جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 14728 |
|
تاریخ انتشار : ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سیده آمل و نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی با هدف شتاب بخشی به فعالیتهای سوادآموزی تا ریشه کنی بی سوادی در گروه سنی زیر۵۰سال در فرمانداری آمل تشکیل شد. صبح امروز جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی به ریاست علی حیدرزاده معاون عمران و برنامه ریزی […]

به گزارش سیده آمل و نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل

جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی با هدف شتاب بخشی به فعالیتهای سوادآموزی تا ریشه کنی بی سوادی در گروه سنی زیر۵۰سال در فرمانداری آمل تشکیل شد.
صبح امروز جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی به ریاست علی حیدرزاده معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان آمل و با حضور رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش آمل، بخشداران، روسای و نمایندگان ادارات زندان، بهزیستی، کار، جهادکشاورزی و شهرداری و سایر دارات و نهادها در فرمانداری آمل برگزار شد.
در این جلسه معاون فرمانداری آمل با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی برای افزایش سطح سواد در جامعه، تلاش همه دستگاه ها را در راستای اجرای برنامه عملی و پیگیری سیاستها و مصوبات شورای پشتیبانی سواد آموزی به استناد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه تقویت و پشتیبانی امر سواد آموزی ضروری دانست.
وی با اشاره به فعالیتهای چند دهه نهضت سواد آموزی در کشور از اینکه هنوز افرادی به عنوان بی سواد و حتی کم سواد وجود دارند ابراز تاسف کرد . وی ادامه داد :علیرغم این که در شاخص های سواد آموزی وضعیت شهرستان آمل نسبت به میانگین بی سوادی استان بنا به برخی آمارها نشان دهنده بهبود وضعیت در شهرستان است، اما وجود حتی یک نفر بی سواد شایسته استان و مردم بافرهنگ و فرهنگ دوست آمل نیست .
مهندس حیدرزاده از حاضرین در این جلسه بویژه نماینده اداره کار و رفاه اجتماعی و رئیس اداره زندان شهرستان خواست تا با توجه به اهمیت موضوع، آمار واقعی و به روز بی سوادان و کم سوادان در جامعه تحت پوشش خود را ارائه نمایند.
در این جلسه بر نقش  بخشداران برای تشکیل شوراهای فرعی پشتیبانی نهضت سوادآموزی در بخشها با کمک دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها و همچنین نقش مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت، مراکز تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، جهاد کشاورزی و …  برای شناسایی جمعیت بی سواد و کم سواد و افزایش تعداد با سوادان و ترغیب بی سوادان به حضوردر کلاسهای سواد آموزی تاکید شد.
یداللهی رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش آمل، اهداف تشکیل این شورا را درچهار قالب عنوان کرد که عبارتند از:
۱-  شتاب بخشی به فعالیت سوادآموزی
۲-  ریشه کنی بی سوادی در گروه سنی زیر ۵۰سال
۳-  سیاستگذاری برای پشتیبانی دستگاههای اجرایی و سازمانهای مردم نهاد از فعالیتهای سوادآموزی
۴-   استفاده از توان اجرایی دستگاه ها ی استانی و شهرستانی و هدایت آنها برای کمک به فعالیتهای سوادآموزی
وی در پایان با قدردانی از تلاش فرمانداری آمل در شتاب بخشی به فعالیتهای سوادآموزی اعلام کرد: در سال جاری تلاش ما بر این است تا بی سوادی در جامعه هدفمان که همان سنین ۱۰ تا ۴۹ ساله هستند، ریشه کن گردد و با تمرکز بر روی مناطق آسیب پذیر، در پی جذب سواد آموز بیشتر در این نقاط هستیم تا تعداد بی سوادان و کم سوادان را در این مناطق به حداقل برسانیم.”

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید