراکز درمان اعتیاد سرپایی، مراکز حمایت از کودکان آسیب و زنان بدسرپرست و سرپرست خانوار، توانبخشی خاص معلولین ذهنی، اوتیسم و… خدمات دهی پیشگیری و درمان را انجام می دهند.
اسفندیاریان با تاکید بر اجرای ابلاغ سیاست گذاری حمایت از خانواده و جمعیت جوان از سوی مقام معظم رهبری اذعان داشت: کلیه خانواده هایی که دارای فرزندان ۲ قلو و بیشتر هستند می توانند تحت پوشش بسته های حمایتی این ارگان قرار بگیرند.

حضور به موقع کارشناسان اورژانس اجتماعی درصحنه

رئیس بهزیستی آمل تصریح کرد: از دیگر وظایف سازمان بهزیستی بخش اورژانس اجتماعی است که در ۲۴ ساعته از طریق خط ۱۲۳ ، مداخله بحران، تیم سیار، و پایلوت اجتماعی با حضور به موقع و سریع کارشناسان متخصص سازمان درصحنه از بروز حوادث ناشی از رفتارهای اجتماعی پیشگیری و انجام وظیفه کنند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید