دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-06
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 29646 |
|
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سیستم ایمنی آسانسور را جدی بگیرید ۷ مهرماه بهانه ای برای تقدیراز قرمز پوشان آتش نشان است آنان که آتش وصوانح را برای نجات همنوع خود به جان می خرند تا جان دیگری را احیاء کنند و در احادیث از رسول ختمی مرتبت آمده است:”کسی که دسته ای از مسلمانان را از سیل یا آتش […]

سیستم ایمنی آسانسور را جدی بگیرید

۷ مهرماه بهانه ای برای تقدیراز قرمز پوشان آتش نشان است آنان که آتش وصوانح را برای نجات همنوع خود به جان می خرند تا جان دیگری را احیاء کنند و در احادیث از رسول ختمی مرتبت آمده است:”کسی که دسته ای از مسلمانان را از سیل یا آتش سوزی نجات دهد، بهشت بر او واجب می شود”

به گزارش واحد خبری سیده آمل: ایمنی، پیشگیری، آموزش، سه عامل اصلی در اتفاقات و حوادث که با سهل انگاری می تواند منجربه فاجعه شود/ ۵۰ درصد ازاعزام های امداد آتش نشانی، نداشتن  Black out  یا برق اضطراری تجهیزات مهم سیستم آسانسورها و حوادث بالابرها است.

امید صالح پور ریاست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان آمل با اشاره به اینکه آتش نشانی آمل در سال ۸۲ بصورت رسمی بعنوان سازمان ثبت شده است افزود: شهرستان آمل با داشتن ۵ ایستگاه آتش نشانی به لحاظ جا نمایی کارشناسانه از موقعیت مناسبی برخوردار است

وی ایستگاههای آتش نشانی و خدمات امدادی زیرمجموعه خود را اینگونه معرفی کرد وگفت: ما بعنوان ایستگاه مرکزی درخیابان طالب آملی مستقرهستیم و ایستگاه دوم ما در منطقه فرهنگ شهر خیابان نور و ایستگاه شماره ۳ در خیابان جانبازان و چهارمین ایستگاه آتش نشانی درمکان شهرداری منطقه ۲ خیابان امام رضا مستقر است.

صالح پوردرادامه ایستگاه پنجم را در شهرک امامزاده عبدالله با تجهیزاتی که در آنجا مستقر کرده اند بیان وتصریح کرد: پرسنل عملیاتی ما درصورت بروز حادثه در این شهرک که به لحاظ جغرافیایی جزء زیرمجموعه ما می شود به کمک تولید کنندگان وکارخانه داران عزیز خواهند شتافت.

صالح پوردر رابطه با پرسنل زیر مجموعه خود اظهار داشت: در حال حاضر با ۱۳ نیروی جدیدی که جذب شده اند ۱۰۷ نیروی عملیاتی در این ۵ ایستگاه مشغول به کار هستند که ۱۰ نفراز بانوان فقط بصورت اداری با مجموعه ما همکاری دارند.

سیستم ایمنی آسانسور را جدی بگیرید
سیستم ایمنی آسانسور را جدی بگیرید
seyyedeamol.com

این مسئول آتش نشانی شهرستان آمل با بیان این مطلب که به لحاظ استاندارد جهانی ما در چارت سازمانی خود ۵۰ نیرو کم داریم ادامه داد: با همین شرایط موجود خوشبختانه با جسارت و شهامت نیروهای حاضر و دارا بودن تجهیزات کامل ایستگاهها برای زمان عملیات به مشکلات خاصی برنخوردیم و احساس به افزودن نیرو نداشته ایم

وی همچنین از معضلات عملیاتی و برنامه های آتی این سازمان اینگونه یاد کرد: برنامه آتی ما این است که بر روی عملیاتهای ارتفاع، درعمق ودرآب که از معضلات عملیاتی محسوب می شود بیشتر کار کرده و آموزش های لازم را انجام دهیم.

امید صالح پوربا تاکید بر اینکه بیشترنگاه ما برحوادث شهروندی وفرهنگسازی ضرورت وجود ابزار ایمنی درمنازل مردم شهر است توضیح داد: متاسفانه شهروندان وجود یک کپسول اطفاء حریق را در منزل هزینه مازاد خانوار محسوب می کنند در صورتیکه هنگام بروز حادثه اولین آتش نشان فرد حاضر در صحنه یعنی خودشان هستند.

سیستم ایمنی آسانسور را جدی بگیرید

 

وی در این رابطه اینگونه هشدار داد که: اولین آیتم دراطفاء حریق تا حضور آتش نشانان بر صحنه حفظ خونسردی فرد حاضر ودیدن آموزش های مقدماتی و اطفاء سریع آتش هست که وجود یک کپسول در این مواقع بسیار حائز اهمیت بوده و تا ۵۰ درصد از آسیب های مالی و جانی جلوگیری خواهد کرد.

صالح پور با اشاره به اینکه شهروندان می توانند در صورت بروز حادثه با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند ابراز تاثر کرد و گفت: متاسفانه ما روزانه ۲۰۰ مزاحم تلفنی به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرستان را داریم و این جز پیامدهای ناگوار نتیجه ای ندارد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آمل ایمنی، پیشگیری،آموزش، سه عامل اصلی دراتفاقات وصوانح دانسته و عنوان کرد: حوادث که با سهل انگاری بوجود می آید می تواند منجربه فاجعه شود. من باب مثال ۵۰ درصد ازاعزام های امداد آتش نشانی، نداشتن  Black out  یا برق اضطراری تجهیزات مهم سیستم آسانسورها و حوادث بالابرها است. که با یک تجهیزساده از بروز مشکلات بالابرها کاسته خواهد شد

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید